Mākslīgais intelekts ir ieradies un turpina satraukt cilvēkus. Izņemot modes industriju. Tur to jau tagad izmanto ar lieliem panākumiem. Nē, kleitas vai bikses viņš nešuj, šuvējas vai modeles neaizvieto. Dara ko citu. Šajā fotogrāfija var redzēt sievieti, kura noraugās uz mums no žurnāla Copy Magazine vāka. Galvā viņai ķivere. Redzamas acis, deguns, mute, un šķiet, ka attēls ne ar ko neatšķiras no parastas modes fotogrāfijas. Taču atšķirība ir. Proti, nav sievietes, nav tērpa, nav ķiveres. Visu uzbūris mākslīgais intelekts. Cilvēka komandēts.

MI modes žurnāls

Šo modes periodikas veidu veido zviedrs Karls Akselis Vālštroms, kurš uzskata, ka izveidojis pirmo pasaules MI modes žurnālu. Visas 300 lappuses viņš noformējis ar mākslīgā intelekta palīdzību. Attēli no Midjourney, bet teksti no Chat-GPT. Pēc tam, protams, visu apstrādājuši cilvēki, kas novērsuši kļūdas un defektus. Bez mums neiztiek. Cilvēks tomēr ir vajadzīgs, jo radošajā darbā (un mākslā kopumā) automāts 100% nedarbojas.

Žurnāla saturu veido mākslas reportāžu sērijas. It kā no automašīnu sacensību zonas, it kā no modes skates aizkulisēm, kuras nekad reāli nav notikušas. Paradoksi un dīvainas sagadīšanās, ”Venture couture” (riska mode) un īsi teksta fragmenti, kas reizēm atgādina parodijas. Piemēram, modeles tuvplāns ar tekstu ”Experience the joy of expensive hope” (Izbaudi dārgas cerības prieku) un apģērbu sekvenču virtenes, kuras ražo modes nami, kādu vispār pasaulē nav. Mēs redzam skaistus tērpus, kas vēl nav uzšūti, un modeles, kuras vēl nav piedzimušas un pieaugušas, lai šos tērpus valkātu. Tas, ka mode pārdod sapni, ir tagad redzams skaidrāk par skaidru.

Tātad, mums tiek piedāvāts žurnāls ar modelēm un apģērbu, kas dzīvē (reāli) vispār neeksistē. Mazliet savādi, ka šādu lietu piedāvā mašīna – MI. Attēli ir tehniski nevainojami. Pat lieliski. Nekā negaidīti jauna vai satraucoši nebijuša kadrējumā vai rakursā. Tāpēc, ka mašīna ir mācījusies no tā, kas jau eksistē. Tātad pārspēt cilvēku – ģēniju tā nespēj un nepiedāvā neko jaunu un nebijušu. Taču ar viduvējībām lieliski tiek galā. Attēli ir nevainojami labi un spēj konkurēt ar caurmēra modes fotogrāfu un modelēm, kas pārstāv vairākumu.