Skaista, nepieradināta un piemērota tikai pilsētniekam. Tāda ir pirmā elektriskā Mazda

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Elektromobilitāte tagad ir tēma Nr.1 un vai ik dienu parādās pa kādam jaunam modelim. Daži izskatās pēc parastiem auto, daži pēc ķēma, bet vēl citi....teiksim tā, neizskatās pēc sevis. Šodien mēs braucam ar Mazda elektromobili, kurā Mazdu sazīmēt var tikai pēc tumši sarkanās krāsas.

Jauno auto sauc Mazda MX-30, un tas pārstāv vēl neredzētu Hirošimas uzņēmuma Kodo stila dizaina virzienu.

"Šis ir ļoti drosmīgi. Man patīk. Tā kā dizaina viesnīcas fasāde. Kā viņi dabūjuši šos "nažus" cauri sertifikācijai? Tas taču ir pretrunā ar gājēju drošību!" aplūkojot MX-30 priekšpuses dizainu spriež TV Auto ziņu vadītājs Normunds Avotiņš.

Kareivīgā priekša nemaz nelīdzinās modernajiem elektromobiļiem, kuru degunus cenšas slīpēt gludus kā ziepju traukus. Bet kas tur iekšā? Tur atrodas 107 kilovatu asinhronais elektromotors, un tas aizņem tikai daļu motortelpas, turklāt piedzen tikai priekšējos riteņus.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ambiciozais tunelis motortelpas dziļumā liecina, ka konstruktori domājuši arī par visu riteņu piedziņu. Pilnīgi skaidrs, ka tas auto sākotnēji konstruēts ar aprēķinu uz iekšdedzes dzinēju, ar visiem klāt nākošajiem agregātiem. Tad kaut kādā brīdī Mazda piepeši izlēmusi, nē, šis būs elektrisks! Un tad sanāca šis bezdibenis ar mazo motoriņu vienā pusē.

Skaidrojums ir pavisam vienkāršs. Pirmkārt, MX-30 tapis uz jaunākā Mazdas krosovera CX-30 bāzes, un tam ir gan iekšdedzes motori, gan automātiskās kārbas, gan pilnpiedziņa.

Otrkārt, pašu mājās Japānā un dažviet citur pasaulē MX-30 pazīst nevis kā elektromobili, bet gan plug-in hibrīdu. Un tam kā zināms vajag vietu diviem motoriem un vēl nelielai baterijai. Godīgi sakot, arī elektromobiļa baterija neizceļas ar lielu ietilpību.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

"Borta dators rāda, ka mūsu mašīnas baterija ir uzlādētā par 92%. Ar šo lādiņu Mazda varot nobraukt...129 km."

Baterijas ietilpība ir 35,5 kilovatstundas - tikpat, cik pēdējam Volkswagen e-Up. Tas gan palīdz iekļauties uzlādes formulā 80-50-30, proti, par 80% pilna baterija no 50 kW uzlādes stacijas 30 minūtēs. 

Toties automašīnas salonā ir tādas lietas, kādas citur neieraudzīsi. Piemēram, dabīgā korķa apdare. Tāda ir gan uz iekšējā durvju roktura, gan viduskonsolē. Te ir tādi simpātiski vāciņi. Zem viduskonsoles ir liela vanna, kas arī pilnībā iztapsēta ar korķi.

Bet, kas tad MX-30 īsti ir, ja nav krosovers? Mazda to lepni dēvē par quad-coupe, un lūk, kāpēc.

Normunds Avotiņš: "Laikam jau pamanījāt, ka automašīnai ir tikai divas durvis, un kabīne vairāk izskatās pēc paaugstinātas kupejas nekā SUV. Patiesībā mums ir ne gluži četras durvis, jo katrā pusē ir pa pusotrai. Aizmugurē ir normāls sēdeklis, bet durvis uztaisītas tā kā savulaik bija sporta mašīnai Mazda RX-8."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Verdikts

Būtībā Mazda MX-30 ir tāds kā BMW i3 analogs - tikai jauns. Ar tikpat nepieradinātu dizainu, jancīgām durvīm un sniedzamību vienas pilsētas robežās.Turklāt iekšā jeb salonā tas izskatās gana interesanti. Tad nu rodas jautājums, kam tādu elektromobili vajag? 

Normunds Avotiņš: "Es domāju, ka šī Mazda piemērota ļaudīm, kas turas pie mājas. Tagad jau tādu ir diezgan daudz. Kaut kur drusku izbrauc, līdz skolai vai bērnudārzam, ja tie vēl strādā, varbūt veikalam, ja tas vēl vaļā, tad atkal fiksi mājās, piesprauž Mazdu pie štepseļa. Tad sniedzamībai nav tik lielas nozīmes. Kas ir pats labākais, automobilis nav dārgs. 34 000 eiro ir tikpat, cik maksā dārgākā Renault Zoe, un tonnām mazāk nekā maksā jebkura elektriskais Kia."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Mazda MX-30

+ oriģināls, augstvērtīgs salons

+ laba dinamika

+ pieņemama cena

- maza sniedzamība

- mulsinoša transmisijas svira

- gaita varēja būt mīkstāka

Dzinējs: AC

Jauda, kW: 107

Paātrinājums: 9,7 

Patēriņš, kWh/100 km: 19

Sniedzamība/baterija, km/kWh: 200/35,5

CO2: 0

Cena: no 33 990 eiro

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu