450 000 dolāru 10 minūtēs, pārdodot neeksistējošas mēbeles (1)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Andrés Reisinger

Argentīniešu dizainers Andrē Reizingers tiešsaistes izsoles "The Shipping" ietvaros desmit minūšu laikā nopelnīja vairāk nekā 450 000 ASV dolāru, pārdodot desmit mēbeles. Kur ir āķis? Neviens no Reizingera izgatavotajiem un pārdotajiem objektiem fiziski nepastāv - vismaz pagaidām.

Reizingera sirreālās virtuālās mēbeles jeb "neiespējamie priekšmeti", kā tos dēvē dizainers, ir digitālas. Sākotnēji tās tika izveidotas viņa Instagram kontam, taču pēc tam tika pārdotas, izmantojot "Nifty Gateway", tiešsaistes izsoļu namu, kas nodarbojas ar digitālo objektu tirdzniecību.

Tie eksistē līdzīgā kontekstā kā Bitcoin un Ethereum kriptovalūtas. Būtībā digitālie kolekcionējamie priekšmeti tiek apmainīti pret kriptonaudu, ​​izmantojot tādas tirgus vietnes kā "Nifty Gateway", kur darījums tiek individuāli identificēts un reģistrēts universālā, nemainīgā ierakstu grāmatā. Tā ļauj ikvienam pārbaudīt, kam pieder konkrēti priekšmeti, un dod personām īpašumtiesības.  

3D modeļus var izmantot arī virtuālās un paplašinātās realitātes lietojumprogrammās, kā arī tādās platformās kā "Unity" un "Unreal Engine", lai izveidotu spēles, animācijas un CGI filmas. Pircēji var ievietot šo mēbeļu digitālās versijas virtuālās galerijās vai pārdot tās peļņas nolūkos, kad to vērtība pieaugs.

Lai arī vairums pircēju šādu objektu iegādi izmanto tikai, lai gūtu apmierinājumu un baudu no mākslas darba īpašumtiesībām, Reizingera patroni ir veikuši salīdzinoši praktiskāku pirkumu. Īpašnieki var izmantot viņa “neiespējamo objektu” digitālās versijas pēc saviem ieskatiem, neatkarīgi no tā, vai tas nozīmē, ka viņi ar tām var lielīties kā statusa simbolu tiešsaistes spēlēs, vai iekļaut tos paplašinātās realitātes telpās.

Ja ideja, ka cilvēki maksā reālu naudu par neeksistējošām mēbelēm, šķiet neizturama, Reizingers strādā pie tā, lai izveidotu fiziskas versijas piecām no desmit digitālajām vienībām, un katra no tām tiks nogādāta attiecīgajam digitālajam pircējam. Ir pāragri spriest, cik liela un paliekoša jauda galu galā būs šīm īstajām un virtuālajām mēbelēm. Tomēr pastāv iespēja, ka šī jaunā tiešsaistes dizaina koncepcija ir vērtīgāka, nekā varētu šķist.

Pēc Reizingera teiktā, izsole bija eksperiments, lai izveidotu saistošu izstādes formātu, kas noturētu skatītāju interesi, ņemot vērā, ka tā notika tiešsaistē, un vienlaikus piedāvā ieskatu jaunā "hibrīdā realitātē".

"Mēs tik drīz neizbēgsim no materiālās pasaules,” saka dizainers. "Es uzskatu, ka mēs tādējādi paplašinām savu pieredzi jaunā paplašinātās realitātes hibrīdā laikmetā, kurā māksla un kultūra tiek atsvabināta no telpas un laiku ierobežojumiem un tiek pārveidoti pieredzes likumi," viņš turpina.

"Kamēr fiziskā un digitālā pasaule tuvojas vienotībai, tikmēr es turpināšu tās krustot, lai atklātu milzīgo cilvēku potenciālu, ko veido abu šo pasauļu saplūšana," saka Reizingers.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu