Elektriskais Audi e-tron ieguvis pievilcīgu cenu (17)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Audi e-tron. Monumentāls elektromobilis, ar kuru patiesībā aizsākās četru riņķu ceļš uz jaunās paaudzes elektromobilitāti.

Kopš 2019. gada sākuma e tron modeļu koks sazarojies atlētiskā modelī Sportback un lieljaudas modifikācijā S ar trīs elektromotoriem. Uz papēžiem min arī jaunais Q4 e-tron, kas ir mazāks un nosacīti lētāks.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Taču Latvijā uzņēmumiem svarīga maģiskā 59 900 eiro robeža, kas ļauj iegādāties šādu automašīnu zem luksusa nodokļa robežas. Līdz šim nopirkt tik pamatīgu Audi, Mercedes vai BMW elektromobili zem šīs summas īsti nebija iespējams."

Nu, vismaz ne tad, ja noskatīts SUV ar pilnpiedziņu un citiem atbilstošajiem atribūtiem. Taču Audi importētājam izdevies vienoties ar rūpnīcu - un...

Normunds Avotiņš: "Audi e-tron patiesi var dabūt par 59 900 eiro ar visiem nodokļiem. Tas ir Audi e-tron 50 ar 71 kilovatstundas gaitas akumulatoru un pieklājīgu aprīkojumu. Tā kā tas ir augstākās klases Audi, gan dizains, gan salona iekārtojums, vadītāja saskarnes un apdares materiāli ir augstākajā līmenī, kāds pieejams Audi automašīnās."

Un tas savukārt nozīmē, ka visa dzīve šeit notiek ekrānos, no kuriem vairums ir skārienjutīgi. Arī citas lietas te nav kā parastos Audi.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Atceros, ka, iznākot šim e tron, izskanēja neliela kritika par braukšanas virzienu slēdzi - neesot parocīgs. Tā ir pieraduma vaina. Tas ir ļoti ērts. Draivā, atpakaļgaitā. Uz to nav pat jāskatās un jāveic liekas darbības."

Lielo e-tron tāpēc arī sauc par lielo, jo te viss ir liels - salons, viduskonsole un pat durvju kabatas.

Normunds Avotiņš: "Neaizmirstiet, ka šis ir elektrisks apvidus auto. Lai kādā cenā tas būtu, tam būs visu riteņu piedziņa. Q4 tā nav, tas var būt arī ar RWD. Tam vienmēr būs pneimopiekare un braukšanas režīmi bezceļam allroad un offroad."

Protams, tas viss patērē enerģiju, tāpēc agri vai vēlu jāmeklē iespēja uzlādēt grīdā iebūvēto bateriju.

Normunds Avotiņš: "Parastām automašīnām degvielas uzpildes atvere atrodas vienā un tajā pašā vietā - aizmugurējā spārnā, atkarībā no ražotāja un modeļa labajā vai kriesajā pusē. Elektromobiļiem ir sarežģītāk un jautrāk, jo uzlādes ligzdas var atrasties priekšā, aizmugurē, sānos. Audi e-tron tās ir priekšējā spārnā, pie tam abās pusēs."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Standarta ligzda gan ir tikai kreisajā pusē, un tā jāizmanto pie ātrajiem jeb līdzstrāvas lādētājiem. Ligzda labajā pusē der tikai wallbox uzlādes iekārtai.

Normunds Avotiņš: "Ļoti svarīgs aspekts - lādēšana. Lielais e-tron nav no tiem jaunākajiem EV, tāpēc sniedzamība ir viduvēja. Ziemā ar pilnu bateriju var nobraukt 250 km. Tas prasa plānošanu."

e-tron mazais brālis Q4 izrādījies tik pieprasīts, ka rinda izveidojusies pagara, savukārt Beļģijā ražoto milzeni var saņemt ja ne pēc pāris nedēļām, tad pēc pāris mēnešiem.

Ja Audi e tron vērtības vajadzētu ietilpināt trīs vārdos, tie būtu komforts, prestižs un tehnoloģijas. Par pirmajiem diviem punktiem jautājumu nav, bet ko mēs sagaidām no tehnoloģijām?

Normunds Avotiņš: "Skaidrs, ka šīs stāsts nav tikai par ekoloģiju un zaļajām tehnoloģijām. Tas ir arī par ātrumu un dinamiku. Galu galā mums ir 230 KW, tie ir 313 ZS, kas ir normāla V6 dīzeļa jauda. Liela atšķirība jau nav. Liekam dinamiskajā režīmā, pārslēdzam kloķīti uz S, un pedālis grīdā. Reāli iespiež atzveltnē."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Verdikts

Spriežot pēc nobraukuma, Audi e-tron pagaidām ir pilsētas un piepilsētas auto. 200 - 250 km tomēr nav 800 - 1000, ko vienā piegājienā var veikt ar dīzeli. Un tomēr. Ja nu kāds uzņēmējs tagad sāk prātot, vai uz firmu nenopirkt Q7 ar dīzeli, bet kaut ko alternatīvāku, zaļāku, neparastāku, tad re - te nu mēs esam!

Audi e-tron 50

+ izmēri, prestižs, komforts

+ laba dinamika

+ īpaša cena

- vāja sniedzamība ziemā

- liela pašmasa

- jocīgi durvju slēdži

Dzinējs: 2 x AC

Jauda, kW: 230

Paātrinājums: 6,8

Patēriņš, kWh/100 km: 25,8

Sniedzamība/baterija, km/kWh: 341/71

CO2: 0

Cena: 59 900 eiro

Komentāri (17)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu