Toyota plāno benzīnu aizstāt ar ūdeņradi

FOTO: Toyota

Toyota Motor ceturtdien, 22.aprīlī, paziņoja, ka izstrādā jauna tipa ūdeņraža iekšdedzes dzinēju Japānas 24 stundu izturības sacīkšu sērijai Super Taikyu Series 2021. 

Ūdeņradis šajā dzinējā netiek izmantots kā degvielas šūnu elementa degviela elektrības ražošanai, kā tas ir sērijveida modelī Toyota Mirai, bet gan iekšdedzes motoram, kas pielāgots ūdeņraža sadedzināšanai.

Kā sacīkšu automašīnu plānots izmantot Corolla Sport ar 1,6 litru 3 cilindru iekšdedzes turbomotoru, kura barošanai paredzēts izmantot saspiestu ūdeņradi no īpašas tvertnes.

Starp dzinējam veicamajām modifikācijām galvenās ir saistītas ar degvielas padeves un iesmidzināšanas sistēmu. Kad dzinējs būs gatavs, tas ne tikai nekaitēs videi, bet arī sola virkni priekšrocību un ieguvumu trasē. Lielākais no tiem ir saistīts ar ūdeņraža sadegšanas ātrumu.

Tā kā tas notiek ātrāk, gaidāms dzinēja atsaucības pieaugums un vienlaikus arī vibrāciju samazināšanās. Saglabāsies arī iekšdedzes dzinējam raksturīgie trokšņi. Vienīgi jārēķinās, ka pilnīgi bez kaitīgajiem izmešiem motors vis nedarbosies, jo eļļas sadegšanas rezultātā atmosfērā tāpat nonāks neliels oglekļa dioksīda CO2 daudzums.

Par to, kā darbojas un cik konkurētspējīgs ir dzinējs, kuru dzirda ar 700 bāru spiedienā uzglabātu sašķidrinātu ūdeņradi, varēs pārliecināties Super Taikyu 2021 sērijas sacensībās Fudzi trasē, kas norisināsies no 21. līdz 23. maijam.

Uz augšu
Back