Šodienas redaktors:
Māris Kūrēns
Iesūti ziņu!

Asociācija: SM jau tagad bez valdības iesaistes var palielināt reģionālo pārvadājumu finansēšanu

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas izpilddirektors Ivo Ošenieks
Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas izpilddirektors Ivo Ošenieks Foto: Edijs Pālens/LETA

Satiksmes ministrijas (SM) rīcībā jau patlaban ir instrumenti, lai bez valdības iesaistes jau tūlīt varētu palielināt ieņēmumus reģionālo pārvadājumu finansēšanai, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks.

"Lai risinātu esošo situāciju ar nepietiekamo finansējumu tūlīt, nav jāveido informatīvais ziņojums ar pasākumiem, kas reālu atdevi dos tikai ilgtermiņā," uzskata Ošenieks.

Viņš informē, ka SM vēstulē asociācijai norāda, ka apzinās, ka ir problēma - gandrīz visi pārvadātāji, kas šobrīd sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem saskaņā ar ilgtermiņa līgumu noteikumiem, atrodas situācijā, kad faktiskie izdevumi varētu pārsniegt pakalpojuma līgumcenu.

Ošenieks vērš uzmanību, ka diemžēl darbs pie šī SM informatīvā ziņojuma notiek jau piecus mēnešus, turklāt visticamāk, ka līdz mirklim, kad ziņojums nonāks valdības dienas kārtībā, paies vēl pāris mēneši.

Katra diena, ar kuru tiek novilcināta lēmumu pieņemšana, nozares uzņēmumiem ir zaudējumi, uzsver Ošenieks, norādot, ka nozares uzņēmumi negrib piketus vai streiku pie valdības ēkas, bet gan konstruktīvu dialogu ar ministriju, lai iespējami ātri varētu panākt risinājumu, nevis rakstīt dokumentus, turklāt termiņos, kas iesaistītām pusēm nav skaidri.

Vienlaikus asociācija atzinīgi vērtē to, ka satiksmes ministrs Atis Švinka (P) uz tikšanos ir aicinājis pasažieru pārvadātājus. Nozares uzņēmumi cer, ka kopā ar ministru varēs risināt situāciju, lai iedzīvotājiem reģionos būtu pieejami kvalitatīvi pasažieru pārvadājumi.

Jau ziņots, ka SM gatavo informatīvo ziņojumu par reģionālo pārvadājumu finansēšanas iespējamajiem risinājumiem. Ziņojums tuvākajā laikā tiks iesniegts izskatīšanai valdībā.

Trešdien SM notika pirmā darba sanāksme, kurā iesaistītās puses diskutēja par iespējamajiem risinājumiem un konkrētiem priekšlikumiem, kas varētu tikt iekļauti informatīvajā ziņojumā. Plašākus komentārus par risinājumiem un priekšlikumiem SM sola, kad SM sagatavotais informatīvais ziņojums tiks virzīts izskatīšanai valdībā.

Vienlaikus SM norāda, ka papildu finansējums reģionālajam sabiedriskajam transportam un mobilitātes nodrošināšana visā valsts teritorijā ir skatāms kontekstā ar situāciju valstī, valdības noteiktajām prioritātēm un budžeta iespējām. SM uzsver, ka ministrija ir apzinājusi un izprot situāciju.

Ošenieks aģentūrai LETA iepriekš norādīja, ka patlaban gandrīz katrā pasažieru pārvadājumu jomā trūkst finansējuma, lai gan tiek būvēts viens no Latvijas vēsturē dārgākajiem projektiem "Rail Baltica", kur investīcijas mērāmas miljardos.

Ošenieks pauda, ka SM ir jāspēj sadalīt finansējums tā, lai prioritāri tiktu nodrošinātas pamata funkcijas un tikai pēc tam finansējums tiktu piešķirts attīstības projektiem, jo pretējā gadījumā pārvadājumu sistēma brūk visās jomās.

Nozares uzņēmumi aicina satiksmes ministru pievērst pastiprinātu uzmanību šiem jautājumiem, jo mobilitāte valsts iekšienē ir pamatvajadzība, ja vēlamies stiprināt reģionālo attīstību un mazināt nevienlīdzību.

Vienlaikus nozares uzņēmumi cer uz kvalitatīvu sadarbību ar satiksmes ministru un viņa komandu, lai kopīgi rastu risinājumu, kas ļautu ne tikai uzturēt esošo pasažieru pārvadājumu sistēmu, bet arī to attīstīt atbilstoši mūsdienu vajadzībām.

Komentāri
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu