Ventspils ostas kuģu ceļu padziļināšanai piesaistīts vēl viens kuģis

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Ventspils ostas kuģu ceļu padziļināšanai piesaistīts vēl viens kuģis
Ventspils ostas kuģu ceļu padziļināšanai piesaistīts vēl viens kuģis Foto: Ventspils brīvostas pārvalde

Lai operatīvi atjaunotu nepieciešamos dziļumus kuģu ceļos Ventspils ostā un tās tuvumā, šonedēļ darbu Ventspilī sāka vēl viens padziļināšanas kuģis - "Hegemann I", ko Ventspils brīvostas pārvalde piesaistījusi konkursa kārtībā ārkārtas padziļināšanas darbu veikšanai, informē Ventspils brīvostas pārvalde.

Plānots, ka "Hegemann I" palīdzēs attīrīt kuģu ceļus no aptuveni 100 000 kubikmetru smilšu.

Kuģošanas ceļu dziļuma uzturēšana ir viena no Ventspils brīvostas pārvaldes funkcijām, par ko tiek gādāts visa gada garumā, bet tipiski vairāk darba rodas pēc rudens un ziemas vējiem. Turklāt šie ir darbi, kurus nevar atlikt, jo no kuģošanas ceļu dziļuma ir atkarīga kuģošanas drošība, skaidro Ventspils brīvostas pārvalde.

Kopš 2020.gada, kad savu darbu vairs lielā nolietojuma dēļ nevarēja pildīt Ventspils brīvostas flotes gruntssūcējs "Dzelme", par ikdienas padziļināšanas darbu veikšanu noslēgts līgums ar "Nord Company", kas uz Ventspils ostu atsūtījusi gruntssūcēju "Vlieree".

Savukārt konkursā par kuģu ceļa ārkārtas padziļināšanas darbu veikšanu uzvarējusi "Aquatex" ar gruntssūcēju "Hegemann I". Tas nozīmē, ka "Hegemann I" Ventspilī ierodas tad, kad ar "Vlieree" jaudām ir par maz. Šobrīd "Hegemann I" padziļina kuģu ceļu ārpus ostas vārtiem, bet "Vlieree" strādā priekšostā.

Gruntssūcējs "Hegemann I" būvēts 1994.gadā un kuģo zem Vācijas karoga. Tas ir 79 metrus garš, 14 metrus plats, un ar 2500 kubikmetru lielu grunts tilpni.

Ventspils osta ir dziļākā osta Baltijas jūras austrumkrastā, kas ir viena no ostas konkurētspējas priekšrocībām, ko Ventspils brīvostas pārvalde var piedāvāt tajā strādājošajiem uzņēmumiem. Ventspils ostas dziļuma uzturēšanas darbiem no Ventspils brīvostas pārvaldes budžeta pagājušajā gadā izlietoti 1,5 miljoni eiro, bet šogad šie izdevumi varētu pārsniegt divus miljonus eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu