Amerikāņu tūrists ar Corvette pusmotoru (13)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Motus Motorcycles

Amerikāņu kompānijas Motus Motorcycles pirmais produkts – tūrisma motocikls ar unikālu V4 motoru – pamazām tuvojas sērijveida ražošanai.

Ekonomiskā krīze ir pateicīgs laiks pārdrošu ideju dzimšanai, un viena tāda ir radusies projekta Motus Motorcycles dalībniekiem. Viņi uzskata, ka japāņu produkcijas appludinātajiem amerikāņiem ir vajadzīgs pašiem savs sporta tūrisma motocikls – uzkonstruēts Amerikā, Amerikā izgatavots un ar īstu amerikāņu raksturu.

To Motus speciālisti iecerējuši panākt, apvienojot relatīvi vienkāršu konstrukciju, unikālu motoru un, protams, kārtīgu jaudu. Pirmo – vienkāršību – nodrošina šasijas uzbūve: tas ir telpisks tērauda cauruļu rāmis ar tradicionālu piekari priekšā un aizmugurē.

Unikālu motoru ir radījuši inženieri no firmas Katech, kas ir ilglaicīgs General Motors partneris sportisku sērijveida auto būvē un augstākā līmeņa sporta aktivitātēs. Par KMV4 nodēvētais, garenvirzienā uzstādītais V4 1650 cm3 dzinējs faktiski ir tuvs sporta auto Corvette motora līdzinieks, vien ar to atšķirību, ka cilindru ir divreiz mazāk, bet tilpums ir tikai ceturtdaļa no ikoniskās spēkstacijas.

Motoram ir šķidrumdzese, apakšējais sadales vārpstas novietojums un divi vārsti uz cilindru. Izklausās arhaiski, taču identitātei droši vien nāk par labu. Kā pretmets – motobūvē vēl neizmantotā tiešā degvielas iesmidzināšana, kas īstenota, izmantojot common–rail sistēmu. Rezultāts jaudas un griezes izteiksmē ir pavisam pieklājīgs – 141 ZS pie 7800 apgriezieniem un 162 Nm jau pie 4500 apgriezieniem. Motoram ir pievienota mūsdienīga sešpakāpju pārnesumkārba, kas griezi pakaļējam ritenim pievada ar ķēdi.

Foto: Motus Motorcycles

Spriežot pēc skicēm, MST–01 būs kārtīga, komfortu nodrošinoša virsbūve ar augstumā regulējamu vējstiklu un mēreni sportiska ergonomika. Motocikla tāldarbību nodrošinās 22 l degvielas tvertne un oriģināla bagāžas sistēma, savukārt par veiklību serpentīnos jāgādā relatīvi mazam svaram – 227 kg bez degvielas.

Motocikla ražošana sāksies 2011. gadā, kad arī uzzināsim tā cenu un iespēju iegādāties Eiropā. Varbūt arī latviešiem vajag savu Sidraba Ausekli (Sarkanās Zvaigznes vietā) ar 150 ZS un pilnpiedziņu? Pievienojiet viedokli komentāros!

Foto: Motus Motorcycles

Komentāri (13)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu