Pirmie iespaidi: Opel Mokka ar rūpnīcā uzstādītu gāzes iekārtu

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET

Gāzes iekārtas uzstādīšana - tā ir viena no pirmajām daudzu auto īpašnieku izvēlēm, ja jāsāk domāt par ekspluatācijas izmaksu samazināšanu. Var, protams, braukt mazāk, nevadāt līdzi nevajadzīgus smagumus, mainīt braukšanas manieri, tomēr tieši gāzes iekārta ir ērtākā un ātrākā metode, kā samazināt regulāros tēriņus par uzpildi. Turklāt šī opcija nav tikai lietotu auto īpašnieku ekskluzīva iespēja, jo auto ar gāzes iekārtu ir iespējams iegādāties arī veikalā.

 
Foto: Ingars, TVNET

Izmēģinājums mazo krosoveru klasē

Vispirms jāsāk ar to, ka Mokka nav jauns modelis. Tas ir General Motors atbilde uz Nissan Juke panākumiem mazo krosoveru segmentā un iznāca pirms nedaudz vairāk nekā diviem gadiem. General Motors šeit minēts apzināti, jo vienlaikus ar Mokka koncerns sagatavoja un izlaida tā klonu, brālis vai dvīņubrālis (sauc kā gribi) - Chevrolet Trax.

Kopš tā laika Mokka visā pasaulē ir pārdots vairāk nekā 300 tūkstošos eksemplāru un, kā norāda Opel, ir zīmola trešais pārdotākais modelis aiz Corsa un Astra, turklāt Eiropas mērogā ir segmenta augšgalā. Pagājušā gada pirmajā pusgadā Mokka, piemēram, ierindojās ceturtajā pozīcijā aiz Renault Captur, Peugeot 2008 un Dacia Duster, bet apsteidzot automobili, kam visi steidza līdzināties, - augstāk minēto Juke.

Latvijā Mokka nav ārkārtīgi populāra, taču tāpat ik pa laikam ar kādu šā modeļa eksemplāru ceļi tomēr krustojas, un tas nozīmē, ka simpātiskais Opel krosovers, ko ražo Spānijā, uzrunā jauno auto pircējus arī pie mums. Saskaņā ar Auto asociācijas datiem tādu cilvēku pērn bijis 112 (tirgus daļa ir 6,1%), kas patiesībā nemaz nav pieticīgs rādītājs.

 
Foto: Ingars, TVNET

Kas šajā auto uzrunā

Pirmais, kas uzrunā vai neuzrunā jebkurā jaunā automobilī, ir tā ārējais izskats. Pēc tam jau seko viss pārējais - salona dizains, apdares kvalitāte, braukšanas komforts un sajūtas. Ar ārējo vizuālo tēlu Mokka nav problēmu. Auto ir diezgan izskatīgs, ar lielajām, nevainīgajām acīm pat mazliet rotaļīgs un tādējādi atbilst galvenajai mazo krosoveru koncepcijai - ieintriģēt tos autobraucējus, kas vēlas no neliela auto pārsēsties mazā «džipiņā». Nevaru apgalvot, ka Mokka būtu izvēle numur viens vai numur divi, ja man būtu pienācis laiks noteikt, kurš būs mans mazais krosovers, taču vizuāli Mokka ir starp simpātiskākajiem šajā segmentā, turklāt labi izskatās no visām pusēm.

Foto: Opel

Salonā Mokka diži nepārsteidz. Izmēģinātais auto ar ādas sēdekļiem ir tieši tāds, kā no šā auto varētu gaidīt, priekšējā paneļa dizains ir citos Opel automobiļos redzētā citādāka variācija un kopējā aura tāda, kas nav gluži prastākā, bet līdz premium līmenim arī nesniedzas. Citiem vārdiem, Mokka salonā ir kā parastā tautas klases automobilī, kurā nav ne šika, ne greznības, taču vietas pietiek, lai samērā ērti brauktu četri cilvēki. Ja aizmugurējais sēdeklis ir brīvs, tad to var nolaist un iegūt 1372 litrus lielu bagāžnieku.

 
Foto: Ingars, TVNET

Kas Mokkai «vēderā»

Jau virsrakstā minēts, ka izmēģinātā Mokka bija modelis ar rūpnīcā uzstādītu gāzes iekārtu. Tās tvertne precīzi ieņem rezerves riteņa vietu, tādējādi no bagāžnieka tilpuma viedokļa nekādi neietekmē automobiļa funkcionalitāti.

Mokka uzstādītais 1,4 litru Turbo Ecotec motors attīsta 140 ZS un 200 Nm. Paātrināšanās ar šādiem rādītājiem nesanāk diez cik sprigana, taču pilsētas satiksmei pietiek ar rezervi. Uz šosejas, kur ir citi apstākļi un braukšanas ātrumi, situācija jau ir citādāka. Piemēram, izgriežoties uz šosejas, ir jāparēķina, vai paspēsi ieskrieties līdz 90 - 100 kilometriem stundā, lai citiem nav jābremzē, bet pirms apdzīšanas vismaz par pāris pārnesumiem jāpārslēdzas zemāk, lai kaut cik raiti tiktu garām priekšā braucošajai fūrei, autobusam u.tml.

Foto: Opel

To, ka reibinošu dinamiku turbo motors nenodrošina, parāda jau tehnisko datu tabula. Tajā rakstīts, ka LPG modelis līdz 100 km/h paātrinās 10,2 sekundēs, savukārt vājo elastību raksturo paātrināšanās no 80 līdz 120 kilometriem stundā piektajā pārnesumā; tā ilgst veselu 14,1 sekundi. Tikai Mokka ar 1,6 litru atmosfērisko motoru un 115 zirgspēkiem ir lēnāka.

Ja braucējs ir bez lielām ambīcijām, tad Mokkas dinamika būs pietiekama, jo ne jau skriešanas dēļ šis auto ir radīts. Tas būvēts tiem, kas vēlas braukt ekonomiski un videi draudzīgi; draudzīgi tāpēc, ka LPG režīmā CO2 izmešu līmenis ir ievērojami zemāks nekā tad, ja dzinēja degkamerās tiek dedzināts benzīna tvertnes saturs.

Cik auto patērē? Izbraucienā līdz Saldum un nedaudz pa galvaspilsētu automobilis aprēķināja, ka uz šosejas tērē vai nu ap astoņiem litriem gāzes, vai 6 litriem benzīna. Vidējais kombinētais patēriņš tikmēr attiecīgi sanāca 9,7 un 7 litri. Tā ka principā var teikt, ka patēriņš atkarībā no degvielas veida atšķiras par 30 - 40 procentiem. Un, kamēr procentuālā cenu atšķirība starp LPG un benzīnu degvielas uzpildes stacijās ir lielāka, tikmēr šāds auto var būt izdevīgs. Tiesa, tas jārēķina katram pircējam pašam, ņemot vērā arī attālumus, ko parasti savās ikdienas gaitās nobrauc, jo cenas ziņā starpība starp standarta modeli ar turbo motoru un modeli, kam uzstādīta arī gāzes iekārta, ir apmēram 1700 eiro.

 
Foto: Ingars, TVNET

Tehniskie dati: Opel Mokka 1.4 Turbo EcoTec LPG

Dzinējs1364 cm3
Jauda140 ZS @ 4900 – 6000 rpm
Griezes moments200 Nm @ 1850 – 4900 rpm
0 – 100 km/h10,2 sekundes
80 – 120 km/h 5.pārnesumā14,1 sekunde
Vmax193 km/h
Vid. patēriņš (benzīns/gāze)6,4/8,0 l/100 km
CO2 (benzīns/gāze)150/129 g/km
Degvielas tvertne (benzīns/gāze)53/34 litri
Pašmasa1494 kg
Garums4278 mm
Platums (ar atvāztiem spoguļiem)1777 mm (2038 mm)
Augstums1658 mm
Riteņu bāze2555 mm
Klīrenss158 mm
Bagāžnieks356 – 1372 mm
Bāzes modeļa cena20 107 eiro
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu