Ceļu posmos ar novecojušu asfalta segumu jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem

Foto: Bedres A.Čaka ielā FOTO: Jānis Škapars/TVNET

Asfaltbetona seguma posmos, kur sen nav veikti remontdarbi un segums ir sliktā vai ļoti sliktā tehniskā stāvoklī, mainīgo laika apstākļu un lietus ietekmē pastiprināti veidojas bedres.

Autobraucēji var informēt par satiksmes drošībai bīstamām bedrēm, zvanot uz VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 80005555. Šī informācija operatīvi tiek nodota ceļu uzturētājiem. Autovadītājiem jāņem vērā, ka šajos posmos ir ieviesti arī ātruma ierobežojumi, līdz ar to jārēķinās ar ilgāku laiku ceļā

Šobrīd valsts autoceļu tīklā bedres pastiprināti veidojas kopumā uz 700 km dažādu nozīmju ceļiem. Posmu, kur šobrīd pastiprināti veidojas bedres, saraksts pieejams šeit.

Īpaši sarežģīti braukšanas apstākļi ir autoceļa Gulbene–Smiltene (P27) būvdarbu posmā no Taurēm līdz Gulbenei (34.87–61.22 km), kur ceļa lietotājiem līdz jauna seguma ieklāšanai ir jārēķinās ar diskomfortu un lēnu satiksmi. Būvnieks par saviem līdzekļiem labo satiksmei bīstamās bedres būvdarbu posmā, taču atsevišķos P27 posmos segumu vairs nav iespējams uzturēt satiksmei drošā stāvoklī, tāpēc ir samazināts atļautais braukšanas ātrums. Tiklīdz iestāsies piemēroti laika apstākļi, posmā atsāksies pārbūves darbi.

Uz Daugavpils šosejas (A6) pie Daugavpils ceļa seguma stāvokļa dēļ trijos posmos – no Križu dzelzceļa pārvada līdz krustojumam ar autoceļu Stropi–Krauja (P65) (232,2.–238,5.km), uz Daugavpils apvedceļa (A14) posmā no Sventes līdz krustojumam ar Daugavpils šoseju (8,30.–15,57.km) no Arodiem līdz krustojumam ar Daugavpils apvedceļu (A14) (212,52.–224,86. km) ieviests ātruma ierobežojums 70 km/h, kas papildināts ar ceļazīmi “Nelīdzens ceļš”.

Ziemā atkušņa laikā un starpsezonā uz valsts autoceļiem tiek labotas tikai satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres. Gaisa temperatūrai svārstoties virs un zem nulles, šim nolūkam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju. Avārijas bedres tiek aizpildītas neatkarīgi no laika apstākļiem, aukstā asfalta tehnoloģija to pieļauj arī lietus laikā un gaisa temperatūrā, kas zemāka par nulli.

Sākumā bedre tiek attīrīta, lai tā nebūtu mitra, tad aizpildīta ar aukstā asfalta maisījumu un noblīvēta. Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt drošu satiksmi līdz brīdim, kad laika apstākļi ļaus veikt masveida bedrīšu remontu ar karsto asfaltu vai šķembiņām un bitumena emulsiju. Satiksmei bīstamo bedru aizpildīšana ar auksto asfaltu tomēr nenodrošina ilglaicīgu rezultātu un ir uzskatāms kā īslaicīgs risinājums.

Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums ir lielāks par 0,1 m² un kuras ir dziļākas par 5 cm. Uz A uzturēšanas klases autoceļiem avārijas bedres tiek salabotas 24 stundu laikā, uz B uzturēšanas klases autoceļiem – piecu diennakšu laikā, uz C uzturēšanas klases ceļiem – nedēļas laikā un uz D uzturēšanas klases ceļiem – divu nedēļu laikā.

Masveida bedrīšu remonts uz melnā seguma tiek uzsākts tad, kad diennakts vidējā gaisa temperatūra ir virs +5oC. Bedrīšu remontdarbi tiek veikti prioritārā secībā atbilstoši uzturēšanas klasēm, kā arī transportlīdzekļu satiksmes intensitāti.

Autoceļu melnajos segumos radušās bedres A uzturēšanas klases autoceļos jāsaremontē līdz 1. jūnijam, B uzturēšanas klases autoceļos līdz 15. jūnijam, bet C un D uzturēšanas klases ceļos – līdz 1. jūlijam. No jauna radušās bedres tiek labotas visa gada garumā.

Uz augšu
Back