Pasaulē lielākais panorāmas rats “Ain Dubai” – vai jauns Ginesa rekords? (1)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Pasaulē lielākais panorāmas rats "Dubaijas acs"
Pasaulē lielākais panorāmas rats "Dubaijas acs" Foto: Wikimedia Commons

Dubaija jau ilgus gadus ir pilsēta, kurā vienkopus koncentrēti visi lielākie, garākie, dārgākie un pārējie “vis-vis..” arhitektūras brīnumi, katru gadu uzstādot jaunus Ginesa rekordus. 21. oktobrī, pēc astoņu gadu būvniecības tūristi varēs vizināties pasaules augstākajā panorāmas ratā “Dubaijas acī”, maksājot par šo prieku 30 eiro.

Vairāk nekā 250 metrus augstais rats ir par 82 metriem pārspējis savu “mazo brāli” – iepriekšējo rekordistu “The High Roller” Lasvegasā. “Dubaijas acs” ir gandrīz divas reizes lielāks par panorāmas ratu “London Eye”.

Dubaijā jau ir uzbūvēta pasaulē augstākā celtne “Burj Khalifa”, pasaulē lielākais izklaides parks iekštelpās, skatītājiem ir iespēja vērot pasaulē lielāko ūdens strūklaku šovu.

“Dubaijas acs” pabeigšanai bija nepieciešami astoņi gari gadi. Bija plānots, ka to atklās jau 2019. gadā, tad atklāšanas datumu pārcēla uz 2020. gada oktobri vienā laikā ar Dubaijā notiekošo “Expo 2020”, arī to beigās pārcēla. Lielākoties pandēmijas ietekmē.

Darens Bruks, vecākais tehniskais direktors, kurš atbildīgs par “Dubaijas acs” konstrukciju, stāsta, ka šis ir bijis liels izaicinājums – izveidot lielisku panorāmas rata dizainu un vienlaikus iekļauties budžetā. Būvnieku komandā iesaistījās eksperti no Apvienotajiem Arābu Emirātiem, Nīderlandes, Dienvidkorejas, Vācijas, Lielbritānijas, Francijas, Itālijas.

“Dubaijas acs” tehniskais izpilddirektors Kevins Dreijers savukārt iepriekš strādājis pie Londonas panorāmas rata.

Zinātāji lēš, ka būves atklāšana pārcelta tādēļ, ka atrasti defekti pasažieru kabīņu skaņas izolācijā un ratu gultņos. Tāpat jau gadiem tiek runāts, ka rūpīgi kultivēto mākslīgo Dubaijas salu liktenis ir drīza nogrimšana.

Iepazīsties! Interesanti fakti par “Dubaijas aci”

  • Tā būvniecībai izmantotas 11 200 t metāla, kas ir par 33 procentiem vairāk, nekā bija vajadzīgs Eifeļa torņa celtniecībai.
  • Kopējais rata svars ir 1805 tonnas (četras Airbus A380 lidmašīnas).
  • Ja rata 192 spieķus, kas to satur kopā, saliktu vienā līnijā, tā stieptos no Dubaijas līdz Kairai. Vairāk nekā 3000 kilometru pāri Arābijas pussalai.
  • Katras rata kabīnes ietilpība ir 40 pasažieri, vienā braucienā var doties līdz 1750 cilvēkiem.
  • Rats ir būvēts uz mākslīgās “Bluewaters” salas. Pāļi bija jādzen līdz pašai salas pamatnei, lai tie noturētu milzīgo konstrukcijas svaru.
  • Apmeklētājiem būs pieejamas gan parastās, gan ballīšu zvēriem paredzētās VIP luksusa kabīnes ar bāru, dažās pat iespējams ieturēt restorāna maltīti no trim ēdieniem, griežoties ratā divus lokus jeb vairāk nekā stundu.
  • Rats pilnībā apgriežas 38 minūtēs.
  • Paredzams, ka rats darbosies 60 gadus un veiks vismaz 300 tūkstošus apgriezienu.
Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu