Politiķi vai iedzīvotāji? Raidījums pārbauda, kam labāk veicas ar rēķināšanu

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Shutterstock

Pamatskolas matemātikas eksāmenā šogad rezultāti bijuši viduvēji, un arī vidusskolu beidzēju rezultāti nav būtiski labāki. Pārliecinošas skaidrības par iemesliem nav, tomēr zināms, ka skolās trūkst matemātikas skolotāju un vecāki, kuri spēj to atļauties, mēdz aktīvi izmantot privātskolotāju palīdzību, ziņo LTV raidījums "Aizliegtais paņēmiens", kurš arī uzrunāja iedzīvotājus ielās un politiķus Saeimā un valdībā, lūdzot izrēķināt dažus uzdevumus. 

Šogad pirmo reizi 9. klašu skolēniem bija centralizētais eksāmens matemātikā, kura nokārtošanai bija jāiegūst vismaz 10%. To kārtoja 18 067 skolēni, un vidējais vērtējums bija 50,5%, kas ir sliktāks rādītājs nekā latviešu valodā (58%) un angļu valodā (66%).

Par to, kāpēc skolēni Latvijā tik slikti zina matemātiku, pārliecinošas skaidrības nav. Lai arī Valsts izglītības satura centrs ir analizējis, kuri eksāmenu uzdevumi skolēniem padodas vieglāk un kuri grūtāk, visaptverošu pētījumu par problēmām matemātikā Latvijā nav.

Ļoti nopietns aspekts ir pedagogu trūkums. Ne mazums vecāku risinājumu bērnu grūtībām ar matemātiku rod privātskolotājos. Dažkārt matemātikas skolotāji nolemj, ka būt par privātskolotāju ir izdevīgāk, nekā strādāt skolā. 

To, ka Latvijas skolās matemātika ir vājais posms, atzina izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša ("Jaunā Vienotība").

Raidījums Aizliegtais paņēmiens" arī uzrunāja iedzīvotājus ielās un politiķus Saeimā un valdībā, lūdzot izrēķināt dažus uzdevumus.

Visu sižetu skaties šeit!

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu