FOTO ⟩ Tirgū nonāks jaunās paaudzes BMW 5. sērijas sedans

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

Dinamiskāks nekā jebkad agrāk, ar daudzām digitālām inovācijām un pirmo reizi ar pilnībā elektrisko piedziņu - tāds būs jaunās paaudzes BMW 5. sērijas sedans, kas tirgū nonāks šī gada oktobrī.

Modeļa astotā paaudze visā pasaulē tiks piedāvāta gan ar pilnībā elektrisko piedziņu, gan, atkarībā no tirgus reģiona, kā "plug-in" hibrīds, kā arī ar ļoti efektīviem benzīna un dīzeļdzinējiem, tostarp 48 V vieglo hibrīda sistēmu. Eiropas tirgū sākotnēji būs pieejami četrcilindru BMW 520i sedans un BMW "520d xDrive" sedana modeļi, taču vēlāk - modeļa versijas ar jaunākās paaudzes plug-in hibrīda piedziņu, pilnīgi jaunu dīzeļa sešcilindru dzinēju, kā arī pirmais BMW i5 ar elektrisko piedziņu.

Jauns un sportiski elegants virsbūves dizains

Salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, jaunais modelis ir pieaudzis apjomā - garums ir palielināts par 97 mm, sasniedzot 5060 mm, platums par 32 mm, sasniedzot 1900 mm, savukārt augstums par 36 mm, sasniedzot 1515 mm.

BMW 5. sērijas sedans priekšējo skatu izceļ inovatīvi dubultie priekšējie lukturi un BMW elipsveida režģis. Gandrīz vertikāli izvietotie LED elementi kalpo kā pagrieziena rādītāji un dienas gaitas gaismas. Savukārt uz priekšu izvirzītam BMW elipsveida režģim ir plats ietvars ar papildu BMW "Iconic Glow" kontūru apgaismojumu. Modeļa sportisko koptēlu izceļ skaidras sānu reljefa līnijas, melnie sliekšņi un vienā līmenī ar virsbūvi esošie durvju rokturi.

Patīkami ikdienas braucieni un komfortabla ceļošana, pateicoties inovatīvam interjeram

Jaunais BMW 5. sērijas sedans piemērots gan ikdienas satiksmei, gan tālākiem ceļojumiem. Uzlabotā interjera atmosfēru raksturo plašs salons, funkcionāls izkārtojums, lieliska skaņas izolācija, kvalitatīvi un smalki izstrādāti apdares materiāli un mūsdienīgi digitālie risinājumi.

Foto: Jaunais BMW 5. sērijas sedans

Salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi, jaunajā modelī daudzas kontroles pogas tika digitalizētas, tādējādi ievērojami samazinot dažādu slēdžu daudzumu. Pilnībā digitālā ekrāna sistēma ietver 12,3 collu informācijas ekrānu un 14,9 collu kontroles ekrānu. Arī stūres rats piedzīvojis izmaiņas - tas kļuvis plakanāks apakšējā daļā un ar haptisko atgriezenisko saiti uz kontroles paneļa. Vēl viens jauns elements ir papildu BMW interaktīvā josla - izgaismotais funkcionālais bloks ar skārienjutīgiem vadības paneļiem visā instrumentu paneļa platumā.

Jaunais BMW 5. sērijas sedans ir pirmais BMW modelis, kura salona standarta aprīkojumā ir ekoloģiski materiāli, tajā skaitā sēdekļu virsmas, instrumentu un durvju paneļi, kā arī stūre.

Pilnībā elektriskais BMW i5 tiek laists klajā divos variantos

Elektroauto cienītājiem viens no variantiem ir BMW "i5 M60 xDrive", kas spēj nodrošināt līdz pat 442 kW/601 ZS piedziņas jaudu apvienojumā ar M veiktspēju un griezes momentu līdz 820 Nm, kad ir aktivizēta "M Sport Boost" vai "M Launch Control" funkcija. Automobilis spēj paātrināties no 0 līdz 100 km/h 3,8 sekundēs, un tā maksimālais ātrums ir elektriski ierobežots līdz 230 km/h.

Otrs 5. sērijas elektroauto variants ir BMW "i5 eDrive40", kura elektromotors darbina aizmugurējos riteņus un ģenerē maksimālo jaudu līdz pat 250 kW/340 ZS ar maksimālo griezes momentu līdz 430 Nm ar "M Sport Boost" vai "M Launch Control" funkciju. BMW "i5 eDrive40" no 0 līdz 100 km/h paātrinās 6,0 sekundēs, un tā maksimālais ātrums ir 193 km/h.

Papildus efektīvajiem elektromotoriem ievērojamu nobraukumu palīdz nodrošināt arī jaunākā adaptīvā rekuperācijas versija un inteliģenta siltumsūkņa tehnoloģija, kas uztur izvēlēto salona temperatūru.

Saskaņā ar WLTP ciklu, BMW "i5 M60 xDrive" gadījumā maksimālais nobraukums ir robežās no 455 līdz 516 km, taču BMW i5 eDrive40 gadījumā - no 497 līdz 582 km. Turklāt ar "MAX RANGE" funkciju, ja nepieciešams, nobraukumu var palielināt līdz pat 25 %, ierobežojot jaudu un ātrumu un deaktivizējot komforta funkcijas.

Automatizēta braukšanas pieredze

Jaunajam 5. sērijas sedana modelim ir ievērojami paplašināts pieejamo sistēmu klāsts daļēji automatizētai braukšanai un novietošanai autostāvvietā, piemēram, "Driving Assistant Professional", tostarp stūrēšanas un joslas kontroles palīgsistēma un distances kontrole ar "Stop & Go" funkciju.

ASV, Kanādā, kā arī Vācijā sistēmu klāstā ietilpst arī "Highway Assistant", kas atbrīvo vadītāju no stūrēšanas uzdevumiem uz lielceļiem ar strukturāli atdalītām virziena joslām. Pirmo reizi pasaulē jaunās BMW 5. sērijas sistēmā ir iekļauts arī "Active Lane Change Assistant" ar skatiena apstiprinājumu, kas nozīmē, ka tagad, lai ierosinātu automobili mainīt joslu, to iespējams izdarīt paskatoties ārējā spogulī. Papildus tam standarta aprīkojumā ir iekļauts "Parking Assistant", tostarp atpakaļgaitas palīgsistēma.

Jaunas digitālās iespējas

BMW 5. sērijas sedanā uzlabotā BMW iDrive ekrāna un vadības sistēma ar "QuickSelect" balstīta uz BMW "iDrive 8.5" operētājsistēmu, un tai ir pārveidots sākuma ekrāns ar vertikāli izkārtotām funkciju ikonām vadītāja pusē. "QuickSelect" ļauj tieši piekļūt funkcijām, nepārslēdzoties uz apakšizvēlni, sistēmai iegūstot uzlabotu izvēlņu struktūru.

Turklāt BMW iDrive 8.5 operētājsistēma piedāvā plašāku digitālā satura klāstu, ātrākus funkciju atjaunināšanas ciklus, uzlabotu informāciju par elektrisko automobiļu uzlādes punktiem, kā arī optimizētu piekļuvi daudziem tiešsaistes pakalpojumiem.

Latvijā BMW 5. sērijas sedana rūpnīcas pasūtījumu pieņemšana iespējama jau šobrīd. BMW 520d xDrive iespējams pasūtīt par standarta komplektācijas ieteicamo mazumtirdzniecības cenu, sākot no 64 390 eiro, BMW "i5 eDrive40" - 75 600 eiro, BMW "i5 M60 xDrive" - 103 000 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu