Kā adaptēties “jaunajā” modes pasaulē? Pasaules ekspertu viedoklis

FOTO: Reuters/ScanPix

Lai gan Covid-19 krīze ir daļēji aiz muguras, daudzas nozares ir spiestas pārorientēties ilgtermiņā un radīt jaunas vadlīnijas savai turpmākai darbībai tā vietā, lai atgrieztos pie ierastā ritma. Viena no nozarēm, kas neiekļaujas pirmo vajadzību kategorijā, tomēr ir patērētāju iecienīta un viena no lielākajām industrijām pasaulē, – mode. Kā augusta sākumā raksta Vogue Business, situācija modes industrijā globālā mērogā ir kritiska un, lai to stabilizētu, ir jāatjauno tūrisms, lai fiziska iepirkšanās veikalā nestu ienākumus. 

Galvenās Eiropas modes pilsētas Parīze, Milāna un Londona ir neērtā gaidīšanas režīmā, jo, kā liecina prognozes, atsākoties tūrismam, cilvēki izvēlēsies galamērķus, kas apzīmēti kā drošāki un teritoriāli mazāki.

Modes industrija ārkārtējas situācijas laikā ir bijusi spiesta daļēji apstādināt savu darbību un ierobežot ierastos notikumus – modes nedēļas un pat ierastu fizisku iepirkšanos, tā vietā praktizējot jaunus alternatīvus veidus, kā pastāvēt. Kā adaptēties jaunajā modes pasaulē, kurā, šķiet, pārmaiņu un ierobežojumu ir vairāk nekā stabilitātes un iespēju? Modes konferences “FashiON by Spice” laikā vairākas prognozes par modes nākotni izteica Vogue Business korespondente Lora Gilbo un zīmolu arhitekts, profesors un stratēģiskais zīmola konsultants Filips Mihailovičs.

Citas modes tendences

Ārkārtējā situācija ir atstājusi ietekmi uz pircēju paradumiem attiecībā uz produktu izvēli. Lielākoties ārkārtējas situācijas laikā cilvēki strādāja attālināti, no mājām, visi pasākumi tika atcelti un pulcēšanās vispārīgi tika ierobežota. Šie aspekti ietekmēja cilvēku ikdienas apģērbu izvēli –

jauns novērotais trends ārkārtējās situācijas laikā bija ne vien mājas, bet arī ķermeņa augšdaļas apģērbu un aksesuāru aktualitāte, kas ir izskaidrojama ar darbam veicamo videozvanu skaita pieaugumu.

Lai gan cilvēki šobrīd atgriežas ierastajā darba un dzīves ritmā kopumā, daļa ikdienas tāpat noris tiešsaistē. Tādēļ var teikt, ka 2020. gads kopumā spēlē lielu lomu dizaineru radošuma izpausmēs – šī krīze ir pavērusi iespējas un idejas jaunu kolekciju izstrādei, tādēļ uzsvars ir jāliek uz to, kas ir aktuāls un vajadzīgs šobrīd, kā arī jāpierod pie tā, ka modes piedāvājums un pieprasījums, kā arī tendences kopumā var mainīties.

Jauni modes pasākumu formāti

Modes nedēļas ir viens no spilgtākajiem notikumiem modes industrijā, kas divas reizes gadā noris gan modes galvaspilsētās, gan arī citās lielākās un mazākās pilsētās. Tā ir vairāk nekā gadsimtu sena tradīcija. Ārkārtējās situācijas ietekmē formāts mainījies uz digitālu un tas ir kļuvis par vienu no vienīgajiem veidiem, kā gan izrādīt, gan aplūkot jaunradītos modes produktus. Lai gan modes nedēļa klātienē sevī iemieso īpašu garu, radot visu laiku lielāko modes svētku atmosfēru un sajūtu, līderi pierāda, ka modes nedēļu norise tiešsaistē ne ar ko nav sliktāka par ierasto, tā vienkārši ir citāda. Viens no modes konferences runātājiem, Filips Mihailovičs minējis, ka

Covid-19 ir radījis sava veida jaunu ēru skaistuma industrijā, kam seko radošuma un autentiskuma uzplaukums. “Pandēmija ir radījusi nepieciešamību pēc pārmaiņām, jo situācija pasaulē vairs nav un nebūs tāda, kāda bija iepriekš. Bet labā ziņa ir tāda, ka mēs visi esam izsalkuši pēc pārmaiņām, tādēļ būtībā vīruss piespieda mūs veikt reālas darbības,” stāsta profesors.

Jaunas iepirkšanās pieredzes rašanās

Apģērbu atgriešana no internetā veiktiem pasūtījumiem rada zaudējumus. Kā raksta Vouge Business – Weinswig, Ralph Lauren, H&M, Carhartt, Toast, Boden, Asics un Samsoe & Samsoe ir apvienojušies ar tehnoloģiju kompānijām 3DLook un True Fit, lai

piedāvātu klientiem ķermeņa skenerus, kas samazina iespēju, ka pasūtītās drēbes neatbilst vajadzīgajam izmēram.

Jāmācās arī no tirgus līderiem – lielo zīmolu veikali Parīzē un citās lielpilsētās rāda labo praksi, kā apvienot drošības pasākumus ar klasisko luksusa iepirkšanās pieredzi, padarot šo savienojumu par pircējiem pieņemamu ikdienas sastāvdaļu. Iepirkšanās ar iepriekšēju pierakstu, iepazīšanās ar preču sortimentu internetā, tiešsaistes pielaikošana un citi triki, kas veicina pārorientēšanos no ierastā uz jauno, lai nodrošinātu sev un saviem pircējiem drošības spilvenu brīdī, kad laiks ir nestabils un nav zināms, vai situācija ļaus pirkt un pārdot ierastajā veidā.

Nevienam nav pareizās atbildes, kā modes industrijai reaģēt uz ierastās situācijas pārmaiņām un kam tieši adaptēties. Zināms ir tas, ka pārmaiņas ir iestājušās un ir jāreaģē, lai modes industrija nepazustu un būtu kvalitatīva, pārdomāta un pieprasīta arī turpmāk.

Vogue Business korespondente Lora Gilbo.

Zīmolu arhitekts, profesors un stratēģiskais zīmola konsultants Filips Mihailovičs: https://www.youtube.com/watch?v=3Xh_4JVQbNI

Monton 3D tehnoloģijas https://www.youtube.com/watch?v=cs7hNn3r5ZA

Uz augšu
Back