Automobiļu aprīkojums: kas vienam par maksu, citam ir standartā

Kia Ceed FOTO: Publicitātes foto

Pat izvēloties tik dārgu pirkumu kā automobilis, klienta lēmumu ne vienmēr nosaka cenas un kvalitātes attiecība, kaut tam vajadzētu būt vienam no svarīgākajiem kritērijiem, salīdzinot preču vērtību.

Izvēloties jaunu auto, nešķiet racionāli piemaksāt par aprīkojumu, kas bieži pieejams standartā, taču daži ražotāji piekopj atšķirīgu politiku un par to, kas daudzos spēkratos ir iekļauts bāzes aprīkojumā, pieprasa papildu maksu.

Stratēģiju atšķirības var ilustrēt ar Kia piemēru. Dienvidkorejas ražotājs ilgstoši izcēlies ne tikai ar augstu uzticamības novērtējumu ikgadējās patērētāju aptaujās un 7 gadu garantiju, bet arī ar pamata aprīkojumu, ar kuru tas ir panācis un bieži pārspēj luksusa segmenta automašīnas.

Šādas zīmola stratēģijas rezultātā autosalonos vairs neredz auto, ko mēdza dēvēt par “plikiem”, un, gadu gaitā attīstoties tehnoloģijām, bāzes versijās tiek iekļauts aizvien vairāk aprīkojuma. Audi, BMW vai pat Volvo vilina ar greznību, taču pragmatiskam pircējam vienmēr ir vērts pievērst uzmanību atšķirīgajām automobiļu aprīkošanas stratēģijām.

Komforta aprīkojuma atšķirības

Automobiļu importētāji, kuri domā par klientu vajadzībām dažādos tirgos, cenšas piedāvāt to, kas patērētājiem nepieciešams visvairāk. Apsildāmais stūresrats un priekšējie sēdekļi saulainajā Spānijā diez vai būs iekārotākais aprīkojums, taču Latvijas autobraucēji, kuri aukstā ziemas rītā ar nosalušiem pirkstiem sēdīsies atdzisušā automobilī, to noteikti novērtēs. Tieši tālab šis aprīkojums ir standarts visos Kia modeļos.

Metināšanas cehs automobiļu rūpnīcā FOTO: Publicitātes foto

Apsildāms stūresrats un sēdekļi nodrošina komfortu nelielos attālumos ikdienas maršrutos, un to garantē pat Kia Ceed, kas maksā tikai nedaudz virs 15 tūkstošiem eiro. Salīdzinājumam: viens no lētākajiem hečbekiem Audi klāstā – A3 Sportback – maksā vairāk nekā 27 tūkstošus eiro, taču par apsildāmiem priekšējiem sēdekļiem tiek prasīti papildu 380 eiro.

Vācu ražotājs nav iekļāvis apsildāmos sēdekļus standarta aprīkojumā arī lielākajos modeļos. Piemēram, pat A6 sedana gadījumā tas ir papildu aprīkojums.

Luksusa automobiļu pircēju mazāk strikto pieeju savā labā izmanto ne tikai lielā vācu trijnieka pārstāvji, bet arī zviedru Volvo. Gandrīz 65 tūkstošus eiro vērtais Volvo XC90 bāzes modelis ir dārgs pilsētas apvidus auto, taču bez papildu ieguldījuma tajā nebūs pat elektriski regulējamu priekšējo sēdekļu. Pircējam ir divas iespējas – izvēlēties augstāku aprīkojuma līmeni vai īpašu sēdekļu pakotni, kuras cena pārsniedz 1300 eiro.

Salīdzinājumā ar Volvo XC90 arvien biežāk pieminētais lielākais Eiropā tirgotais Kia SUV modelis Sorento maksā mazāk nekā 54 000 eiro, un elektriski regulējams vadītāja un priekšējā pasažiera sēdeklis ir šī automobiļa standarta aprīkojumā. Piedevām abi sēdekļi ir ventilējami, turklāt vadītāja sēdeklim ir arī atmiņas funkcija.

Atpakaļskata videokamera – pat vismazākajos modeļos

Ceļu satiksmes drošībai vajadzētu būt visu autoražotāju galvenajai prioritātei, un viena no vienkāršākajām sistēmām, kas vadītājam nodrošina labu redzamību, vienlaikus nepieļaujot citu satiksmes dalībnieku apžilbināšanu, ir automātiskā tālās gaismas pārslēgšanas sistēma. Tā ir iekļauta vairuma jaunās paaudzes Kia modeļu standarta aprīkojumā, tādēļ par to klientam nebūs jāmaksā papildus, pat izvēloties pilsētas SUV Niro, kura cena ir, sākot no 22 490 eiro.

Tajā pašā laikā BMW jaunās paaudzes 3. sērijai, kas joprojām ir sportisko sedanu etalons un maksā vismaz 35 tūkstošus eiro, automātiskās tālās gaismas ir pieejamas par papildu 200 eiro.

Jaunas automašīnas stāvlaukumā FOTO: Publicitātes foto

Paies zināms laiks, līdz automobiļu atpakaļskata videokamera kļūs obligāta, bet, kamēr tas nav noticis, dažu marku gadījumā pircējiem nākas izdot papildu naudu. Lai atvieglotu manevrēšanu ikdienā, daži ražotāji uzstāda šo aprīkojumu pat pašos mazākajos modeļos. Piemēram, visi Kia modeļi ir aprīkoti ar augstas kvalitātes atpakaļskata kameru ar trajektorijas projekciju, tostarp kompaktais Picanto.

Tikmēr luksusa sedanam Audi A6 atpakaļskata kamera nav standarta aprīkojumā. Modeļa lētākā bāzes versija maksā vismaz 39 tūkstošus eiro, tomēr par iespēju centrālajā ekrānā redzēt, cik tālu automašīnas aizmugurē ir šķērslis, nāksies piemaksāt vismaz 530 eiro.

Pircējiem tiek piedāvātas arī gatavas aprīkojuma pakotnes, kurās ietvertas, piemēram, dažādās lukturu un audio sistēmas tehnoloģijas, bet tad par vienu vēlamo “ekstru” var nākties pārmaksāt četrkārtīgi, jo klāt jāņem arī tāds papildu aprīkojums, kas sākotnēji netika plānots.

Līdzīga situācija ir novērojama, arī vērtējot salona termiskā komforta aprīkojumu. Daudziem autobraucējiem jau kļuvis ierasts vienkārši iesēsties automobilī, iestatīt vēlamo temperatūru un ne par ko vairāk neraizēties. Varētu domāt, ka vairums autoražotāju šo būtisko aprīkojumu iekļauj bāzes versijā, taču tas joprojām netiek darīts.

Labā ziņa ir tā, ka automātiskā divu zonu klimata kontrole ir standartaprīkojumā lielākajai daļai jauno Kia modeļu, tostarp Kia Niro un Proceed – universālim, kuram ir kupejas iezīmes un kura cena ir no 25 000 eiro.

Izvēloties BMW X1 SUV, kas bāzes versijā maksā gandrīz 34 tūkstošus eiro, par šādu minimālu komforta līmeni būtu jāmaksā vismaz 620 eiro. To izdarījis, pircējs saņems automātisko gaisa kondicionētāju ar papildu funkcijām, taču tas vienalga prasa rūpīgu papildu aprīkojuma saraksta pārskatīšanu.

Uz augšu
Back