Paaugstinoties automašīnas uzturēšanās izmaksām, aktualizējoties vides aizsardzības problemātikai un mainoties pārvietošanās paradumiem, pēdējos gados tirgū parādās arvien jauni automašīnu nomas pakalpojumi.
Pirms vairākiem gadiem popularitāti ieguva automašīnu koplietošanas pakalpojums, kas īpaši iecienīts tieši gados jaunu autobraucēju vidū, kuri dzīvo lielo pilsētu centros un izvēlas maksāt par auto tikai tad, kad patiešām nepieciešams kaut kur pārvietoties. Šim pakalpojumam kļūstot arvien pieejamākam, pamazām iedzīvotāji izvēlas atteikties no personīgā auto.
Tomēr ģimenēm, kas dzīvo attālāk no centra, vai kuriem ir aktīvi hobiji, vai tiem, kuri mitinās ārpus pilsētām, kur koplietošanas automašīnas ne vienmēr ir pieejamas, ir nepieciešami citi risinājumi. Šīs iemesla dēļ tirgū ienācis jauns pakalpojums - auto abonēšana, kas nodrošina daudz plašākas iespējas iedzīvotājiem atteikties no sava auto. Tā darbojas līdzīgi kā dažādu lietotņu abonēšana, piemēram, "Netflix", "Spotify" vai Viedtelevīzija. Kamēr klients maksā mēneša maksu par auto izmantošanu, tikmēr tā ir viņa rīcībā. Šim pakalpojumam ir vairākas priekšrocības.
"Parasti mēneša maksā ir iekļautas visas izmaksas, kas saistītas ar auto apkopi, remontu, riepu maiņu un apdrošināšanu, kā arī 24/7 palīdzība uz ceļa un maiņas auto, ja iestājies apdrošināšanas gadījums. Tas nozīmē, ka klientam nav jāuztraucas par neparedzētu remonta izmaksu apmaksu. Klients brīvi var izvēlēties abonēšanas ilgumu, kas var būt no sešiem mēnešiem līdz vairākiem gadiem atkarībā no nepieciešamības, un pēc tam nomainīt auto uz citu. Abonēšanai tiek piedāvātas dažādu marku un modeļu automašīnas, tāpēc abonēto auto var pielāgot savam dzīvesveidam, piemēram, pavasara un vasaras sezonā, kad biežāk paredzēts doties ārpus pilsētas, abonēt lielāku automašīnu, rudenī un ziemā, mazāku, tāpat to iespējams pielāgot, ja darbs ir sezonāla rakstura," stāsta Arvis Eņģelis, "MyBee" vadītājs Latvijā.
Izmantojot šos jaunos auto nomas pakalpojumus, autovadītājam nav jāraizējas arī par auto nolietojumu un tā vēlāku tālākpārdošanu. Tāpat abonēšanas pakalpojumu sniedzējs parūpējas par automašīnas tehnisko apskati, kas var būtiski ietaupīt klienta laiku un raizes. Savukārt, uzņēmumu vadītājiem nav jāvelta laiks autoparka pārvaldīšanai, jo visas rūpes par auto apkopi uzņemas pakalpojuma sniedzējs.
Tendences lecina, ka privāto automašīnu nākotnē kļūst krietni mazāk, jo augs pieprasījums pret videi draudzīgākiem un izmaksu ziņā efektīvākiem risinājumiem, vēl vairāk attīstot dažādus automašīnu nomas risinājumus, sabiedrisko transportu un mikromobilitāti.