Lielākais mācību literatūras trūkums gaidāms datorikas un inženierzinātnes mācību priekšmetos (1)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Zane Bitere / LETA

Vislielākais mācību literatūras trūkums 1.-9.klašu izglītošanai saskatāms datorikas un inženierzinātnes mācību priekšmetos, Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdē norādīja Valsts izglītības satura centra (VISC) vadītāja Liene Voroņenko.

Šie ir jauni mācību priekšmeti, kuru mācību materiāli vēl ir izveides procesā. Turklāt vēl atsevišķs jautājums ir ne tikai mācību materiālu esamība, bet arī pašvaldību spēja nodrošināt ar tiem izglītības iestādes.

Skolotājiem ir iespēja veidot mācību plānu, izmantojot pieejamos materiālus, kas ir Mācību plānošanas e-vidē, norādīja Voroņenko. VISC plāno testa veidā izmēģināt šīs e-vides efektivitāti, ļaujot to izmēģināt ierobežotam skolu skaitam. E-vidi publiskajā telpā plānots palaist pavasarī.

Papildus Voroņenko norādīja, ka šobrīd ir publicēti visi paraugi valsts pārbaudes darbiem un ir sākts konsultāciju process par satura vērtēšanas kritēriju, lai sāktu eksāmena programmu izstrādi un to publicētu līdz nākamā gada sākumam.

Voroņenko arī norādīja, ka nav viena perfekta risinājuma, kā novērst pedagogu pārslodzi, veidojot mācību saturu, bet viņa izcēla piemēru, ka vairākas lielās skolas neļauj sākumskolas skolotājiem pasniegt visus mācību priekšmetus, bet gan noteiktus priekšmetus, kas ļauj mazināt darba apjomu un ļauj pedagogiem specializēties noteiktā jomā.

Savukārt deputāte Evija Papule izcēla, ka pašreiz saskatāms ir liels trūkums tieši matemātikas mācību materiāliem, kas pašreiz ir prioritāte, jo matemātika ir viens no STEM priekšmetiem.

VISC pārstāvji norādīja, ka pašreiz divas izdevniecības strādā, lai pilnveidotu matemātikas mācību materiālus, sekojoši pēc trīs gadiem būs nodrošināti materiāli, savukārt digitālie materiāli tiks nodrošināti vēl ātrāk.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu