Pieci piedzīvojumu motocikli vienā testā

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Braukšana ar motociklu vienmēr ir piedzīvojums, un šim nolūkam vislabāk der tā saucamie piedzīvojumu jeb adventure motocikli. Šoreiz TV Auto ziņas salīdzinās vairākus šādus piedzīvojumu motociklus. 

Motociklus, kas apvieno ielas un enduro tehnikas īpašības, plašāk pazīst kā ceļojumu motociklus. Tāpat kā automobiļu krosoveri, tā patlaban ir pieprasītākā motociklu klase modernajā pasaulē. Tie ir universāli, jo ir ērti ikdienā, bet ar pareizo aprīkojumu un atbilstošām riepām tos var pielāgot konkrētam lietojumam un mērķim. Paplašinoties piedāvājumam, ceļojumu klase nu jau sadalījusies vairākās mazākās klasēs. Šoreiz uzmanība pievērsta modeļiem ar samazinātu dzinēja tilpumu, jo modeļus ar litra un lielākiem motoriem spēj savaldīt tikai pieredzējuši braucēji.

Tipisks modernā krosovera paraugs ir Triumph 900 Tiger. Tas ir modernāks un jaudīgāks par vēl aizvien nopērkamo Tiger 800, taču vieglāks un lētāks par 1200 modeli. Tiger klientu loks ir plašs kā upe. Tam ir sešas dažādas modifikācijas, no ekstrēmiem bezceļu rīkiem kā Rally, līdz vieglu izbraukumu versijai GT. 

"Ko es visiem skatījos, ir pozīcija, kad tu brauc stāvus, kas šai kategorijai ir ļoti svarīgi. Patika, kā viss darbojās," par pirmo pieredzi ar Triumph 900 Tiger GT Low stāsta motobraucējs Mārtiņš Grandāns. 

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Šā motocikla nosaukumā arī iekodēta viena no tā īpašībām, un tā ir īpaši zemā sēdpozīcija, kas noderēs dāmām, kā arī iesācējiem.

"Triumph ir tas, kas ir lielisks maziem ceļojumiem pa Latviju. Tas ir gan, gan, gan - var labi pa asfaltu, var labi pa mežu," - tā motobraucēja Inga Broka. 

Jaunais KTM 790 Adventure S pēc idejas ļoti līdzinās Triumph - ielas riepas un zema sēdpozīcija, kā dēļ motocikls der pat maza auguma cilvēkiem. "Reāliem večiem", kāds ir motoceļotājs Mārtiņš Sils, austrieši ir uzbūvējuši topa modifikāciju Rally, bet abām galējībām pa vidu ir Adventure R ar dažādiem pilnveidojumiem, tai skaitā 48 mm dakšu standarta 44 mm dakšas vietā.

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Vēl nesen enduro tipa motociklos, no kā cēlušies piedzīvojumu tipa spēkrati, bija minimums elektronikas. Bet KTM Adventure vien ir četri braukšanas režīmi, veselas deviņas pretizslīdēšanas sistēmas pakāpes, četras gāzes roktura jutības pakāpes un četri ABS režīmi.

Video: Motociklu tests (1.daļa)

Turpinot pētīt un salīdzināt jaunākos ceļojumu motociklus motora tilpuma kategorijā zem viena litra, Triumph 900 Tiger un KTM 790 Adventure uzrāda zīmīgu tendenci - ārkārtēju modifikāciju dažādību tikpat dažādiem braucējiem un kaudzēm elektronisku funkciju.

BMW F850 GS Adventure pieder leģendārajai GS jeb Gelaende Strasse - bezceļš iela sērijai. Tās kronis ir lielais 1250 modelis, kas maksā tikpat, cik laba kompaktklases automašīna. 850 paredzēts braucējiem, kam bail no tik lieliem močiem.

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

"Nu tur ir visa par daudz. Viņš ir par lielu, par smagu, pārāk daudz motora jaudas, pārāk daudz pogu uz stūres," rezumē motobraucējs Mārtiņš.

Jā, arī 850 nav nekāda pūciņa - tas sver 230 kg un arī izskatās liels. Varbūt tāpēc BMW ir mazāks modelis - 750.

"Bija tāda sajūta, ka es braucu ar kaut ko ļoti, ļoti lielu. Bet ļoti ērtu," - tā Inga.

Video: Motociklu tests (2.daļa)

Adventure versijai ir lielāks vējstikls un lielāka degvielas tvertne - 20 litri, ar kuru var nobraukt līdz pat 400 kilometriem. Tas ir pietiekami garš gabals, lai iepazītos ar motocikla ekstrām. Kā tikai te nav! Brīvroku sistēma navigācijai un displejam un regulējami amortizatori - automātiski, augstāk, zemāk, cietāk, mīkstāk. Var atslēgt ABS un saķeres kontroli.

Braukšanas režīmi BMW ir četri - Rain, Road, Dynamic un Enduro Pro. BMW ir arī bezkontakta aizdedzes atslēga - tas ir ērti, un, izslēdzot motoru, visi iestatījumi saglabājas.

Honda Africa Twin Adventure Sports ir vienīgais motocikls testā, kura motora tilpums ir palielināts, nevis samazināts. 2019. gadā 998 ccm dzinēja vietā nāca 1084 ccm agregāts, kamdēļ modelis ieguva apzīmējumu CRF1100L. Atšķirībā no citiem Africa Twin Adventure nav mazjaudīgākas versijas, tikai parastā Āfrika ar to pašu motoru, tāpēc nav necik lētāka. Kādas tad ir šī motocikla priekšrocības?

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Tā ir taisnāka sēdpozīcija, augstāka stūre, lai to sēdpozīciju dabūtu, un līdz ar to var nobraukt vairāk kilometru, vairāk stundu pavadīt uz motocikla.

Jo lielāks motocikls, jo tālākiem braucieniem tas paredzēts. Laikam jau tāpēc Africa Twin tikusi pie cruise control, kādas tai agrāk nebija. Tāpat kā BMW, Hondai ir bagātīgi LED lukturi, šeit pat ar pagriezienu gaismām kā automašīnai. Tāpat Hondai ir maināmi amortizatoru iestatījumi, kā arī četri pamata braukšanas režīmi, divi individuālie, wheelie control sistēma, kas kontrolē motocikla tieksmi, kā saka, paraut ratā, kā arī divsajūgu automāts, kam piekritēju ir tikpat daudz kā noliedzēju.

KTM tikmēr ir Quickshifter, kas ir aizgūts  no sporta. Tā būtībā ir ātrā bezceļu pārslēgšanās. Atgriežot gāzi vaļā pie 5 - 6 tūkstošiem apgriezienu, uzgāzē un tikai ar kāju slēdz ātrumus. Strādā ļoti precīzi un nezaudē laiku, spaidot sajūgu.

Bet ir cilvēki, kam nevajag ne šifterus, ne displejus, ne 9 dzīvības traction kontrolē - tikai vienkārši moci, ar ko izdauzīties pa mežu. Husqvarna 701 maksā uz pusi mazāk nekā Honda vai BMW, sver tikai 145 kilogramus, un vienīgais, ko te var izdarīt, - atslēgt ABS. Tas gan jādara katru reizi, kad sāk braukt. Otrs variants ir rūpnīcas piedāvāts bloks, ko var pievienot un tad ABS automātiski izslēdzas. No 2019.gada 701 ir arī pretizslīdēšanas sistēma.

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

"Motocikla esence, reducēts destilāts. Tā, it kā tas motors tev pašam iekšā būtu, un tā viņš arī iet," par Husqvarna saka Mārtiņš.

"Viņš ir maziņš, viņš ir viegls, viņš ir ātrs. Pa asfaltu es ilgi negribētu braukt," - tā Inga.

Husqvarna ražo motociklus jau kopš 1903.gada, un tagad iekļauta vienā uzņēmumu grupā ar KTM un Gus Gus. Firmas specialitāte ir krosa un enduro motocikli, kam pēdējos divos pievienojušies ceļojumu un pat ielas motocikli. Husqvarna sensacionālākais modelis ir 901 Norden, taču to pagaidām nopirkt vēl nevar.

Motocikli daudz vairāk nekā automašīnas ir gaumes lieta. Kādiem motocikliem priekšroku dotu testa dalībnieki un kādas viņuprāt ir katra motocikla priekšrocības un trūkumi, skaties pievienotajos video.

Uz augšu
Back