P, 28.11.2022.

Aptauja: Iepērkoties internetā, vairums cilvēku uzticas lietotāju atsauksmēm

LETA
Aptauja: Iepērkoties internetā, vairums cilvēku uzticas lietotāju atsauksmēm
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 2
Foto: Schutterstock.com

Latvijas iedzīvotāji, kuri regulāri mēdz iepirkties internetā, biežāk novērtē lietotāju sniegtās atsauksmes, bet mazāk - influenceru ieteikumus, secināts universālā tiešsaistes maksājumu pieņemšanas risinājuma "Klix" veiktajā Baltijas iedzīvotāju aptaujā.

Cenšoties izvērtēt - iegādāties preci vai nē -, katrs otrais interneta lietotājs Latvijā vienmēr pārbauda citu lietotāju publicētās atsauksmes, bet aptuveni katrs trešais, proti, 31% to dara dažreiz.

"Izvēloties preces internetā, lietotāju atsauksmes ņem vērā aptuveni 80%. Šo tendenci būtu vērts ņemt vērā, veidojot vai uzlabojot savu internetveikalu, jo cilvēcīgas un patiesas atsauksmes par produktu ir zelta vērtē. Dati rāda, ka 10% lietotāju atsauksmes iegūst svarīgāku nozīmi, ja pie komentāra pievienota bilde ar attiecīgo produktu," norāda bankas "Citadele" valdes loceklis stratēģijas realizācijas, digitālās un biznesa attīstības jautājumos Vladislavs Mironovs.

Tāpat aptaujā secināts, ka uz Baltijas iedzīvotājiem mazāku ietekmi atstāj influenceru ieraksti sociālajos tīklos. Latvijā 67% interneta lietotāju neietekmējas no influenceriem, un no tiem 40% atzīmē, ka labprātāk vērību pievērš lietotāju atsauksmēm par attiecīgo produktu vai pakalpojumu.

Salīdzinot Baltijas valstis, vismazāk influenceru ieteikumiem tiešsaistē uzticas Lietuvā, kur neuzticību pauž 78%, kamēr Igaunijā influenceriem neuzticas 62%. Abās kaimiņvalstīs skeptiskāk noskaņoti ir vīrieši, kuru vecums ir robežās starp 40 - 49.

Teju katrs desmitais jeb 9% starp interneta lietotājiem Latvijā atzīst, ka uzticas influenceriem, taču tikai tādā gadījumā, ja ir iespējams identificēt, ka ieraksts par attiecīgo produktu nav bijis apmaksāts. Vēl 9% pauž uzticību, ja attiecīgā influencera publicētais sociālo tīklu saturs šķiet uzrunājošs.

Aptaujas dati liecina, ka sievietes influenceriem mēdz uzticēties vairāk nekā vīrieši.

Baltijas iedzīvotāju aptauju par iepirkšanās paradumiem tiešsaistē veica "Klix" sadarbībā ar pētījumu aģentūru "Norstat". Aptauja veikta 2022.gada aprīlī, tiešsaistē aptaujājot vairāk nekā 700 respondentus katrā valstī vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

"Klix" ir bankas "Citadele" paspārnē radīts universāls tiešsaistes maksājumu pieņemšanas risinājums, kas jau pieejams vairāk nekā 600 interneta veikalos Baltijā.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu