Euro 7 normatīvi var nogalināt iekšdedzes dzinējus jau 2026.gadā (11)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Bentley

Eiropas Automobiļu ražotāju asociācija (ACEA) uzskata, ka jaunais auto izmešu toksiskuma standarts Euro 7 līdz 2026. gadam var pilnībā iznīcināt benzīna un dīzeļauto tirgu Eiropā.

"ACEA uzskata, ka emisijas ierobežojumu scenāriji apvienojumā ar ierosinātajiem jaunajiem testa apstākļiem praksē radīs situāciju, kas ir ļoti līdzinās transportlīdzekļu ar iekšdedzes dzinēju, tostarp arī hibrīda elektrisko auto aizliegumam," teikts organizācijas paziņojumā.

Pirmos konkrētos priekšlikumus Euro 7 normatīviem, kam būtu jāstājas spēkā 2025. gadā, pērn oktobrī prezentēja Eiropas Komisijas Īpaši zemu transportlīdzekļu emisiju konsorcija inženieri - konsultanti (Consortium for Ultra Low Vehicle Emissions jeb Clove).

Nav pārsteigums, ka autoražotāji nekavējoties sāka celt trauksmi. Tā Vācijas Automobiļu rūpniecības asociācijas (VDA) prezidente Hildegarde Millere decembrī paziņoja, ka

ar plānoto Euro 7 standartu Eiropas Komisija no 2025. gada faktiski aizliegs automašīnas ar iekšdedzes motoriem.

Stingro Euro 7 ierobežojumu dēļ daudzi mazie un šobrīd pieejamie auto ar iekšdedzes dzinēju varētu kļūt neizdevīgi autoražotājiem. Otra riska grupa ir ielas sporta autombobiļi.

Clove tai pašā laikā piebilst, ka uzņēmumiem ir iespēja iekļauties normatīvos, ja jaunajos auto tiks izmantoti tā dēvētie daudzpakāpju superkatalizatori. Benzīna automobiļos tos varētu veidot apsildāms neitralizators, pāris visparastāko trīs komponenšu katalizatoru ar 1 litra tilpumu un divlitrīgs cieto daļiņu filtrs.

ACEA skatījumā tik lielas un dārgas ierīces uzstādīšana mazā automašīnā ir gandrīz neiespējama, un daudzās esošajās automobiļu arhitektūrās to integrēt ir diezgan sarežģīti, kas paaugstinās cenas.

Vēl viens svarīgs un arī dārgs priekšlikums ir aprīkot Euro 7 transportlīdzekļus ar sarežģītu diagnostikas iekārtu, kas uzraudzīs motoru, lai pārliecinātos, ka tas atbilst izmešu prasībām pirmajos 240 000 kilometros. 

Kas būtiski,

jaunie izmešu ierobežojumi tiks piemēroti visās braukšanas situācijās, tai skaitā uzreiz pēc aukstās iedarbināšanas, apstājoties un startējot, strauji paātrinoties, braucot kalnā un velkot piekabi. 

Pašreizējie Euro 6d izmešu standarti šajās situācijās pieļauj atkāpes, jo tās veido vien nelielu daļu no transportlīdzekļa darba mūža.

ACEA vērš uzmanību arī uz to, ka jau pašreizējā Euro 6d standarta ietvaros cieto daļiņu saturs izmešos ir tik niecīgs, ka lielāko daļu cieto daļiņu emisiju rada bremzes un riepas.

Komentāri (11)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu