Skip to footer
Šodienas redaktors:
Māris Kūrēns
Iesūti ziņu!

VI reģionālajās slimnīcās turpinās skaidrot pacientu tiesību ievērošanas nozīmi

Ogres rajona slimnīca.

Lai informētu par pacientu tiesību īstenošanas nozīmību, Veselības inspekcija (VI) turpinās organizēt tikšanās reģionālajās slimnīcās, aģentūru LETA informēja VI.

VI skaidro, ka ārstniecības iestāžu atbildības stiprināšana par pacientu tiesību ievērošanas nozīmību ietver ne tikai pacientu tiesību īstenošanas mehānismu izveidi, bet arī izglītojošas iniciatīvas, kas vērstas uz ārstniecības personu izglītošanu pacientu tiesību jomā un uz pacientu informēšanu par viņu tiesībām un pienākumiem.

Tikšanās laikā ar Liepājas reģionālās slimnīcas vadību un ārstniecības personām VI vadītāja Antra Valdmane uzsvērusi, ka iniciatīva un pilnīga pacientu tiesību izpratne un īstenošana jāuzņemas ārstniecības iestādēm un ārstniecības personām, lai radītu tādu vidi, kur pacienti jūtas droši un pārliecināti par savu tiesību īstenošanu. Tas, savukārt veicina veselības aprūpes kvalitāti.

Valdmane skaidroja, ka pacientu tiesības nav privilēģijas, kuras var piešķirt uz laiku vai atņemt - tās ir noteiktas Pacientu tiesību likumā.

Savukārt VI Veselības aprūpes departamenta vadītāja Iveta Hirša aicina ārstniecības personas izprast, ka nepietiekama informācija un neiejūtīga saskarsme pacientam rada tādu veselības aprūpes pieredzi, kurā pacients jūtās atstāts un apdraudēts, jo vide ārstniecības iestādē pacientam ir sveša, atšķirībā no ārsta, kurš atrodas sev ierastā vidē un ir vesels.

Tāpat pacientu tiesību īstenošana ārstniecības iestādēs ne tikai uzlabo veselības pakalpojumu kvalitāti, bet arī būtiski ietekmē pacienta pieredzi, tostarp nodrošinot viņa aktīvu iesaisti ārstniecības procesā. Vienlaikus tas veicina sabiedrības uzticību veselības aprūpes institūcijām kopumā, kas ir būtiski ilgtspējīgas un efektīvas veselības aprūpes sistēmas attīstībai, pauž VI Juridiskā departamenta vadītāja Laura Šāberte.

VI Liepājas apmeklējums seko aprīlī notikušajai diskusijai par pacientu tiesību īstenošanas nozīmību Daugavpils reģionālajā slimnīcā.

Kā vēstīts, VI dati liecina, ka 2024.gadā saņemtas kopumā 117 pacientu vai to tuvinieku sūdzības par Pacientu tiesību likumā noteiktajām pacienta tiesībām uz informācijum pakalpojuma saņemšanas iespējām, veselības stāvokli, ārstēšanas plānu, tiesībām uz ārstēšanu, laipnu attieksmi, tostarp piekrišanu vai atteikšanos no ārstniecības.

Salīdzinoši ar 2023.gadu, kad tika skatīti 138 iesniegumi par pacienta tiesību likumā noteiktajām pacienta tiesībām uz informāciju un laipnu attieksmi, sūdzības pērn bijušas par 15% mazāk, tomēr tās veido 24% jeb vienu ceturto daļu no kopējā veselības aprūpes kvalitātes sūdzību skaita, kas pagājušajā gadā kopumā bija 491.

Pacientu tiesību likuma trešā panta septītā daļa, kas paredz pacientu tiesību īstenošanas plāna ieviešanu, stāsies spēkā šī gada 1.jūlijā.

Komentāri
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu