Hamonds pastāstījis par savu avāriju ar elektroauto

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix. TVNET kolāža

Viens no bijušajiem populārā BBC raidījuma Top Gear vadītājiem un pašreizējais Amazon Prime raidījuma The Grand Tour līdzvadītājs Ričards Hamonds plašāk izstāstījis par jūnija sākumā Šveices Alpos piedzīvoto avāriju, kurā brits lauza celi, bet viņa vadītais 1050 zirgspēku Rimac Concept One pēc ieripošanas grāvī nodega. Tagad interneta vietnē Drivetribe ievietots video ar Hamonda un Rimac vadītāja Mates Rimaka sarunu, kurā Rimaks atklāj avārijas cēloni - Hamonds braucis pārāk ātri un no spēkrata prasījis neiespējamo.

Hamonds sarunas laikā atklāj, ka negadījums noticis dienā, kad Amazon raidījumam The Grand Tour filmēts sižets par vienu superauto no pagātnes, vienu no tagadnes un vienu no nākotnes - Lamborghini Aventador S, hibrīdu Acura NSX un elektrisko Rimac Concept One, raksta Motor.ru.

Avārija notika filmēšanas procesa beigās. Hamonds ar Rimac Concept One devās augšup kalnā, taču vietā, kur lēzenam labajam pagriezienam seko līkums pa kreisi, auto sagriezās un noripoja ceļmalas nogāzē, kur aizdegās.

Hamondam bija aizsargķivere, taču piesprādzējies mašīnā viņš bija ar standarta drošības jostām. Brits atminas, ka, ripojot lejup pa pa kalnu, domājis, ka nu ir cauri. Tāpat viņš atceras, ka glābējiem, kas piesteigušies pie avarējušā auto, viņš teicis, lai no vraka velk viņu aiz rokām, jo lauzta varētu būt kāja, un patiesi - Hamonds negadījumā lauza kreisās kājas celi.

Mate Rimaks tikmēr ir pārliecināts, ka Hamonds pirms avārijas braucis pārāk ātri, un norādījis uz ātruma rādītājiem, kas liecina par pakāpenisku tempa kāpināšanu, tai skaitā pagriezienos.

Ričarda Hamonda un Mates Rimaka saruna

Rimaks lēš, ka pirms liktenīgā līkuma mašīnas stūre tika pagriezta ļoti strauji un spēcīgi. Vilkmes sadales sistēma to varētu būt uztvērusi kā nepieciešamību izprovocēt pārlieku pagriežamību, tas ir - izslidināt aizmugurējos riteņus. Tomēr, tā kā auto šajā brīdī jau atradās pašā ceļa malā, tas neizdevās un Rimac Concept One kā akmens noripoja pa kalnu lejā.

Tai pašā laikā Hamonds apgalvo, ka līdz tam viņš visu laiku izjutis nepietiekamu mašīnas pagriežamību. Pēc viņa teiktā, viņš nesaprot, kādā veidā avārija notika.

Mate Rimaks tikmēr piebilst, ka Concept One sevi pierādījis no labākās puses, ja runa ir par drošību. Lai gan auto nodedzis, mašīnas virsbūves struktūra pierādījusi stingrību, jo pasažieru telpa palikusi neskarta pat pēc daudziem triecieniem pret zemi. Rimaks tomēr norāda, ka viņa kompānijas inženieri vēl papētīs, vai ir iespējams veikt uzlabojumus, lai auto neaizdegtos pat šādās avārijās.

Nodegušais Rimac Concept One piederēja kādam Rimac klientam un bija viens no astoņiem līdz šim uzbūvētajiem auto. To darbībā varēs redzēt kādā no The Grand Tour nākamās sezonas raidījumu epizodēm.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu