Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) Elektromobilitātes sistēmas attīstības daļas vadītājs Pauls Beinarovičs norāda, ka ideālais lādēšanas algoritms ir uzlādēt elektroauto naktī, kad elektrība ir lētāka, lai no rīta var lietot auto ar pilnībā uzlādētu bateriju. Tālākais ir atkarīgs no tā, vai dienas laikā vajadzēs papildu uzlādi.
Elektroauto uzlādes infrastruktūra Latvijā – trūkst lēno uzlādes staciju
Pēc Beinaroviča vārdiem, uz Eiropas kopēja fona Latvija izskatās labi tieši ātro uzlādes staciju segmentā. Valsts ir pilnība noklāta un pie šā brīža elektroautomobiļu skaita tas ir vairāk nekā pietiekami.
“Uzlādes stacijas uz galvenajiem ceļiem ir izvietotas apmēram ik pēc 30 kilometriem, bet uz reģionālajiem ceļiem attālums starp uzlādes stacijām ir 50 kilometri. Taču, ja runā par lēnām un vidēji lēnām EUS, tad šāds tīkls mūsu valstī vēl ir attīstības sākumposmā,” norāda Beinarovičs.
Arī Viļumsons piekrīt, ka Latvijā ir jāattīsta uzlādes tīkli ne tikai uz šosejām un reģionālajiem ceļiem, bet arī pilsētu mikrorajonos, pie daudzdzīvokļu mājām, lieliem tirdzniecības centriem un citās publiskās vietās, lai elektroauto uzlādēšana iedzīvotājiem būtu pieejamāka un izdevīga.
Beinarovičs skaidro, ka lēnās uzlādes infrastruktūra veidojas pakāpeniski, pašlaik tā ir pārāk maza, bet tai ir jāveidojas līdzi pieprasījumam.
“Ir, piemēram, ēku apsaimniekotāji, kas paši izrāda interesi par uzlādes staciju ierīkošanu un vēršas CSDD pēc konsultācijām par uzstādīšanas prasībām, nepieciešamo jaudas un citiem jautājumiem. Taču tajā pašā laikā jāņem arī vērā, ka nav jēgas namu īpašniekiem ieguldīt līdzekļus un ierīkot staciju mājā, kur, piemēram, nav neviena elektroauto īpašnieka,” pauž Beinarovičs.