Atšķirībā no kaimiņiem, Latvija būvdarbus sāka ar diviem lieliem objektiem – Lidostas un Rīgas Centrālo staciju. Taču nu vairs nav skaidrs, vai maz trase stiepsies cauri Rīgai pirmajā piegājienā.
"Protams, no šodienas perspektīvas skatoties, ja būtu jāizlemj tagad, tad droši vien lielāks akcents būs likts uz pamatlīnijas būvniecību, bet vienlaikus saprotam, ka arī projektēšana ir ļoti būtiski kavējusies, un mums jau faktiski nav bijusi iespēja dēļ šīs kavēšanās uzsākt pamatlīnijas būvniecību," saka Briškens.
Satiksmes ministrs Briškens pats vēl pērn bija uzņēmuma "RB Rail" Stratēģijas un attīstības vadītājs. Viņš kritizē līdzšinējo projekta pārvaldību, gan atzīmējot, ka uz to norādījis arī iepriekš. Bijušais amats objektivitāti neietekmējot: "Es domāju, ka es spēju objektīvi novērtēt šo projektu pārvaldības dinamiku."
Faktiski trasei, kas ved cauri Rīgai, nav pat vēl sākta projektēšana. Šie darbi kavējas par vairākiem gadiem. Septembrī ziņojumā valdībai bija norādīts, ka nolīgtais uzņēmums no Spānijas "nav spējīgs pilnvērtīgi pildīt saistības". Tagad līgums ar viņiem lauzts, abām pusēm vienojoties, apgalvo "RB Rail" pārstāvis.
"Šis posms ir sadalīts divās daļās - vienai mēs uzsāksim jaunu iepirkumu uz projektēšanu. Iepirkums par otro daļu, kas konkrēti iet cauri Rīgai, tur mūsu sarunas notiek ar Satiksmes ministriju un "Eiropas Dzelzceļa līnijām", kādu stratēģiju izvēlēties, kā labāk šo posmu līdz galam pabeigt," saka Diļevs.