Diemžēl traģiski negadījumi uz ceļiem kļuvuši par ja ne gluži ikdienu, tad vismaz nevienu vairs nepārsteidz. Nesen kārtējais negadījums, kuram nevajadzēja notikt, – uz gājēju pārejas notriekta un no gūtajiem ievainojumiem mirusi kāda pusaudze, bet vēl viens jaunietis notriekts tālāk jau uz trotuāra. Automašīnu vadīja 91 gadu vecs vīrietis.

Piedodiet, vēlējos teikt 91 gadu jauns vīrietis! Vārdu “vecs” mūsdienās vairs nedrīkst lietot, jo tas ir “eidžisms” jeb aizspriedumi pret cilvēkiem viņu vecuma dēļ. Kungs vienkārši dzimis 1931. gadā, kad Latvijas prezidents bija Alberts Kviesis, tāpēc korekti būtu teikt, ka viņš ir pieredzes bagāts autovadītājs.

Pēc Pirmā pasaules kara Latvijā civilajā jomā tika ekspluatēti vien seši automobiļi. Bet trīsdesmito gadu sākumā kopējais automobiļu skaits valstī jau tuvojās četriem tūkstošiem. Savukārt trīsdesmito gadu beigās pa rūpnīcas “Vairogs” vārtiem izbrauca pirmais Latvijā ražotais automobilis – kravas mašīna “Ford-Vairogs V8”.

Būtībā varētu teikt, ka avāriju izraisījušais autovadītājs par automašīnām zina visu, jo burtiski ir bijis līdzās, kad tās sāka parādīties Latvijā. Ar šo ieskatu gadsimtu senā vēsturē vēlējos iedot kontekstu interneta diskusijām, kuras sekoja šai traģēdijai.

Internetā kā jau ierasts – divas uzskatos krasi atšķirīgas frontes. Viena sašutusi par to, ka cilvēki šādā vecumā joprojām piedalās satiksmē un vada automašīnas. Bet otra jebkurā norādē uz autovadītāja vecumu saskata vēlmi ikvienu pensionāru ar ragaviņām pa taisno vilkt uz mežu.

Komentāri (6)CopyLinkedIn Draugiem X