Volvo XC40 Recharge – pirmais zviedru elektroauto

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Mēs zinām, ka Volvo ir sociāli atbildīgākais autoražotājs pasaulē. Tas paziņojis, ka pavisam drīz visi automobiļi būs elektriski. Kāpēc visas ielas nav pilnas ar elektriskiem Volvo? Pagaidām viņi izspieduši tikai vienu un tas pats pie mums nonācis ar divu gadu nokavēšanos. Volvo XC40 elektriskais ir mūsu testā!

Elektriskais krosovers, kura pilnais nosaukums ir Volvo XC40 P8 Recharge, ražots Beļģijā uz Volvo kompaktā krosovers XC40 bāzes. 2018. gadā XC40 tika atzīts par Eiropas Gada auto, un paralēli tīra benzīna versijām tiek ražots arī kā lādējamais hibrīds.

Pilnībā elektrisks XC40 bija gatavs jau 2019. gadā, taču pat svarīgākajos tirgos to sāka piedāvāt vien gadu vēlāk, un vēl gads bija nepieciešams, kamēr tas sasniedza mūs. Bet par to nav ko žēloties. Pa šo laiku XC40 ticis pie siltumsūkņa, kas jaunākajos elektroauto aizstāj mazāk efektīvo elektrisko apsildi – kondicionētāju. Mūsu reģionā Recharge uzreiz pārdod ar īpaši šim modelim paredzētām vissezonas riepām, kas testa automašīnā gan bija aizstātas – tai bija īstas ziemas riepas.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Šoreiz nav ko sūdzēties par laikapstākļiem, jo mūs interesē, kā ziemeļvalstu elektromobilis uzvedas mūsu ziemā. Ja nebūtu zilo numuru un tādas radiatora restes, jūs diez vai pateiktu, ka XC40 Recharge ir pilnībā elektrisks."

Turklāt P8 ir ne vien elektrisks, bet arī jaudīgs. 78 kWh baterija grīdā baro divus elektromotorus ar kopējo jaudu 408 zirgspēki, un tas nemaz neizklausās pēc Volvo.

Zem P8 priekšējā pārsega var ieliet logu šķidrumu, un te ir kaste vadiem. Arī remontkomplekts ielikts priekšā. Laikam labākam izsvarojumam. Pats Volvo kasti priekšā iesaucis par frunk no vārdiem front un trunk - tātad bagāžnieks priekšā. Interesanti, ka neliela niša kabeļiem palikusi arī ierastajā vietā zem bagāžnieka grīdas.

Normunds Avotiņš: "Te nav neviena braukšanas režīma. Nekādu Sport, Eco, nekāda bezceļa režīma, lai gan ārpus asfalta Volvo iet labi. Traki elementārs automobilis."

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Tik tiešām – ne lāpstiņu zem stūres, ne bremžu rekuperācijas režīma, nekā. Ņemiet mašīnu, kāda tā ir, un vienkārši brauciet! Vienīgais, ko Volvo piedāvā, ir ieslēgt stingrāku stūri vai kā Nissan Leaf – braukt ar vienu pedāli, retāk aiztiekot bremzes.

Normunds Avotiņš: "Vietām Volvo šķiet pārspīlējis. Te ir virtuālais panelis, kurā neko daudz nevar izmainīt. Ir tikai divas opcijas. Karte ir – karte nav. Var redzēt, cik % palikuši baterijā. Bet neredzu sniedzamību. Tā man jāmeklē centrālajā displejā. Atlikuši 100 km. Bet te arī nekā daudz nav."

Infodisplejs veidots uz Android platformas, tāpēc te pieejami visi Google pakalpojumi, ieskaitot diezgan ciešamu navigāciju,

12

atjauninājumus un personalizāciju ievadot sava Google konta paroli. Viedtālruņa uzlāde ir vai nu bezkontaktu, vai ar C-Type spraudņiem.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Mēs jau zinām, Volvo uzskata par drošāko auto pasaulē. Tur ir visas iedomājamās drošības sistēmas, laikam tāpēc, ka pusi no tām Volvo pats arī ir izdomājis. Viena tomēr bija palikusi, un tā īstenota elektriskajā XC40."

Īpaši sensori pamana, ja kāds cits spēkrats grasās ietriekties XC40 Recharge no aizmugures. Lai Volvo neiekļūtu tā sauktajā "vilcieniņā", sistēma automātiski nobremzē automašīnu.

Elektromobiļa klīrenss ļauj daudz ko. Tāds tas saglabājas arī lētākajā modelī P6 Recharge. Tam ir tikai viens elektromotors, 204 ZS jauda, un tas ir par gandrīz 8000 eiro lētāks.

Elektrisko Volvo XC40 ražo tikai divās komplektācijās Plus un Pro. Tātad nekādu R Design un tamlīdzīgi. Šodien testējamais ir Pro. Pilnpiedziņas modeļa cena ir no 54 līdz 58 000 eiro. Nospiežot pedāli, top skaidrs, par ko.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Maksimālā sniedzamība ar vienu uzlādi esot 400 km. Mums izdevās ieraudzīt pusi no tā, tomēr jāņem vērā, ka ārā bija auksts, bet auto – pilnīgi jauns. Runājot par temperatūru – kā lai tiek pie silta auto, ja, pametot vadītāja sēdekli, elektromobilis izslēdzas?

Normunds Avotiņš: "Tam elektromobiļos domāti taimeri. Pamatklimata vadība un stāvvietas vadība. Mēs varam sākt salona sildīšanu tagad. Un salons sils, kad neesam mašīnā, bet vislabākais uzstādīt taimeri. Zinot, cikos izbrauksiet, uzliekat 20 minūtes pirms tam un uzreiz iekāpjat siltā mašīnā."

Un kas gan tā būtu par skandināvu ierīci, ja to nevarētu komandēt no viedtālruņa? Mājās svarīgi atcerēties pievienot XC40 Recharge pie uzlādes spraudņa, ja tāds ir.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Secinājumi

Normunds Avotiņš: "Elektriskais XC40 izrādījās daudz sakarīgāks un interesantāks, nekā biju iedomājies. Jauda, dinamika, normāla sniedzamība. Foršs auto. Man laikam pietiktu ar to priekšpiedziņas modeli, tas ir lētāks, tālāk tiek ar uzlādi. Taču ar to FWD nevarētu izbraukt tur, kur tiek pilnpiedziņas Volvo."

Volvo XC40 P8 Recharge AWD

+ lakoniska, elementāra vadība

+ vērienīga dinamika

+ blīva, komfortabla piekare

- viduvēja reālā sniedzamība

- skopa mērskalu informācija

- Pro komplektācijā dārgs

Dzinējs: 2 x EV

Jauda: 408

Paātrinājums: 4,9

Patēriņš: 23,8 kWh/100 km

Sniedzamība/baterija: 400 km/78 kWh

CO2: 0

Cena: no 54 270*

*) cena ar papildaprīkojumu ap 64 000 eiro

Uz augšu
Back