Par jaudīgāko sērijveida BMW kļūs krosovers XM (3)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
BMW Concept XM
BMW Concept XM Foto: BMW

Nākamgad apritēs 50 gadi, kopš par BMW motoru sporta aktivitātēm rūpējas BMW Motorsport GmbH jeb, kā oficiāli saka tagad, – M GmbH. Specializētās nodaļas pirmais projekts bija sacīkšu 3.0 CSL, bet kopš tā laika vienīgais ielas auto, kas tapis šajā nodaļā, ir ierobežotā skaitā izlaistais superauto M1. Drīzumā M nodaļa gatavojas izlaist savu otro modeli, un tas būs no BMW klāsta atdalīts SUV, par ko liecina nesen prezentētais konceptauto Concept XM. 

XM ir burtu pāris, kas jau savulaik izmantots komfortabla Citroen modeļa nosaukumā. BMW XM, ja arī būs komfortabls, tomēr primāri tiks būvēts ar domu par dinamiku un ātrumu, ko krosoveru pasaulē tomēr ir visai grūti realizēt. 

Konceptuālais XM ir pilnīgs jaunums, tomēr baumas par to klīst jau vairākus gadus. Tiesa gan, par to tika runāts kā par gaidāmo X8 vai X9, taču tagad ir skaidrs, ka tas būs īsts M garadarbs, nevis vēl viens modelis BMW X automobiļu klāstā, kur šobrīd hierarhijas virsotnē sēž X7. Tai pašā laikā gan jāsaka, ka XM demonstrē gaidāmās pārmaiņas arī X modeļu saimē.

Konceptuālajā XM redzams, ka tas atbilst nesenajiem Minhenes uzņēmuma klāsta papildinājumiem ar pretrunīgi vērtētajām lielizmēra režģu nierēm. Tā priekšējie lukturi ir sadalīti divos atsevišķos moduļos, kas ir futūristisks vēsturiska dizaina elements. Automobiļa jumta līnijas maksimums tiek sasniegts virs vadītāja galvas un aiz tās laideni slīd uz leju, piešķirot dinamisku izskatu. Tā gan ir taisnāka nekā krosoverkupejai X6. Aizmugurē dominējošais dizaina akcents ir pāris šauru LED lukturu, kas apliecas stūriem, bet

XM vēsturisko saikni ar M1 veido apaļās formas aizmugurējā loga augšējos stūros.

Concept XM jaudas avots ir plug-in jeb spraudņa hibrīddzinējs, kas veidota ap V8 dzinēju. BMW neatklāj, vai tas ir jau pazīstamais 4,4 litru motors, kas cita starpā atrodams arī M5, vai arī kas pilnīgi jauns. Neatkarīgi no tā, benzīnnieks darbojas pārī ar elektromotoru, un tie abi kopā attīsta 740 zirgspēku jaudu un 1000 Nm griezes momentu. Tas padara XM par jaudīgāko automašīnu, kura jebkad valkājusi M emblēmu.

Konceptauto ir interjers ar spēcīgiem kontrastiem. Salona priekšējā daļā izmantota brūna āda ar skaidrām lietojuma pazīmēm un dizains ir kā klasiskajos BMW, bet  aizmugurē ir atpūtas zona ar stepētu samta dīvānu.

Automobiļa dinamikas rādītāji nav zināmi un tāpat būtu tikai provizoriski, taču elektriskā sniedzamība ir 50 km. Un šobrīd pieejamā informācija liecina, ka

elektrificētā V8 plug-in sistēma būs vienīgā pieejamā piedziņas sistēma.

Tas nozīmē, ka nebūs nekādu sešu cilindru dīzeļu vai XM550i.

BMW plāno XM sērijveida versijas ražošanas līniju ierīkot Spartanburgā, ASV, un ražošanu sākt 2022. gada nogalē.

BMW Concept XM
BMW Concept XM Foto: BMW
Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu