«Ford» pirmais trīs cilindru dzinējs ar cilindra atslēgšanas funkciju

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Ford paziņojjis, ka 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinējs tiks piedāvāts ar cilindra atslēgšanas sistēmu, kas ļaus vēl vairāk samazināt kaitīgo izmešu daudzumu un degvielas patēriņu.

Ford 1,0 litra EcoBoost dzinējs 2018. gada sākumā kļūs par pirmo trīs cilindru dzinēju pasaulē ar cilindra atslēgšanas funkciju. Ražotājs prognozē, ka cilindra atslēgšana samazinās ar 1,0 litra EcoBoost dzinēju aprīkotu automobiļu ekspluatācijas izmaksas, automātiski apturot degvielas padevi un vārstu darbību vienam no dzinēja cilindriem brīžos, kad pilna jauda nav nepieciešama, piemēram, braucot brīvgaitā vai ar nemainīgu ātrumu, kad dzinējs nav noslogots.

Ford norāda, ka cilindra atslēgšana un pieslēgšana prasa tikai 14 milisekundes, kas ir 20 reižu ātrāk, nekā nepieciešams acu pamirkšķināšanai. Apvienojumā ar progresīviem risinājumiem vibrāciju novēršanai cilindra atslēgšanas funkcija darbības un dzinēja veiktspējas ziņā būs nemanāma.

Vislabākais kļūst vēl labāks

Cilindra atslēgšanas sistēma, ko izstrādājuši Ford inženieri Āhenē un Ķelnē (Vācijā), Dagenhemā un Dantonā (Apvienotā Karaliste) un Dīrbornā (ASV) sadarbībā ar Ford partneriem mašīnbūves jomā Schaeffler Group, samazina degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu, samazinot kā berzi starp dzinēja komponentēm, tā arī nepieciešamā benzīna daudzumu. Cilindra atslēgšanas sistēma darbojas līdz dzinēja ātrumam līdz 4500 apgriezieniem sekundē, kad katrs vārsts atveras un aizveras gandrīz 40 reizes sekundē. Tā izmanto motoreļļas spiedienu, lai iespējotu īpašu vārstu kulisi un atvienotu sadales vārpstu no 1. cilindra vārstiem.

Speciāla programmatūra nosaka optimālo brīdi, kad deaktivizēt cilindru, pamatojoties uz tādiem faktoriem kā ātrums, droseles pozīcija un dzinēja noslodze. Jauns viengabala sadales vārpstas modulis, līdzīgs šogad klajā laistā jaunā Ford EcoBlue dīzeļdzinēja dizainam, cilindra galvā atbrīvo vietu jauniem eļļas kanāliem un vārstu pārslēgšanas elementiem.

«Mūsu pētījumi liecina, ka lielākajā daļā braukšanas situāciju sistēma būs aktīva tikai dažas sekundes, piešķirot būtisku nozīmi ātrai un plūstošai darbībai, un tādā veidā būs iespējams samazināt degvielas patēriņu pat par 6%,» stāsta Ford of Europe spēka pārvadu inženieris Deniss Gormans.

Revolucionārais 1,0 litra EcoBoost

Ford 1,0 litra EcoBoost dzinējs tika laists klajā modelī Ford Focus 2012. gadā. Tajā izmantotas EcoBoost tehnoloģijas, tostarp augstspiediena tiešās iesmidzināšanas sistēma, dubulta vārstu pacēluma laika regulēšana un turbokompresors, nodrošinot optimālu degvielas ekonomiju apvienojumā ar jaudu un veiktspēju, kas raksturīga 1,6 litru dzinējam ar brīvo gaisa iesūci.

Šogad 1,0 litra EcoBoost ieguva klasē labākā Starptautiskā gada dzinēja balvu, turklāt jau piekto gadu pēc kārtas. 2014. gadā EcoBoost kļuva par pirmo dzinēju, kas tika pasludināts par vispārējo starptautisko gada dzinēju trešo reizi pēc kārtas, kā arī 2012. gadā tika atzīts par labāko jauno dzinēju.

Kompaktais dzinējs ir pieejams 100 ZS, 125 ZS un 140 ZS versijās. Ar šo motoru Eiropā ir pieejami 11 modeļi, tostarp Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C MAX, Tourneo un Transit Connect, Tourneo un Transit Courier, kā arī Mondeo. Katrs piektais jaunais Ford transportlīdzeklis, kas pārdots Eiropā 2015. gadā, ir aprīkots ar 1,0 litra dzinēju, tostarp gandrīz 40% Fiesta modeļu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu