Krievijas propagandas medijs licis saviem darbiniekiem Vācijā izspiegot Navaļniju

Krievijas opozīcijas līderis Aleksejs Navaļnijs. FOTO: EPA/NAVALNY PRESS TEAM / HANDOUT

Krievijas propagandas televīzijas kanāls RT licis saviem Vācijas struktūrvienības darbiniekiem izspiegot Krievijas politiķi Alekseju Navaļniju laikā, kad viņš ārstējās Berlīnē pēc saindēšanas ar nervu indi “Novičok”, apgalvo Vācijas laikraksts “Bild”. 

Materiālu par RT rīkojumu saviem darbiniekiem sekot Navaļnijam “Bild” publicēja 9.martā. Tajā stāstīts par bijušo RT Vācijas struktūrvienības darbinieku Danielu Langi. 

Lange norāda, ka viņš pārtraucis darba attiecības ar RT drīz pēc tam, kad viņam dots uzdevums izspiegot slimnīcā esošo Navaļniju. 

Lange stāsta, ka viņš esot pievienots slepenam čatam ar priekšniecību, kur viņam lūgts izpildīt “īpašu uzdevumu”. Langem kopā ar kolēģi bija jāiekļūst klīnikā “Charite”, uzdodoties par pacientiem, jānoskaidro, kurā palātā atrodas Navaļnijs un jāmēģina nokļūt tās tuvumā. 

Darbinieks sapratis, ka priekšniecības rīkojums nozīmē nevis ekskluzīvu kadru iegūšanu, tādējādi apsteidzot konkurentus, bet gan atrast vājās vietas slimnīcas apsardzes sistēmā. 

Vēlāk gan priekšniecība atcēlusi šo uzdevumu, tā vietā piedāvājot izspiegot Navaļnija līdzgaitniekus Leonīdu Volkovu un Mariju Pevčihu. 

Lange RT nostrādāja divus gadus. Šomēnes nāca klajā viņa grāmata, kurā viņš raksta par pieredzi darbā Krievijas propagandas medijā, ziņo Krievijas medijs “Meduza”. 

Tikmēr RT jau paziņojis par nodomu vērsties tiesā pret “Bild”. Propagandas kanāls norāda, ka “Bild” publikācija esot daļa no kampaņas, kas Vācijā tiekot vērsta pret RT. 

Uz augšu
Back