TVNET, atbalstot sociālo tīklu iniciatīvu “SakuLieluPaldies”, turpina stāstu sēriju par cilvēkiem, kuri strādā pandēmijas frontes pirmajās rindās.
Rīgas 84. pasta nodaļas klientu apkalpošanas zālē strādā septiņi pasta operatori, savukārt 18 pastnieki nodrošina sūtījumu piegādes klientiem. “Vidēji dienā apkalpojam 500–600 klientu, kas, protams, ir liels skaits, tāpēc darām visu, lai pasargātu gan klientus, gan mūsu darbiniekus,” stāsta nodaļas vadītāja Jeļena Strautāne. Viņa saka, ka vairākums klientu apzinīgi lieto sejas maskas un ievēro distanci, taču diemžēl bija gadījums, kad nācās atteikties apkalpot klientu, kurš nevēlējās lietot sejas masku un kļuva agresīvs.
Nonāca tik tālu, ka bija jāizsauc apsardze un policija.
“Savā 19 gadu ilgajā darba pieredzē ar klientiem esmu iepazinusi cilvēkus un zinu, ka daudzi spēj rīkoties ļoti egoistiski, taču ir jāatceras, ka visi pārdzīvojam ļoti sarežģītus laikus un ka mūsu darbinieki arī ir tikai cilvēki, kuri cenšas darīt savu darbu pēc labākās sirdsapziņas. Ikdienā visu laiku strādājam maskās, lietojam dezinfekcijas līdzekļus un tieši tāpat uztraucamies par savu un savu tuvinieku veselību. Strādāt šādas spriedzes apstākļos ir ļoti grūti,” viņa stāsta.
Lai klientiem nebūtu ilgi jāgaida
“Cilvēki mēdz sūdzēties par rindām pie pasta nodaļām, taču jāatceras, ka cilvēku skaita ierobežošana telpās ir noteikta visā valstī, ne tikai pie mums. Tātad nodaļā vairs nedrīkst uzturēties tik daudz cilvēku, cik iepriekš, un mēs nedrīkstam viņus vienlaikus apkalpot. Lielākā daļa klientu ierodas pasta nodaļā, lai saņemtu sūtījumu, kas aizņem vidēji divas minūtes, tādēļ nav uzreiz jāpieņem, ka rinda nozīmēs arī ilgu gaidīšanu. Saspringtajā gada nogales periodā, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks pastam un ko vēl vairāk pastiprināja Covid-19 situācija, pieņēmām darbā papildu darbiniekus, kuru tiešais darba uzdevums bija kontrolēt cilvēku plūsmu un nodrošināt sūtījumu raitu izsniegšanu. Arī tagad organizējam darbu tā, lai maksimāli samazinātu gaidīšanas laiku, un īpaši cenšamies parūpēties par klientiem senioriem, kurus aicinām sagaidīt savu rindas kārtu iekštelpās, jo zinām, ka daudziem no šiem cilvēkiem nav citu iespēju, kā saņemt savu pensiju vai samaksāt rēķinus pasta nodaļās.”
Galvenais saglabāt cilvēcību
“Daudzi jau veiksmīgi izmanto mūsu mobilo lietotni un interneta vietni www.manspasts.lv, piesakoties pakalpojumiem attālināti un noformējot sūtījumus internetā,” turpina Jeļena Strautāne. Piesakoties pakalpojumiem attālināti mobilajā lietotnē, klients mājās var izņemt numuriņu, redzēt, cik cilvēku vēl grib saņemt šo pakalpojumu, un aptuveni cik ilgu laiku prasīs gaidīšana. Brīdī, kad pirms konkrētā klienta būs palikuši trīs citi pakalpojuma saņēmēji, lietotnē atnāks attiecīga informācija, turklāt savu kārtas numuru iespējams atlikt par piecām minūtēm, ja gadījumā uz nodaļu nevar pagūt noteiktajā laikā. Tātad, ja pieejama mobilā viedierīce, nav nepieciešamības gaidīt savu pakalpojumu nodaļā uz vietas. Var savu kārtu sagaidīt mājās, birojā vai, piemēram, automašīnā. Lai atvieglotu savu un “Latvijas pasta” darbinieku ikdienu, kā arī pasargātu sevi no lieka riska, es ieteiktu mūsu klientiem apvienot vairāku sūtījumu izņemšanu vienā reizē, kā arī aicinu pensionārus, nākot pēc pensijas, jau līdzi paņemt arī rēķinus apmaksai. Tāpat drošs un ērts veids, kā saņemt sūtījumus, ir “Latvijas pasta” pakomātu izmantošana.