Mazda ar CX-4 izmēģinās spēkus kupejveidīgo SUV segmentā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Suvveidīgās kupejas vai kupejveidīgie SUV - tas ir auto tirgus segmenta pīrāgs, no kura gabaliņu tiecas izraut aizvien jaunas kompānijas. To apliecina Pekinas automobiļu izstāde, kur Mazda prezentējusi pērn parādītā konceptauto Koeru sērijveida modeli CX-4.

Ievadā pieminēto segmentu savulaik aizsāka BMW ar modeli X6. Gadiem ejot un pārdošanas apjomiem liecinot par labām perspektīvām, bavārieši modeļu klāstam pievienoja X4. Redzot, ko dara Minhenē bāzētais uzņēmums, konkurenti no Štutgartes sasparojās un pērn izlaida Mercedes-Benz GLE Coupe, kam tuvākajā laikā sekos nedaudz mazāka GLC Coupe. Šajā nišā spēkus vēlas izmēģināt arī Mazda, kas Pekinas auto izstādē nupat prezentējusi modeli CX-4.

Konceptuāli un no virsbūves proporciju viedokļa CX-4 pilnībā atbilst paraugiem, taču būtiski, ka šo modeli japāņu uzņēmums plāno piedāvāt tikai Ķīnas tirgū. Vācu auto motor und sport gan vēsta, ka vēlāk sekos arī CX-6 un to gan redzēsim mūsu garuma grādos. Tāpēc jau tagad ir vērts aplūkot CX-4 un gūt aptuvenu priekšstatu par to, kāds būs CX-6 ārējais dizains.

Kad Mazda prezentēja konceptuālo Koeru, jau bija skaidrs, ka japāņi ir nolēmuši iziet no rāmjiem. Proti, koeru japāņu valodā nozīmē pārkāpt un tādējādi konceptauto nosaukums bija uzskatāms par Mazda nodomu izkāpt no ierastajiem autobūves segmentu standartu rāmjiem.

Mazda CX-4 ir 4,63 metrus garš, 1,53 metrus augsts un 1,84 metrus plats auto ar 2,7 metrus garu riteņu bāzi (tādu pašu kā CX-5). CX-4 klīrenss tikmēr ir 19 centimetri. Ārējā dizaina ziņā lielu pārsteigumu nav. Priekšējās daļas dizains ir ieturēts Mazda stilā ar šauriem lukturiem un platu radiatora režģi starp tiem, savukārt sānskatā auto ir tipiska SUV kupeja ar nolaidenu jumtu, strauji kāpjošu viduslīniju, salīdzinoši šauriem logiem un riteņiem diametrā līdz 19 collām.

Jaunā Ķīnas tirgum sagatavotā modeļa motoru palete plašas izvēles iespējas nepiedāvā. Tajā ietilpst tikai divi četru cilindru benzīna agregāti 2 un 2,5 litru darba tilpumu un attiecīgi 158 ZS/202 Nm un 192 ZS/252 Nm. Abus spēka agregātus Mazda komplektē ar sešu pakāpju manuālo transmisiju, pie tam pilnpiedziņa iespējama tikai spēcīgākajam no motoriem.

Foto: Reuters/ScanPix
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu