Jaunākais papildinājums Ferrari unikālo modeļu sērijā ir Ferrari SP48 Unica. Šo sēriju veido unikālas, absolūti ekskluzīvas automašīnas, kas izstrādātas pēc viena klienta specifikācijām un veidotas kā skaidra izteiksme viņa individuālajām prasībām.
Unikāls Ferrari vienam laimīgajam
SP48 Unica, ko izstrādājis Ferrari Styling Center galvenā dizaina direktora Flavio Manzoni vadībā, ir divvietīga sporta berlinetta, kuras bāze ir F8 Tributo. Tā spēcīgās līnijas un agresīvā stāja to uzreiz atšķir no oriģinālā modeļa. Bultas formas priekšgalā galvenais bija priekšējo lukturu pārbūve un tai sekojošā bremžu gaisa ieplūdes atveru pārvietošana.
Šīs unikālās jaunās automašīnas radīšanā liela nozīme bija 3D prototipēšanai un komponenšu izgatavošanai, kas ļāva Ferrari Styling Center dizaineriem un Maranello inženieriem pilnībā pārveidot priekšējo režģi un dzinēja gaisa ieplūdes atveres. Pilnveidotajā ražošanas procesā radītie 3D režģi šķiet izgrebti no viena materiāla gabala.
Neparastie grafiskie risinājumi ietver priekšdaļas dizainu, kas šķiet veidota no viena metāla bloka, kupola formas vējstiklu, kas vizuāli apliecas priekšējiem stūriem, un atteikšanos no aizmugurējā stikla.
Skatā no augšas ir izcelta jumta centrālā daļa, kurā ir grafiski attēlotas gaisa ieplūdes atveres, kas novietotas oglekļa šķiedras motorpārsega aizmugurē pirms aizmugurējā spārna.
Lielākās izmaiņas, salīdzinot ar F8 Tributo stilu, ir gaisa ieplūdes atveres dzinēja dzesēšanai uz priekšējā bampera un zem aizmugurējā spoilera. Katrai no tām ir gan stilistiska, gan funkcionāla nozīme un spēja optimāli regulēt padotā gaisa apjomu. Aizmugurējā pārkare ir nedaudz lielāka, lai palielinātu aerodinamisko piespiedējspēku.
Salonā ir saglabāta F8 Tributo tehniskā identitāte – nav tikai aizmugurējā "ekrāna". Apdarē izmantota īpaši izstrādātā lāzera perforētā melnas krāsas Alcantara, un tā tiek izmantota uz sēdekļiem un lielākajā daļā salona apdares, kas papildināta ar zaigojoši oranža auduma akcentiem, kas atbilst ārējai krāsai. Matēta oglekļa šķiedra savukārt piešķir kabīnei tehniskuma un ekskluzivitātes sajūtu.
Vienreizējais Ferrari SP48 Unica ir radīts kādam senam Ferrari klientam, kurš pats bija dziļi iesaistīts mašīnas radīšanas radošajā procesā. Par to, ka laimīgais īpašnieks ir pilnībā apmierināts ar mašīnas veiktspēju, liecina fakts, ka par to Ferrari nemin ne vārda. Tas nozīmē, ka šai F8 Tributo modifikācijai aizvien ir vidū iebūvēts 3,9 litru twin-turbo motors ar 720 zirgspēkiem.