Pirmie iespaidi: BMW X4 xDrive30d (19)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edgars Kalmēns/TVNET

Bavārijas autoražotāju pilnīgi droši un oficiāli var dēvēt par vismaz divu automobiļu segmentu dibinātāju - ar X5 1999.gadā tika likti pamati «sports activity vehicle» (SAV) kategorijai, savukārt no šā modeļa atvasinātais X6 2008.gadā bija pirmais «sports activity coupe» (SAC).

 
Foto: Edgars Kalmēns/TVNET

Mazāks X6

No kompānijas viedokļa X4 ir instruments, ar ko apspēlēt patērētāju. Piemēram, ja cilvēks vēlas auto Audi Q5 izmērā, bet viņam ir alerģija pret Ingolštates izstrādājumiem, savukārt BMW piedāvātā alternatīva X3 izskatā šķiet pārāk tradicionāla, tad bavāriešiem ir ko piedāvāt. Turklāt tas ir auto, kura uzbūvē konsekventi ievērota BMW modeļu hierarhija un gabarītu koncepcija - tas ir mazliet garāks par pamata automobili (šajā gadījumā tas ir augstāk minētais X3), taču jumta un aizmugures formu dēļ arī mazliet mazāk praktisks. Identiskas sakarības attiecināmas arī uz abiem lielākajiem SAV un SAC automobiļiem - X5 un X6.

Foto: Edgars Kalmēns/TVNET

Kad tīmeklī parādījās pirmās X4 bildes, auto atstāja tāda bullīga (vācu valodā vairākkārt dzirdēts apzīmējums bullig, ja runa ir par «spēcīgas miesas būves» automobiļiem) spēkrata iespaidu. Kad ieraudzīju X4 dabā, sapratu, ka pirmais virtuālajā vidē glancētajās bildēs gūtais iespaids ir bijis mazliet pārspīlēts; X4 gan ir sportiski aktīvās kupejas smagnējā aizmugure, taču pats auto dabā nemaz nav tik liels - ja salīdzina ar X6, jaunais krosovers ir par veseliem 238 milimetriem strupāks. Kompaktāki ārējie gabarīti atspoguļojas arī salona ietilpībā, bet tā X4 gadījumā pilnīgi atbilstoša.

 
Foto: Edgars Kalmēns/TVNET

Jaunums X modeļu klāsta pašā sirdī

Produktu plānošana noteikti nav vienkāršs uzdevums, jo katrs modelis, kura pārdevējs neatrod dzirdīgas ausis mērķauditorijas vidū, nes zaudējumus. Bet ar krosoveriem šobrīd ir vienkārši - vidējais statistiskais patērētājs no sava klasiskā vieglā auto meklē iespējas pārsēsties augstākā spēkratā ar lielākiem riteņiem, un nākamais loģiskais pieturas punkts ir krosoveri. Tādas šobrīd ir tirgus tendences, un BMW tās cenšas maksimāli lietderīgi izmantot savā labā. Par to liecina arī kompānijas nodoms piedāvāt tik daudz krosoveru, cik vien iespējams. Vēl šā gada pavasarī BMW oficiāli apstiprināja, ka kompānijas plānos ir izlaist augstākās klases SAV automobili X7, bet neoficiāla informācija liecina, ka tiek gatavots arī X2. Ja iznāks arī tas, tad bavāriešu klāstā būs pilns X modeļu spektrs - sākot no 1 un beidzot ar 7, bet precīzi vidū atradīsies X4.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Dizainā - skaidra radniecība ar X6

Pat tik diversificētā modeļu klāstā BMW pamanās ieviest kārtību. Skaidri definētas sakarības starp modeļu nosaukumiem un izmēriem balsta saprotamais šā zīmola automobiļu dizains. Pēc strīdīgajiem Krisa Bengla eksperimentiem ar BMW automobiļu ārējo dizainu tas tagad atkal evolucionē ļoti pakāpeniski, kā dēļ X4 īpaši nepārsteidz un konservatīvajiem faniem, domājams, būs tieši laikā. Katrā ziņā daudz lielāka ir varbūtība, ka vairāk uzrunās šāds miniatūrs X6 nekā dažādu jaunu formu un līniju kokteilis ar, piemēram, apaļiem lukturiem aizmugurē un taisnstūra režģi priekšā.

BMW arī nav tas ražotājs, kas piedāvās rūtaina jumta vai spoguļu korpusu opcijas un dzeltenus riteņu diskus. Zīmolam vairāk piestāv nobriedušais stils, taču to pēc izvēles var padarīt mazliet izsmalcinātāku un sportiskāku. Ja pircēja finanses ļauj, par 2100 eiro var iegādāties pilnu adaptīvo LED priekšējo lukturu komplektu, tai skaitā arī koši baltas tā dēvētās eņģeļu acis, ko varēs atpazīt no liela attāluma. Ja finanses ļauj vēl vairāk, tad jāizvēlas M pakotne par 3700 eiro. Ar to auto cita starpā iegūs citādākus bamperus, M diskus, attiecīgās emblēmas un dekoratīvās līstes uz virsbūves, kā arī citādāku salona noformējumu, tai skaitā griestu apdari, sportiskus priekšējos sēdekļus, stūri un dekoratīvos apdares elementus.

Foto: Edgars Kalmēns/TVNET
 
Foto: Edgars Kalmēns/TVNET

Sportiska gaita, pietiekama ekonomija

Jāsaka, ka sportiskais ārējais noformējums un M interjers X4 piestāv kā uzliets, jo gaitas īpašību ziņā auto drīzāk ir dinamiski stingrs un stabils, nekā ar noslieci uz laisku šūpošanos un ieaijāšanu. Pēdējā laikā esmu novērojis, ka par automobiļa gaitas īpašībām pēc virsbūves formas un augstuma vairs spriest nevar. Ja kādreiz pastāvēja zināma sakarība starp to, cik ļodzīgs un ātrā braukšanā nekomfortabls būs auto atkarībā no klīrensa un virsbūves augstuma, tad mūsdienās manipulācijas ar šasijas konstrukcijā izmantotajām metālu kombinācijām, pārdomāts agregātu izvietojums, kā arī pilnveidoti balstiekārtas mezgli ļauj apvienot augstu sēdpozīciju ar tradicionālajam vieglajam auto raksturīgajām vadāmības īpašībām. Faktiski tas nozīmē tikai to, ka ir ievērojami plašāks jaudas koridors, kurā auto ir patīkami lietojams.

Foto: Edgars Kalmēns/TVNET

X4 komplektēšanai BMW piedāvā sešus dažādus dzinējus - pa trim no katra degvielas tipa - ar jaudu no 184 līdz 313 zirgspēkiem. Pamata benzīnnieks xDrive20i tiek komplektēts ar 2 litru turbomotoru, kas attīsta 184 ZS un 270 Nm. xDrive28i tiek uzstādīts tāda paša tilpuma motors ar 245 ZS un 350 Nm, savukārt benzīna modeļu saimes flagmanim xDrive35i paredzēts 3 litru sešu cilindru turbo motors ar 306 ZS un 400 Nm.

Dīzeļu klāstā bāzes dzinējs paredzēts modelim xDrive20d - tas attīsta 190 ZS un 400 Nm. xDrive30d tiek uzstādīts 3 litru agregāts ar 258 ZS un 560 Nm, savukārt topmodelis ir xDrive35d ar 3 litru motoru, kas pilnpiedziņas sistēmai padod 313 ZS un 630 Nm.

Šobrīd no visa plašā motorizācijas opciju klāsta ir izmēģināts tikai vidējais dīzeļmodelis, un tas varētu būt optimāla izvēle, ja gribas savienot ikdienā vajadzīgo ekonomiskumu ar dažkārt nepieciešamo dinamiku. X4 xDrive30d gan nešķiet zibenīgi ātrs (spriežot pēc tehniskajiem datiem, šis iespaids gan ir mānīgs), taču ātrumu uzņem pietiekami strauji, turklāt pat izmēģināšanas režīmā, kad par patēriņu nav jādomā, vidēji izsūc vien ap 8 litriem degvielas uz 100 kilometriem. Ja patēriņš diži nebiedē, tad labāka izvēle noteikti būs kāds no jaudīgākajiem dzinējiem, jo automobiļa uzvedība strauja paātrinājuma brīžos un manevros liecina, ka tā potenciāls netiek pilnībā izmantots.

 
Foto: Edgars Kalmēns/TVNET

Tehniskie dati: BMW X4 xDrive30d

Dzinējs2993 cm3, I6
Jauda258 ZS @ 4000 apgr./min.
Griezes moments560 Nm @ 1500 – 3000 apgr./min.
0-100 km/h5,8 sekundes
Vmax234 km/h
CO2 izmeši156 g/km
Patēriņš pilsētā/uz šosejas/vidēji6,5/5,6/5,9 l/100 km
Garums/Platums/Augstums4671/1881/1624 mm
Riteņu bāze2810 mm
Pašmasa1820 kg
Bagāžnieks500 – 1400 litri
Degvielas tvertne67 litri
Standarta apriepojums225/60 R17
Cena44 835 eiro (bez PVN); izmēģinātais modelis: 62 669 eiro (bez PVN)
Komentāri (19)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu