Viņš arī piebilst, ka jau ilgu laiku elektromobiļos tiek ieviesti interesantākie un drosmīgākie risinājumi. Peugeot 308 ir mainījis šo tendenci – tas neatpaliek no vairākuma elektrisko modeļu. Atrodoties salonā, ikviens sajutīsies, it kā būtu nonācis saskarē ar kaut ko pilnīgi jaunu, progresīvu un interesantu. “Elektroauto vienmēr ir izcēlušies ar futūristisku interjeru, un tajos vienmēr raisās asociācijas ar nākotnes tehnoloģijām. Ja kādam šķita, ka iekšdedzes mašīnu tehnoloģiskie un dizaina risinājumi ir novecojuši, tad Peugeot 308 šo mītu lauzīs,” – tā žurnāla “Profi Latvija” redaktors.
Labi novērtēts no dažādiem aspektiem
Jaunajā Peugeot 308 pircējiem būs pieejami tādi paši augstas izšķirtspējas skārienekrāni un savienojamības iespējas kā elektriskajos modeļos. Atverot durvis, skatienam paveras kompānijas iecienītā i-Cockpit koncepcija ar kompakto stūri, digitālais 10 collu instrumentu panelis un centrālais displejs ar skārienjutīgu vadību, kas multimediju izmantošanu padara tikpat intuitīvu kā viedtālrunī.
Guntars Pulss min, ka Peugeot 308 pievilcību nosaka vēl kāds būtisks faktors – uzmanību piesaistošais virsbūves dizains. Ņemot vērā visas šī modeļa priekšrocības, var saprast, ka starp “Eiropas Gada auto” finālistiem tas nav iekļuvis nejauši. Augsto novērtējumu jaunajam modelim ļāvis iegūt pievilcīgais eksterjers, mūsdienīgais interjers ar modernāko aprīkojumu un laba auto vadāmība. “Eksperti Peugeot 308 ļoti labi novērtēja arī citās kategorijās, un, ja kādu modeli pozitīvi novērtē lielākā daļa “Eiropas Gada auto” žūrijas locekļu un visi tam piešķir punktus, panākumi ir teju garantēti. Arī es tam piekrītu – tas ir labs automobilis,” kolēģu lēmumu atbalsta Guntars Pulss.
Plug-in hibrīds – iespēja ietaupīt
Viena no lielākajām Peugeot 308 priekšrocībām ir plašais dzinēju spektrs. 100% elektriskā versija būs pieejama 2023. gadā, taču jau tagad spēka agregātu klāsts ir diezgan plašs – pircējiem tiek piedāvāti gan benzīna, gan dīzeļdzinēji, gan arī divas plug-in hibrīda versijas.
“Neviens, protams, nezina, kā būtu bijis, bet ļoti iespējams, ka tad, ja “Eiropas Gada auto” konkursā Peugeot būtu piedalījies tikai ar 308 elektrisko versiju, modelis fināla septiņniekā nebūtu iekļuvis. Neraugoties uz elektroauto klāsta paplašināšanos, parastās mašīnas vēl ilgi būs aktuālas ikvienam, arī žūrijas locekļiem, un iekšdedzes dzinēji savu popularitāti nezaudēs,” ir pārliecināts Guntars.
Franču hečbeks ir aprīkots ar 180 vai 225 ZS plug-in hibrīda dzinēju. Pēc Guntara Pulsa domām, tas varētu būt optimāls risinājums cilvēkam, kas apsver elektroauto pirkšanu, bet pagaidām nav pietiekami pārliecināts šāda soļa speršanai. “Lai arī plug-in hibrīddzinēja mašīnām nav tādu pašu priekšrocību kā elektroauto, šādi modeļi atvieglotu pāreju uz tiem. Ja ir iespēja uzlādēt akumulatoru un nav slinkums ikdienā to arī darīt, var izmantot tikai elektromotoru un akumulatoru. Pat ja nāksies braukt vairāk un iekšdedzes dzinējs ieslēgsies, vidējais degvielas patēriņš būs tikai pāris litri uz simts kilometriem, un degvielas cenu pieaugums nešķitīs tik briesmīgs,” secina žurnāla “Profi Latvija” redaktors.