RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

TVNET tests: Subaru Forester 2.0D XE

Normunds Avotiņš/ speciāli TVNET 17
Foto: Normunds Avotiņš

Kāpēc uzlabotā «mežinieka» topa versija nebūt nav ieteicamākā.

Visādas pogas automobiļos biju redzējis, bet tādu vēl nē: kas, pie velna, varētu būt «SRH»? «SteeRing wheel Heating»? Nē, apsildes poga slēpjas rau, tur, paša stūresrata «dienvidaustrumos». Ja nu kādam auto vispār vajadzīga apsildāma stūre, tad tas tiešām noteikti ir Forester nevis, piemēram, Opel Corsa. 2016. modeļu gada «forim» ir pat apsildāmi aizmugurējie sēdekļi. Jauki, bet kā paliek ar to «SRH» – «Shoot Reindeer in the Head»?

Pirmajā braucienā ar atjaunināto Forester Norvēģijā īsās ziemeļu dienas dēļ tādiem sīkumiem nebija laika, un dienasgaisma dīvainā kārtā arī visu izskaidro. Ja toreiz būtu kaut nedaudz pastūrējuši Forester tumsā, ātri vien pamanītu, ka, nospiežot pogu SRH OFF, jaunie LED starmeši vairs negroza gaismas kūli līdzi stūrei. Steering Responsive Headlight funkcijas atslēgšana tālredzīgi iecerēta lukturu mehānismu saudzēšanai, kratoties pa meža stigu. Dabā gan efekts iznācis tāds divdomīgs. Nospiežot pogu, rodas iespaids, ka lukturi gluži vienkārši sabojājušies. Ka tikai tas ziemeļbriedis netrāpa mums pirmais....

Kas tas ir ir?

FOTO: Subaru

Tas ir uzlabotais, atjauninātais jeb, ja jums tīk žargons, «feisliftotais» Subaru Forester, ko ērtības labad mēdz apzīmēt arī kā Forester FL. Uzreiz jāsaka, ka būtisku tehnisku jauninājumu nav, toties vizuālo un funkcionālo netrūkst – LED optika ar dienasgaitas «rāmīšiem» (iepriekš tie bija tikai gabarītlukturi), jauna dizaina diski, bamperi un reste, kā arī modīga brūna krāsa Sephia Bronze. Retāk pieminēts, bet ne mazāk jauns ir arī zaļš tonis, kas drusku atgādina sūbināti zaļas māla krūzes Sabiles vīna svētkos. Svarīgi, ka visi šie labumi standartā uzstādīti divās trešdaļās komplektāciju (XS, XE, XT), tātad ar parastām spuldzēm un tērauda diskiem jāiztiek tikai askētiskajam «traktoram» Forester X.

FOTO: Subaru

Laika garam iespēju robežās pieskaņots arī interjers, kurā parādījusies multifunkcionāla stūre no Outback, «pulksteņi» no Levorg, kā arī nebijusi un Subaru spartiskajam iekārtojumam gandrīz unikāla opcija – brūns ādas salons. Kombinācijā ar «zaļo krūzi» izskatās pat ļoti eleganti. Viss, ko Subaru raksta par multimēdiju iekārtu, ir patiesība tikai daļēji, jo skārienjūtīgu pogu komandētā ierīce dažkārt ir visai lēnīga, priecē ar pirmatnēju personālo datoru dizainu, kā arī automašīnai atrodoties tieši Kauguros, domā, ka Kauguri atrodas 152 kilometru attālumā. Sviestaino interfeisu atsver divas lietas: 1) ja izdodas pievienot tālruni, radio ēters telefonsarunas laikā tiek automātiski ierakstīts; 2) uzraksti mazajā infodisplejā instrumentu panelī vispār izskatās kā programmēti MS DOS’ā.

Kā tas brauc?

FOTO: Subaru

Līdz šim bija pieņemts uzskatīt, ka Forester spēja braukt tur, kur citi kompaktie SUV braukt nespēj, bagātīgi atsver instrumentu kastes līmeņa interjeru. Tomēr krāsains mērskalu panelis un pogām stāvgrūdām nosētā stūre liecina par ambīcijām, kas sniedzas tālāk par mežmalu. Lai cik lēta būtu plastmasa Subaru salonos, tā ir ļoti kvalitatīvi samontēta, un ādas sēdekļi ar atmiņas funkciju, ko arī neatminos Forester redzējis, ir sava veida pieteikums uzņemšanai pilsētas sabiedrībā. 22 centimetru klīrenss un pastāvīga pilnpiedziņa tajā gan nav obligāta prasība, toties izrādīsies ārkārtīgi noderīga, kad atkal sāks snigt un parādīsies bedres. No trīs boksermotoriem sastāvošā dzinēju gamma Forester FL palikusi nemainīga, un teorētiski ekonomiskākais BoxerDiesel joprojām attīsta «gandrīz» 150 ZS jaudu. Apvienojumā ar ķēdes tipa variatoru Lineartronic tas ir ļoti patīkams agregāts, lai arī ne tik apbrīnojami taupīgs kā savienojumā ar manuālo pārnesumkārbu.

FOTO: Subaru

Pēc 500 kilometriem nācās atzīt, ka mazāk par 6,8 litriem uz 100 km nebūs - ja nu vienīgi mazāk nāktos nostrādāties kondicionētājam, kas Jāņu karstuma vilnī rāvās melnās miesās. Par labu variatoram runā ne tikai braukšanas ērtības, bet arī X-Mode funkcija, kas izaicinošos braukšanas apstākļos veiksmīgi aizstāj pazeminātos pārnesumus un citu klātneesošu off-road atribūtiku, taču pieejama tikai kopā ar Lineartronic CVT. Otrā svaru kausā paliek AWD sistēmas atšķirības, jo Lineartonic un manuālajām versijām atšķiras gan griezes momenta sadalījums, gan starpasu sajūga veids. Stingri ņemot, tas atšķiras par labu Forester ar rokas kārbu, taču tā prasa izlēmīgu un prasmīgu darbošanos ar sajūga pedāli, kas ne katram padodas. Un visbeidzot, Forester augstākie izpildījumi XE un XT nemaz nepieļauj diskusijas, jo vispār tiek ražoti tikai ar variatoriem.

FOTO: Subaru

Pie «nelielajiem uzlabojumiem» Subaru min arī klusāku un mīkstāku piekari un zemāku trokšņu līmeni. Pirmo kaut kā nemanīju, jo Forester arī pirms modernizācijas bija diezgan līgans un imūns pret sliktu ceļu, bet trokšņa pretpasākumiem gandrīz esmu gatavs noticēt. Akustisko fonu gan vajadzētu pārbaudīt ar citām riepām, jo standarta Yokohama Geolandar G91 ripo klusi pa asfaltu, toties ir pagalam vājas kaut cik dziļākās smiltīs, nemaz nerunājot par kādu purvaināku stigu. Garākā ceļā prasītos arī sēdekļi ar izteiktāku sānu atbalstu un attīstītu atzveltnes formu, taču tā nekad nav bijusi Subaru stiprā puse.

FOTO: Subaru

Kas to pirks?

FOTO: Subaru

Subaru Forester nekad nav sūdzējies par uzmanības trūkumu, un modernizācija novērsusi modeļu maiņā pieļautās komiskās nepilnības, kuras pat grūti nosaukt par īstiem trūkumiem. Tieši tāpēc mehāniskā daļa iebraukusi jaunajā modeļu gadā tāda pati kā bijusi. Kamēr stilīgo SUV ražotāji sacenšas par to, kurš uztaisīs šaurāku pakaļējo logu, Forester joprojām ir tik plaši stiklots kā oranžērija.

FOTO: Subaru

Sākuma cena joprojām ir salīdzinoši augsta, un par to Subaru dod bonusu – bezmaksas apkopes trīs gadu garantijas termiņa garumā. Ja runājam pa ieteicamāko komplektācijas līmeni, samākslotais un dārgais XE nemaz nav tas izdevīgākais. Es personīgi lieliski varu iztikt bez ādas sēdekļiem, starta pogas, un Luija de Finesa navigācijas. Arī logus pret UV starojumu varu vēlāk aplīmēt kur citur. Vēl vairāk – elektrisku lūku pa visu jumtu šādā automašīnā uzskatu par kaitīgu strukturālu elementu, bet gausais bagāžnieka vāks, kurš ne vien veras lēni, bet arī nepietiekami augstu, mani vienkārši tracina. Tāpēc abām rokām balsoju par Forester XS, kam nav nekā no uzskaitītā, toties cena ir ir par 3300 eiro zemāka, turklāt ir iespēja izvēlēties manuālo pārnesumkārbu. Par iegūto starpību Forester noteikti var pielikt Subaru oriģinālos dubļu sargus un riteņu arku uzlikas, ar kurām «foris» ne tikai izskatās kareivīgāks un «džipiskāks», bet arī mazāk notašķās ar dubļiem un neizsit ar akmeņiem caurumus savā sēpijas, bronzas, zaļās krūzes vai jebkurā citā krāsā.

Subaru Forester sākuma cena ir 24 200 eiro, Forester 2.0D – 27 500 eiro, Forester 2.0D XE – 34 890 eiro.

Sabile Norvēģija
17 Komentāri