Ko gaidīt no Ķīnas riepām un cik populāras tās ir Latvijā

FOTO: Ekrānuzņēmums no raidījuma Zebra

Starp Eiropas, Korejas, Japānas un Amerikas ražojuma autoriepām pēdējā laikā aizvien biežāk pavīd produkcija, kas tiek mīklaini apzīmēta ar jēdzienu ķīniešu riepas. Kas un kādas tās ir, kādas ir to priekšrocības un trūkumi, skaidro raidījums Zebra. 

Parasts ierindas autobraucējs bieži vien neko diži vairāk par nepieciešamo protektora dziļumu un vēlamo spiedienu riepā nezina. Tomēr jau sen zināms, ka riepa nav tikai melns apaļš izstrādājums, ka tā ir vesela zinātne, kurā riepu ražotāji iegulda milzīgus resursus, jo meklē tādus gumijas maisījumus, kas nodrošina riepas maksimāli labu saķeri ar ceļu jebkādos apstākļos, nedilst pārāk ātri un nemaksā tik daudz, ka pircējs tās nevar atļauties, taču paši no pārdošanas var pietiekami labi nopelnīt.

Pēdējos gados starp labi zināmajiem Rietumu riepu pasaules vārdiem, piemēram, Goodyear, Continental, Michelin un Pirelli aizvien biežāk parādās neparastu un grūti izrunājamu riepu zīmolu vārdi. 

FOTO: Ekrānuzņēmums no raidījuma Zebra

Tā ir produkcija, kas pie mums ceļu mēro no tālās Ķīnas, kur riepu industrija sāka attīstīties pagājušā gadsimta piecdesmitajos, sešdesmitajos gados, kad Dzeltenās jūras krastā, Šaņdunas provincē sākās naftas ieguve un pieejams kļuva mākslīgais kaučuks. 

Sākotnēji Ķīnas riepu kvalitāte bija visai apšaubāma, un pat deviņdesmitajos gados, kad Latviju sasniedza pirmās kravas, to kvalitāte bija kā sešdesmitajos gados. Laika gaitā gan daži uzņēmumi palielināja investīcijas, attīstīja ražošanu, un šobrīd jau ražo izstrādājums, kas dažos parametros pat pārspēj Eiropas ražotāju premium segmenta riepas. 

Tas atspoguļojas arī patērētāju paradumos. Ja agrāk autobraucēji pret Ķīnas riepām izturējās ar zināmu pietāti, tad šobrīd Latvijā Ķīnas ražojuma riepu īpatsvars ir jau 49% jeb krietni lielāks nekā dienvidu un ziemeļu kaimiņvalstīs. 

Vairāk skaties TV3 raidījuma "Zebra" sižetā.

Uz augšu
Back