NASA grasās paziņot satriecošu atklājumu par Mēnesi (12)

Foto: AFP / Scanpix

NASA pirmdien, 26. oktobrī, grasās paziņot jaunu, satriecošu atklājumu par Mēnesi, kas saistīts ar plānoto cilvēka atgriešanos uz tā 2024. gadā.

Interesanti, ka jaunais atklājums ir saistīts ar Stratosfērisko infrasarkano staru spektru astronomijas observatoriju (SOFIA). Tā ir lielākā gaisa observatorija, kas var pacelties atmosfērā tik augstu, ka kļūst iespējams pētīt infrasarkano visumu. Observatorija ir izvietota boingā (Boeing 747SP), kam ierīkota atvere, pa kuru ar teleskopu var veikt novērojumus.

Tā pavisam noteikti ir visai aizņemta lidmašīna. Nesen ar SOFIA instrumentiem Marsa atmosfērā tika identificēts skābeklis, pirmo reizi novērotas molekulārās saites kosmosā un veikti neskaitāmi infrasarkano staru mērījumi, vēstīts izdevumā "Science Alert".

Šoreiz observatorija savu pētošo aci pavērsusi pret mūsu pašu Mēnesi, tomēr, kas ir atklāts ar tās palīdzību, taps zināms tikai pirmdien.

NASA gan devusi mājienu, ka jaunais atklājums ir saistīts ar programmu “Artemis”, kuras laikā 2024. gadā uz Mēness atkal tiks nogādāti cilvēki, lai sagatavotu ceļu Marsa iekarotājiem 2030. gados.