Auto asociācijas prezidents Kulbergs paziņo, ka zināms vainīgais "Mitsubishi" un "Volvo" smagajā avārijā (4)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Andris Kulbergs/Facebook

Pagājušās nedēļas nogalē Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs dalījās ar ierakstu vietnē "Facebook", kurā atklāja, ka pieņemts gala lēmums par smago avāriju, kurā tika iesaistīts viņa retais auto "Mitsubishi Lancer Evolution VI".

"Pēc sešiem mēnešiem un trīs dienām, neskaitāmām ekspertīzēm, liecinieku liecībām, mērījumiem un izvērtējamiem ir varasiestādēm taisnīgi pieņemts nepārprotams lēmums par vainīgo atzīt sievieti ar "Volvo V70" automašīnu, kura, iebraucot pretējā braukšanas joslā, izraisīja traģisku frontālu sadursmi," vēsta Kulbergs.

Auto asociācijas prezidents turpina: ""Volvo V70" automašīna, braucot pa šoseju, bez iemesla iebrauca pretējā braukšanas joslā virsū savā nodabā braucošām automašīnām un izraisīja frontālu sadursmi. Frontālā sadursme bija tieši ritenis ritenī, kas ir sliktākā iespējamā avārija, kādu varat pieredzēt, jo vecākiem auto šī ir vārgākā vieta."

Kulbergs norāda - ekspertīze parādījusi, ka frontālās sadursmes brīdī "Volvo" automašīnas ātrums bijis ap 90 – 100 km/h, bet Kulberga sarkanā "Mitsubishi" ātrums maksimums 40-45 km/h.

"Tas nozīmē, ka man izdevās ievērojami samazināt braukšanas ātrumu, kas izšķīra to, ka paliku dzīvs un, iespējams, varēšu atkal staigāt," viņš piebilst.

Andris Kulbergs arī dalījies ar galvenajiem secinājumiem pēc notikušā:

  1. ""Volvo" automašīna nav īpaši drošāka par sporta "Mitsubishi" – avārijas sekas abām automašīnām ir gandrīz identiskas. Man nepaveicās, ka esmu tik gara auguma, ar pārāk garām kājām.
  2. Dzīvības un veselību avārijā glābj nevis "Volvo", bet daudz jaunāku auto pasīvās un aktīvās drošības sistēmas un ceļu infrastruktūra. Ja es brauktu ar daudz jaunāku auto, iespējams, avārijas sekas būtu daudz mazākas manai veselībai.
  3.  Ja Latvijā uz šosejām būtu ribjosla centrālajā līnijā, daudzas avārijas nenotiktu neuzmanības, aizmigšanas un citos gadījumos. Atjaunojot asfalta segumus, tam jākļūst par standartu, kā tas ir Lietuvā un Igaunijā.
  4. Daudzās bīstamās vietās jāuzlabo infrastruktūra un jāierobežo apdzīšanas iespējas, jo tieši pārgalvīga, neatļauta apdzīšana bieži noved pie traģiskām avārijām – īpaši pēdējos divos gados Latvijā."

Kā vēstīts, 1. maijā uz autoceļa Juglas papīrfabrika – Upesciems notika smaga avārija, kurā iesaistītas vieglās automašīnas "Mitsubishi Lancer Evolution VI" un "Volvo V70". Avārijā traumas guva kopumā seši cilvēki, taču reanimācijā nonāca tikai "Mitsubishi" vadītājs, Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

"Ugunsdzēsēji ieradās ļoti operatīvi, pat pirms ātrajiem. Hidraulikas un griešanas aparāti bija jau gatavi pirmajās minūtēs. Kopā izdomājām stratēģiju, kā izgriezt mani. Ļoti profesionāli un iejūtīgi. Cepuri nost, saudzējot manas salauztās kājas," vēstīja Kulbergs.

Liktenīgajā dienā Andrim ļoti paveicās ar apavu izvēli. "Kā ķirurgs teica, mani izglāba CAT biezie zābaki, kuri iesprūda starp grīdu un paneli, bet saglāba no rasola manas kājas. Pateicoties tiem, man bojājumu ir stipri mazāk! Nez, kas būtu botās."

Pēc glābējiem ieradušies mediķi, tie visu paskaidrojuši, iekapsulējuši pārlauzto kāju, kas karājās zābakā, piefiksējuši datus un steidzami nogādājuši reanimācijā, kur gaidījis jau nākamais pārsteigums - medicīnas personāla attieksme un aprīkojums.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu