Cīņa ar celulītu – mīti un patiesība

TVNET
Foto: Shutterstock

Kad vasara jau klāt un no skapja vēlamies izvilkt skaistāko kleitu vai īsākos šortus, pēkšņi pamanām, ka pa ziemu uz mūsu ķermeņa paradījies neaicinātais "draugs" - celulīts! Kas to ietekmē - atspēkojam populārākos mītus!

Mīti par celulītu

Mīts: celulīts skar cilvēkus ar lieko svaru

Patiesība: celulīts var skart dažādu formu un izmēru cilvēkus, arī tievus. Nozīme ir ģenētikai, hormonālajiem faktoriem un saistaudu struktūrai.

Mīts: celulītu veicina toksīni

Patiesība: celulītam nav saistības ar toksīniem. Tas ir saistīts ar tauku šūnu un saistaudu struktūru zem ādas. Detoksa diētām nav pierādīta ietekme uz celulītu.

Mīts: celulītu var novērt ar sportošanu

Patiesība: lai gan sports un muskuļu uzturēšana tonusā var palīdzēt samazināt celulīta redzamību, tas nevar to pilnībā novērst. Celulīts daļēji ir saistīts ar strukturāliem faktoriem, kurus ar sportu vien nevar mainīt.

Mīts: celulīts skar tikai sievietes

Patiesība: lai gan celulīts patiešām ir biežāka problēma sieviešu vidū tauku sadalījuma, saistaudu un hormonu atšķirību dēļ, arī vīriešiem var attīstīties celulīts.

Mīts: iedegums var palīdzēt mazināt celulītu

Patiesība: sauļošanās gan tiešos saulesstaros, gan solārijā diemžēl nesamazina celulītu. Patiesībā tas var bojāt ādu un padarīt celulītu pamanāmāku!

Foto: Shutterstock

Apotheka farmaceita asistente Agnese Jursa dalās praktiskos padomos un piedāvā piecus soļus ādas “atmodināšanai”.

Ēdienkartes sakārtošana

Pirmais solis uz veselīgu un mirdzošu ādu ir sabalansēts uzturs, kur vismaz 1/3 atvēlēta svaigiem augļiem, dārzeņiem un zaļumiem, kas šajā laikā ir īpaši bagāti ar minerālvielām un vitamīniem, tostarp C vitamīnu, kas ir spēcīgs antioksidants, neitralizē brīvos radikāļus un stiprina ādas aizsargspējas. Tas piedalās arī kolagēna ražošanā ādas šūnās, savukārt kolagēns uzlabo ādas struktūru un kavē novecošanās procesus. Būtiski iekļaut uzturā šķiedrvielas un probiotikas, tādējādi uzlabojot gremošanu un zarnu trakta darbību – jo cilvēka ķermenis veselāks, jo veselīgāka būs āda.

Rūdīšana

Vēsa duša vai aukstās peldes stimulē asinsriti, apgādājot ķermeņa, tai skaitā sejas, ādu ar skābekli. Tās uzlabo veselību un pat mazina celulītu, bet tikai ar nosacījumu, ka tiek ievērots pareizs ēšanas režīms.

Celulīts ir tiešs apliecinājums tam, ko cilvēks lieto uzturā.

Ķermeņa tvirtumam papildus var lietot nostiprinošus anticelulīta vai liftinga krēmus, kas padara ādu stingrāku.

Attīrīšana

Pirms jebkuras procedūras āda ir maigi jāattīra, izvēloties savam ādas tipam piemērotu līdzekli. Lai attīrītu ādu no atmirušajām šūnām un labāk sagatavotu to pārējiem kopšanas soļiem, pīlingu mājas apstākļos var veikt reizi nedēļā vai retāk – atkarībā no ādas tipa. Ķermenim vienu vai divas reizes nedēļā var izmantot sāls vai cukura skrubi.

Mitrināšana

Pēc sejas un ķermeņa attīrīšanas ir svarīgi atjaunot ādas dabīgo pH līmeni, maigi mitrinot ādu ar losjonu vai toniku. Pēc tam tai var uzklāt serumu, kas lietojams kursa veidā vai kā regulārs kopšanas līdzeklis gadījumā, ja nepieciešama intensīvāka ādas barošana, piemēram, ja ir ļoti sausa vai problemātiska āda.

Patiesības par celulītu

Foto: Shutterstock

Hormonālie faktori spēlē lomu

Hormoni, īpaši estrogēns, insulīns, noradrenalīns, vairogdziedzera hormoni un prolaktīns, ir atbildīgi par celulīta veidošanos. Šie hormoni var ietekmēt saistaudu darbību un to, kur tauki "uzglabājas".

Ģenētikas ietekme

Jūsu ģenētikas fons var būt iemesls tam, kāpēc veidojas celulīts. Tādi faktori kā vielmaiņa, tauku sadalījums un asinsrites līmenis var ietekmēt celulīta attīstību.

Atslēga ir uzturā

Veselīgs uzturs var palīdzēt pārvaldīt ķermeņa taukus un uzturēt ādas veselību, potenciāli samazinot celulīta redzamību. Uzturs, kas bagāts ar augļiem, dārzeņiem, olbaltumvielām un veselīgiem taukiem, var veicināt vispārējo ādas veselību.

Daudz dzert ūdeni

Pienācīga ūdens daudzuma uzņemšana palīdz uzturēt ādu veselīgu un var mazināt celulīta redzamību. Savukārt dehidrēta āda var padarīt celulītu izteiktāku.

Īpašas procedūras 

Daži ķermeņa krēmi, piemēram, tie, kas satur retinoīdus vai kofeīnu, var īslaicīgi samazināt celulīta izskatu. Savukārt efektīgākas ir profesionālas procedūras, piemēram, lāzerterapija, radiofrekvenču un akustisko viļņu terapija. Katrs gadījums gan jāvērtē individuāli un var būt nepieciešamas vairākas sesijas.

Veselīga dzīvesveida uzturēšana

Regulāras fiziskās aktivitātes, sabalansēts uzturs un veselīga svara saglabāšana var palīdzēt mazināt celulīta redzamību. Spēka treniņu apvienošana ar sirds un asinsvadu vingrinājumiem var uzlabot muskuļu tonusu un samazināt tauku daudzumu, kas var padarīt celulītu mazāk pamanāmu.

Atceries, jebkurš ķermenis ir skaists un diemžēl viena brīnumlīdzekļa pret celulītu nav, taču mūsu spēkos ir tam likt ja ne pazust pavisam, tad būt mazāk redzamam - pavisam noteikti! 

Raksts tapis sadarbībā ar "Apotheka".

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!