Šodienas redaktors:
Artūrs Guds
Iesūti ziņu!

Zināms, kuras partijas tērējušas visvairāk aģitācijai pirms pašvaldību vēlēšanām

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Ivars Soikāns/LETA

Pirms gaidāmajām pašvaldību vēlēšanām partijas kopumā noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem 1 601 853 eiro apmērā, un līderos pēc tēriņu apmēra ir "Latvija pirmajā vietā" (LPV) un "Jaunā vienotība" (JV), informēja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).

LPV noslēgusi līgumus par 339 551 eiro, JV - par 211 380 eiro, Latvijas Zaļā partija - par 172 957 eiro, "Stabilitātei!" - par 125 365 eiro, "Apvienotais saraksts" - par 112 297 eiro, "Latvijas attīstībai" - par 91 685 eiro, Zaļo un zemnieku savienība - par 89 044 eiro, "Progresīvie" - par 80 507 eiro, Nacionālā apvienība - par 68 755 eiro. Pārējās partijas līgumus noslēgušas par mazākām summām.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā visām politiskajām partijām un to apvienībām noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tās drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu.

KNAB skaidro, ka priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi. Ja partija vai partiju apvienība kandidē visā Latvijas teritorijā, tad maksimālais priekšvēlēšanu aģitācijas apmērs, ko tā drīkst izlietot minētajiem mērķiem, ir ne vairāk kā 869 640 eiro.

Savukārt personas, kas nav saistītas ar politiskajām partijām un to apvienībām, priekšvēlēšanu aģitācijai par vai pret politiskajiem spēkiem un deputātu kandidātiem drīkst izmantot līdzekļus, kas nepārsniedz 15 minimālo mēnešalgu apmēru, proti, 11 100 eiro. Šīm personām aģitācijas ierobežojumi attiecas uz reklāmas izvietošanu, labdarību, sponsorēšanu, pabalstiem, dāvinājumiem, kā arī pasta pakalpojumiem.

KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

Jau ziņots, ka Latvijā 8.februārī sākas priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms pašvaldību vēlēšanām, kas ilgs līdz vēlēšanu dienai - 7.jūnijam.

Komentāri
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu