Agresīvākie braucēji lieto BMW? Nē - to nevar tik viennozīmīgi pateikt

FOTO: Ekrānuzņēmums no raidījuma "Bez tabu"

Valsts policija nupat sākusi jaunu satiksmes drošības kampaņu, kuras videoklipos dominē vienas markas automašīna - BMW. Par šo faktu sašutuši šā zīmola spēkratu lietotāji, kā arī Latvijas BMW klubs tās prezidentes Kristīnes Dzjubas personā.

Viņa ir divu BMW markas automobiļu īpašniece un ir pārsteigta par šādu Valsts policijas attieksmi - objektīvāk būtu, ja klipā būtu vairāku marku automašīnas.

"Īstenībā man ļoti nepatīk, ka sabiedrībā tiek kultivēts uzskats, ka BMW un tikai BMW braucēji ir agresīvi. Īstenībā tā nav. Agresīvi ir daudzu dažādu marku šoferi. Ne jau vaina ir pašā mašīnā. Klipā varēja būt 5, 8, 12 mašīnas. Uztaisīt šo te kadrējumu... Viens fragmentiņš ar vienu mašīnu, otrs ar otru. Jā, šis būtu tāds korektāks variants. Vai arī veidot kā multfilmu, kur zīmētas mašīnas un vizuālais nenorāda uz kādu konkrētu marku. Eiropas līmenī šāda... To varētu nosaukt pat par valstisku propagandu pret BMW. Tā nav pieļaujama," raidījumam Bez Tabu stāsta Kristīne Dzjuba.

FOTO: Ekrānuzņēmums no raidījuma "Bez tabu"

Likumsargi tikmēr uzsver, ka nav vēlējušies aizskart kādas konkrētas markas automobiļu lietotāju jūtas. Interesanti, ka daudzi likuma sargi arī paši lieto BMW mašīnas. Kā norāda Valsts policijas galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis, viņš jau vairākus gadus ikdienā lieto BMW un sevi nebūt neuzskata par agresīvu braucēju. Viņš arī iesaka citiem neapvainoties, jo tas uzskats par BMW vadītāju kā agresīvu braucēju pēc noklusējuma ir vecs stereotips. 

CSDD dati liecina, ka Latvijā piektā izplatītākā automašīnas marka ir Opel, ceturtajā vietā jau pieminētais BMW, bronzas medaļu saņem Volvo, sudraba -  Audi, bet visvairāk latvieši iecienījuši Volkswagen. Šie dati tad arī varētu būt atskaites punkts, pēc kā vadīties, ja jārunā par automobiļu markām un to agresīvajiem vadītājiem.

FOTO: Ekrānuzņēmums no raidījuma "Bez tabu"

Arī Krapsis norāda, ka nav tiešas korelācijas starp mašīnas piederību konkrētai markai un varbūtību, ka pie tā stūres sēž agresīvs vadītājs. Krapsis vien piebilst, ka 2019.gadā kopumā noformēts aptuveni pusotrs tūkstotis protokolu par agresīvu braukšanu, bet 2018.gadā - par 40% mazāk. Pirms vairākiem gadiem likuma sargi vien izpētījuši, ka smagos ceļu satiksmes negadījumos visvairāk iekļūst vismaz 20 gadus veci Audi.

Vairāk par šo tēmu skaties Bez Tabu sižetā.

Uz augšu