Braukšanas ekstāze ar pasaulē jaudīgāko trīscilindru motoru (2)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Dažu autosporta veidu tehniskie noteikumi paredz, ka jāizgatavo noteikts skaits tādu automašīnu ielas lietošanai. Toyota par godu WRC rallija programmai izgatavojusi 2020. gada sensacionālāko automobilis - Toyota Yaris GR.

GR jeb Gazoo Racing ir Toyota motorsporta divīzija, kas ar Yaris WRC aizveda līdz pasaules čempiona titulam Otu Tanāku - vai otrādi. Stingri ņemot, GR arī ir tikai Yaris pa pusei. Tas ir garāks, platāks un zemāks. Pakaļējais tilts ir no korollas, kas izskaidro platās riteņu arkas. Visus četrus riteņus tur neatkarīga piekare un savieno sarežģīta pilnpiedziņas sistēma GR-Four.

Ielas sacīkšu auto

No parastā Yaris te palikusi tikai riteņu bāze, spoguļi, lukturi un antenas spura uz jumta. Jumts patiešām ir no oglekļa šķiedras, nevis tikai izskatās, - mīnus 3,5 kilogrami. Durvis, motorpārsegs un bagāžnieka vāks ir no alumīnija - vēl mīnus 24 kg. WRC mašīnā jumtam jābūt pēc iespējas zemākam, lai neaizsegtu gaisa plūsmu antispārnā, bet Toyota tomēr gribēja paturēt aizmugurējos sēdekļus. WRC tehniskie noteikumi aizliedz stiprināt aerodinamiskos elementus pie pakaļējām durvīm, tāpēc te tādu nemaz nav.

Yaris GR var pasūtīt tikai četras krāsās, no kurām divas ir baltas, jo tā ir Toyota kaujas krāsa rallijā.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Pasaulē jaudīgākais trīscilindru motors

Patiešām viegls. Zem motorpārsega papīrlapas svarā slēpjas pasaulē jaudīgākais trīscilindru motors, kāds sastopams ielas automašīnā - 261 zirgspēks. Tilpums arī netipiski liels 3 cilindriem - 1,6 litri. 

Mazu mašīnu ar lieliem motoriem pasaulē netrūkst, taču tiem visiem pārsvarā ir priekšpiedziņa. GR-Four ir ne tikai centrālais diferenciālis, bet atsevišķs daudzdisku sajūgs katrai pakaļējai asij - tāpat kā Ford Focus RS. Bet pat tam nebija iespējams piepirkt klāt tā saukto Circuit Pack jeb trases pakotni, kurā bez kaltiem diskiem, cietākas piekares un sarkanām bremžu skavām ietilpst arī Torsen tipa diferenciāļi. Gan priekšā, gan aizmugurē.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Braukšanas ekstāze

Parasti griezes moments dalās 60:40. Ieslēdzot Sportā, attiecība mainās uz 30 pret 70 par labu aizmugurei, Kas tad notiek, ieslēdzot Track jeb trases režīmu? Deviņdesmit procenti uz aizmuguri? Nē, te ir runa par rallija homologāciju - 50 : 50.

Par spīti papildus mehānismiem un lielākam motoram, Yaris GR ir viegls - 1280 kilogramu. Paātrinājums no 0 līdz simtam ir 5,5 sekundes, bet šķiet, ka ne jau tur tas kaifs.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Tādu braukšanas ekstāzi kā pie Yaris GR stūres tojotā pēdējoreiz varēja izbaudīt pirms vairāk nekā 20 gadiem - Celica GT-Four. Arī tā ieraudzīja dienas gaismu tikai homologācijas prasību dēļ, tāpat kā agrīnie Mitsubishi Evolution un lieljaudas Impreza. Taču šie lieliskie auto pieder vēsture, kamēr Yaris GR mūsdienām.

Verdikts

Turklāt automobilis ir lēts. Jā, tas ir divreiz dārgāks par parastu Yaris, taču, ņemot vērā, ka katra GR saražošanai patērēts desmitreiz vairāk laika nekā priekšpiedziņas radinieka samontēšanai, tas tak ir gluži par velti! Pie tam par mašīnu, kuru pilnīgi godīgi var saukt par visu laiku labāko Toyota.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Toyota Yaris GR

+ autosportā balstīta konstrukcija

+ fantastiskas braukšanas iespējas

+ ļoti pieņemama cena

- augsta sēdpozīcija

- spogulis aizsedz skatu

- derētu Alcantara stūre

Dzinējs: 1618 ccm, R3 turbo

Jauda: 261 ZS

Paātrinājums: 5,5

Patēriņš: 8,2

CO2: 186

Cena: no 31 900

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu