Toyota Prius ir viens no autobūves spilgtākajiem modeļiem. Tieši Prius bija modernās hibrīdēras ēras pionieris. Vācijā pārbaudījām, kāds tad būs jaunais, piektās paaudzes Prius.
Turpmāk tikai lādējams: pirmais brauciens ar jauno "Toyota Prius"
Pavisam droši zināms, ka tas noteikti nebūs tumši zaļš un pat ierasti pelēks. Jaunajam hibrīdauto "Toyota" izvēlējusies daudz spilgtāku krāsu. Piektās paaudzes Prius būs pieejams tikai plug-in hibrīda izpildījumā.
Lai gan citviet pasaulē jauno Prius pārdos arī ar pašuzlādes hibrīdiekārtām un pat visu riteņu piedziņu, mums atvēlēts tikai variants ar štepseli.
Dinamiskāka dizaina un vēl labākas aerodinamikas vārdā Toyota Prius kļuvis par dažiem centimetriem zemāks. Tā kā Prius nu ir lādējamais hibrīds, nācies atrast vietu ietilpīgākai 13,6 kWh baterijai. Tās uzlāde no parastas 3,3 kW rozetes aizņem 4 stundas. Bet jaunais Prius saņem enerģiju arī no saules. Pietiks 9 km.
Hibrīdiekārta konstruēta uz 2 litru benzīna dzinēja bāzes, un tās summārā jauda ir 223 zirgspēki. CO2 izmeši pat pēc WLTP standarta ir teju mikroskopiski - 11 g uz km.
Vislabāk jaunais Prius brauc 100% elektriskajā režīmā, kurā spēj attīstīt ātrumu līdz 130 km/h. Automašīnas maksimālais ātrums ir 180 km/h.
Toyota aprīkojusi Prius ar neskaitāmiem vadītāja asistentiem. Vēl pirms Eiropas debijas piektās paaudzes Prius saņēmis prestižo Red Dot dizaina godalgu. Jauno Prius raksturo dizains, komforts un saprotama cena. Jaunās paaudzes Toyota Prius cena ir sākot ar 45 300 eiro.