Vecāki aicina arī 1.-4.klašu skolēniem mācības organizēt attālināti, nevis pagarināt brīvlaiku (3)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Darbs un mācības attālināti. Ilustratīvs attēls
Darbs un mācības attālināti. Ilustratīvs attēls Foto: Shutterstock

Vecāki aicina arī 1.-4.klašu skolēniem mācību procesu nodrošināt attālināti, nevis pagarināt brīvlaiku, liecina Ikšķiles vidusskolas vecāku padomes atklātā vēstule valsts augstākajām amatpersonām.

Ikšķiles vidusskolas vecāku padome atklātā vēstulē izsaka atbalstu daudzām izglītības un zinātnes nozares reformām - gan tām, kas jau ir iesāktas, gan iecerētajām, - taču vēlas vērst uzmanību, ka nepiekrīt nekvalitatīviem, neizdiskutētiem un sasteigtiem lēmumiem, kas negatīvi ietekmē pedagogu, skolēnu un vecāku darba dzīves kvalitāti.

Vecāku padome atgādina, ka pagājušā gada martā, kad tika izsludināta ārkārtējā situācija, skolām, skolēniem un vecākiem bija jāpielāgojas vienas darba dienas laikā, lai pārietu uz mācībām attālināti.

Tajā brīdī nevienai no iesaistītajām pusēm nebija pieredzes un pietiekams tehniskais nodrošinājums mācību procesa vadīšanai attālināti, tomēr ar laiku visas puses pielāgojās gan tam, ka bērni mācās mājās attālināti, gan tam, ka vecāki strādā attālināti un viens otru atbalsta. Tas bija jauns izaicinājums, kuram bija jāpielāgojas visām pusēm, norāda Skolas vecāku padomes priekšsēdētāja Kristīne Briede.

Viņa piebilst, ka skolas pedagogi pielāgojās un attīstīja savas prasmes, meklēja risinājumus, veidus, lai skolēni apgūtu nepieciešamo mācību vielu, lai ir pietiekams tehniskais nodrošinājums. Šīs prasmes un veidus skolas turpināja attīstīt gan vasaras mēnešos, gan arī jaunajā mācību gadā, jo visām pusēm bija skaidrs, ka var pienākt brīdis, kad atkal ir jāpāriet uz mācībām attālināti. 

Tāpat skolām, pedagogiem, vecākiem un skolēniem nemitīgi ir jāpielāgojas mainīgajiem Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) lēmumiem, piemēram, nēsājot sejas maskas, nosakot kvadrātmetrus vienam skolēnam, kas ietekmē regulāra un konsekventa mācību procesa organizēšanu un plānošanu. 

"Pašlaik mums nav skaidrs, jo nav sniegts nekāds pamatojums - ne juridisks, ne zinātnisks, kāpēc 1.- 4.klases skolēni nevar mācības turpināt attālināti, ar ko šī brīža situācija atšķiras no pavasara vai gada pēdējiem mēnešiem, kad, lai ievērotu visas prasības, skolēni daļēji mācījās attālināti, vai pilnībā attālināti, ja klase atradās pašizolācijā," teikts atklātajā vēstulē. 

Tās autori vaicā, kas mainīsies pēc šā gada 25.janvāra, izsakot pieļāvumu, ka, visticamāk, nekas kardināli nemainīsies.

"Mācoties attālināti, mēs kā vienu no priekšrocībām redzam, ka skolēni vismaz dienas pirmo pusi ir jēgpilni nodarbināti,

apgūstot un attīstot jaunas prasmes un pilnveidojot esošās. Viņiem ir socializēšanās iespējas ne tikai ar saviem mājiniekiem, bet arī ar klasesbiedriem un skolotājiem. Reālajā situācija patlaban vecāki strādā attālināti, skolēni lielāko dienas daļu pavada pie datora vai TV ekrāniem, kas noteikti nav lietderīga un veselīga laika pavadīšana," situāciju izklāsta vecāki.

"Veicot pārrunas ar skolas skolotājiem, mēs aicinām izvērtēt 1.klašu papildu brīvlaika un 1.-6.klašu pavasara brīvlaika lietderību, ņemot vērā attālinātās mācīšanās formas un metodiku, lai šajā laikā papildus varētu nostiprināt skolēnu zināšanas, pirms skolēni dodas vasaras brīvdienās," aicina vēstules autori.

Vecāki vērsuši uzmanību arī par centralizētajiem eksāmeniem 9. un 12.klasēm. Šo klašu skolēni mācās attālināti jau no pagājušā gada pavasara, kas noteikti atstāj sekas gan uz mācību sasniegumiem, gan skolēnu psiholoģiski emocionālo gatavību noslēguma pārbaudījumiem. Šī brīža neskaidrā situācija rada papildus sasprindzinājumu, stresu gan skolotājiem, gan skolēniem, jo nav skaidrības, vai būs eksāmeni, vai tie tiks atcelti, vai tie notiks atvieglotā veidā.

Vēstules autori aicina jau savlaicīgi atcelt Centralizētos eksāmenus 9. un 12.klasēm, neradot papildu stresu skolotājiem, skolēniem un vecākiem.

Vecāki lūdz ministriju un valdību bez nopietniem un apdomātiem argumentiem un pētījumiem nemainīt noteikumus, lai neradītu nevajadzīgu stresu un nedrošību gan skolotājiem, gan izglītojamiem un viņu vecākiem.

Atklātā vēstule nosūtīta izglītības un zinātnes ministrei Ilgai Šuplinskai (JKP), Ministru prezidentam Krišjānim Kariņam (JV), kā arī Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētājam Arvilam Ašeradenam (JV).

Savukārt vecāku organizācija "Mammamuntetiem.lv" aicina valdību brīvlaiku pagarināt tikai par nedēļu un tad lemt par tālāko scenāriju,

izejot no tā brīža situācijas. Organizācija aicina izvērtēt iespēju atsākt mācības klātienē, taču, ievērojot noteiktas prasības, piemēram, sejas masku lietošanu, distancēšanos un citas.

"Mammamuntetiem.lv" vadītāja Inga Akmentiņa-Smildziņa rosina sākt diskusiju ar ārstiem, bērnu psihologiem, psihoterapeitiem par epidemioloģiskās drošības ievērošanu skolēniem.

Organizācija lūdz nepagarināt mācību gadu uz pavasara brīvlaika rēķina, jo esošā krīzes situācija bērniem nav brīvlaiks un pavasarī tas jo īpaši būs nepieciešams.

Kā vēstīts, 5.-6.klašu skolēniem mācības varētu atsākties 11.janvārī, bet attālināti. 1.-4.klašu skolēniem ziemas brīvlaiku valdība plāno pagarināt līdz 25.janvārim. 

Februāra sākumā 1.klasēm paredzētais vienu nedēļu garais brīvlaiks nebūs, lai nevajadzētu pagarināt mācību gadu. Savukārt 2.-4.klašu skolēniem mācību gadu plāno pagarināt vasarā, skaidroja Šuplinska. Viņa arī piebilda, ka speciālo izglītības iestāžu skolēni kopš 4.janvāra mācās klātienē.

Valdībā šīs izmaiņas mācību procesā plānots apstiprināt ceturtdien, 7.janvārī.

No 4.janvāra mācības attālināti turpina 7.-12.klašu skolēni.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu