Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

FOTO Iespaidīgais nākamās paaudzes "Ford Ranger Raptor" ierodas Latvijā (1)

Foto: Publicitātes foto

Nākamās paaudzes un nākamā līmeņa "Ford Ranger Raptor" ir klāt. Pikaps, kas izstrādāts Ford Performance nodaļā, ir pilnīgi jaunā "Ford Ranger" izcilākās veiktspējas paraugs. Ar viedākām tehnoloģijām, kas kontrolē izturīgos nākamās paaudzes agregātus, tas ir arī visu laiku modernākais "Ranger".

"Mēs visus savus spēkus veltījām patiesi iespaidīga pikapa radīšanai, un rezultāts ir tieši tāds – "Raptor" ir ievērojami ātrāks, izskatās satriecoši, tajā ir ļoti daudz jaunu funkciju, un tas ir visizturīgākais "Ranger", kādu mēs jebkad esam radījuši," saka Deivs Bērns, "Ranger Raptor" programmas galvenais inženieris Ford Performance nodaļā.

"Ranger Raptor" ir nākamās paaudzes "Ranger" sērijas pirmais modelis, kas ir palaists Eiropas tirgū un kas jau tiek piegādāts klientiem. No februāra tas būs pieejams arī Latvijā.

Vairāk jaudas, vairāk baudas

Lielākais jaunums izcilas veiktspējas cienītājiem ir pilnīgi jauns 3 litru "EcoBoost" V6 "Twin-turbo" benzīna dzinējs, turklāt "Ford Performance" nodaļa panākusi, ka tā jauda sasniedz 288 ZS, bet griezes moments – 491 Nm. Šī dzinēja cilindru bloks tiek ražots no īpaša sablīvēta grafīta čuguna, kas ir par aptuveni 75 procentiem izturīgāks un līdz 75 procentiem noturīgāks pret deformācijām nekā tradicionāli izmantotais čuguns.

Dzinējs uz droseļvārsta pievadu reaģē nekavējoties, savukārt strauju jaudas kāpumu nodrošina no sacīkšu pasaules aizgūtā "anti-lag" sistēma, kas novērš turbokompresora aizkavi un kas līdzīgā formā pirmo reizi tika izmantota "Ford GT" ielas versijā un "Focus ST".

Braukšanas režīmā "Baja" jaunā "anti-lag" sistēma turbokompresoru griež vēl trīs sekundes pēc tam, kad vadītājs atlaiž droseļvārstu. Tas ļauj straujāk uzņemt ātrumu, kad, izbraucot no līkuma, vadītājs atkal nospiež gāzes pedāli. Turklāt, lai nodrošinātu optimālu veiktspēju, dzinējā ir ieprogrammēti individuāli turbokompresora darbības profili katram uzlabotās 10 pakāpju automātiskās pārnesumkārbas pārnesumam.

"Ranger Raptor" jaunais spēka agregāts bez piepūles ļauj ieskrieties gan uz grants un zemes ceļiem, gan dubļos un smiltīs. Bez jaunā 3 litru "EcoBoost" V6 "Twin-turbo" benzīna motora izvēlei arī turpmāk būs pieejams 2 litru "EcoBlue Bi-turbo" dīzeļdzinējs.

Lai "Ranger Raptor" skaņa atbilstu tik pārsteidzošām auto spējām, vadītājs var aktivizēt kādu no četriem elektroniskās aktīvās izplūdes sistēmas režīmiem un tādējādi mainīt pikapa dzinēja tembru.

""Ranger Raptor" 3 litru V6 "Twin-turbo" motors nodrošinās tādu dinamiku, kas apmierinās pat visprasīgāko veiktspējas entuziastu un ir radīts, lai bez piepūles manevrētu Latvijas bezceļos," saka Ivo Velde, "Ford" autocentra direktors.

Radīts smagiem pārbaudījumiem

Ja salīdzina ar pilnīgi jauno "Ranger", jaunajam "Ranger Raptor" ir patiesi unikāla šasija. Raptor ir virkne specifisku stiprinājumu un pastiprinājumu tādiem elementiem kā C statnes, kravas kaste un rezerves ritenis, kā arī unikāli amortizatora gājiena ierobežotāji, amortizatoru atbalsta mezgli un aizmugurējo amortizatoru kronšteini. Tas viss ļauj braucējam būt drošam, ka automašīna tiks galā pat īpaši smagos bezceļa apstākļos.

Ford inženieri balstiekārtu ir pilnībā pārveidojuši. Tai ir pilnīgi jaunas izturīgas, taču vieglas alumīnija augšējās un apakšējās sviras, priekšējā un aizmugurējā piekare ar lielu gājienu un uzlabots Vata mehānisms aizmugurē, lai "Raptor" būtu viegli kontrolējams, lielā ātrumā traucoties arī pa īpaši nelīdzenu apvidu.

Nākamās paaudzes "FOX" 2,5 collu "Live Valve" iekšējā apvada amortizatori ir aprīkoti ar visprogresīvāko kontroles tehnoloģiju, kas maina amortizācijas īpašības atkarībā no saspiešanās un izstiepšanās pakāpes. Tie ir vismodernākie amortizatori, kādi jebkad ir uzstādīti "Ranger Raptor", turklāt ar eļļai piejaukto "Teflon" iekšējā berze ir par aptuveni 50 procentiem mazāka nekā aizejošajā "Ranger Raptor" paaudzē.

Foto: Latvijā ienāk "Ford Ranger Raptor"

Izstrādi un tūnēšanu "Ford Performance" veica, kombinējot datorizēto inženieriju un reālās pasaules testus. Atsperu pielāgošana, klīrensa iestatīšana, vārstu regulēšana un amortizācijas īpašību slīpēšana – tas viss ir darīts tikai ar vienu mērķi: radīt perfektu līdzsvaru starp komfortu, vadāmību, stabilitāti un saķeri gan uz ceļa ar cietu segumu, gan bezceļa apstākļos.

"Ranger Raptor" spēju tikt galā ar nelīdzenu reljefu vēl vairāk uzlabo nopietnā apakšdaļas aizsardzība. Priekšējā aizsargplāksne ir gandrīz divas reizes lielāka nekā nākamās paaudzes standarta "Ranger", un tā izgatavota no 2,3 mm bieza augstas stiprības tērauda. Šis elements apvienojumā ar dzinēja apakšas un sadales kārbas aizsargplāksnēm aizsargā vairākus svarīgus komponentus – radiatoru, stūres sistēmu, priekšējo šķērssiju, dzinēja karteri un priekšējo diferenciāli.

Kontrole jebkādos apstākļos

Pirmo reizi "Ranger Raptor" ieguvis modernu pastāvīgo četru riteņu piedziņu ar pilnīgi jaunu elektroniski vadāmu divpakāpju sadales kārbu. Turklāt tā apvienota ar bloķējamiem diferenciāļiem uz priekšējās un aizmugurējās ass – vērtīgu funkciju rūdītiem bezceļa cienītājiem.

Lai automašīna spētu tikt galā ar jebkādiem izaicinājumiem – gan ar gludiem ceļiem, gan ar dziļām gravām, gan ar visu, kas atrodas starp tām, "Ranger Raptor" ir septiņi braukšanas režīmi, no kuriem divi ietver uz apvidus braukšanu orientētos "Baja" iestatījumus. Tie konfigurē transportlīdzekļa elektroniskās sistēmas maksimālai veiktspējai un lielam ātrumam, braucot pa bezceļu.

"Mēs ļoti vēlējāmies, lai "Baja" režīms kļūst par ātras bezceļu braukšanas etalonu," piebilda Velde. "Tā ir viena no galvenajām īpašībām, ko vēlas redzēt "Ranger Raptor" pircējs."

Katrs braukšanas režīms pa savam maina iestatījumus vairākās automašīnas sistēmās – dzinēju, transmisiju, ABS jutību, vilces un stabilitātes kontroli, izplūdes vārsta aktivizēšanu, stūres sistēmu un droseļvārsta reakciju. Turklāt atkarībā no izvēlētā režīma mainās ne tikai mērinstrumentu rādītāji un informācija par transportlīdzekli, bet arī krāsu palete instrumentu panelī un centrālajā skārienekrānā.

Nākamās paaudzes "Ranger Raptor" ir aprīkots arī ar "Trail Control", kas ir kā bezceļa kruīzkontrole. Aktivizējot to, atliek vien iestatīt ātrumu, kas nepārsniedz 32 km/h, un automašīna pati kontrolēs paātrinājumu un bremzēšanu, bet tikmēr vadītājs varēs koncentrēties tikai uz stūrēšanu izaicinājumiem bagātā vidē.

Pārliecinošs stils

"Ranger Raptor" ir radīts arī pilnīgi jauns vizuālais tēls, kas lieliski atspoguļo nākamās paaudzes "Ranger" bezbailību un spēku. Matricas LED priekšējie lukturi ar LED dienas gaitas lukturi paceļ "Raptor" apgaismojumu jaunā līmenī. Tas ietver adaptīvos pagrieziena rādītājus, tālās gaismas, kas nežilbina ne pretī, ne priekšā braucošos, kā arī dinamisko stara līmeņošanu, lai pašam vadītājam un arī citiem satiksmes dalībniekiem nodrošinātu pēc iespējas labāku redzamību.

Gan priekšā, gan aizmugurē ir pilnīgi jauna stila sēdekļi, kuriem iedvesmu konstruktori guvuši no reaktīvajiem iznīcinātājiem. Tie palielina komfortu un sniedz labāku atbalstu, lielā ātrumā izbraucot pagriezienus.

"Code Orange" akcentus instrumentu panelī, priekšējā paneļa apdarē un sēdekļos paspilgtina "Ranger Raptor" interjera apgaismojums, kas salonam piešķir dzintara mirdzumu. Sportisko sajūtu papildina apsildāma augstākās kvalitātes ādas sporta stūre ar īkšķu iedobēm, centrālās pozīcijas marķējumu un ātrumpārslēga lāpstiņām no lieta magnija.

Jaunais "Ranger Raptor" ir aprīkots ar pilnībā digitālu 12,4 collu instrumentu paneli un 12 collu centrālo skārienekrānu, un gan vadītājs, gan pasažieri bez papildu maksas varēs baudīt arī jaunākās digitālās tehnoloģijas, tostarp jaunās paaudzes "Ford SYNC 4A", kā arī izklaides sistēmu, kas bezvadu režīmā ļauj izmantot gan "Apple CarPlay", gan "Android Auto". Bez tā ir pieejama arī 10 skaļruņu "B&O" skaņu sistēma.

Nepalaid garām!
Uz augšu