Rīgas Motormuzejs parāda vēl divus autobūves šedevrus

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Pirmdien, 20.jūnijā, pie kino Splendid Palace norisinājās CSDD Rīgas Motormuzeja (RMM) ekskluzīvo jaunumu demonstrācija. Līdz ar citiem jaunumiem pēc rekonstrukcijas atvērtajā motormuzejā pirmo reizi būs skatāmi divi izcili spēkrati - čehu lepnums Tatra 87 un austriešu-vācu kopdarbs, sporta kabriolets Ssteyr 220 Gläser Sport Cabrio, informēja CSDD Sabiedrisko attiecību daļas speciāliste Ieva Bērziņa.

Tumši zilais aerodinamiskās formas Tatra 87 ir viens no kolekcionāru un pasaules motormuzeju iekārotākajiem automobiļiem. Tā dizains ir 20.gadsimta 30.gadu sensācija autobūves attīstībā. Pateicoties tā aerodinamiskajiem rādītājiem, auto uzrādījis tam laikam nebijušu jaudas, ātruma un degvielas attiecību. Vēlāk Volkswagen, izstrādājot VW Beetle, daudz ko pārņēma no šā auto. Tatra pat vērsās pret Volkswagen tiesā, un pēc kara Volkswagen esot samaksājis kompensāciju 3 miljonu vācu marku apmērā.

«1949.gada automobiļa Tatra 87 vairākus gadus ilgusī restaurācija tika pabeigta pavisam nesen. Tā norisinājās tepat Latvijā - Rīgas Motormuzeja restaurācijas darbnīcās. Pēc sarežģītā restaurācijas darba automobilis atguvis tā oriģinālo izskatu. Restaurācijas process ir ne tikai rūpīga spēkrata atjaunošana, bet arī pamatīgi zinātnisks izpētes darbs,» stāsta RMM Restaurācijas nodaļas vadītājs Gunārs Dortāns.

Ziloņkaula un karmīnsarkanais 1938.gada sporta kabriolets Steyr 220 Gläser Sport Cabrio, kura speciālā virsbūve uzskatāma par auto šedevru, ir muzejam uzticēts privātkolekcijas auto. Speciālo virsbūvju izgatavošana īpaši izteikta kļuva 1930.gados pēc pasaules ekonomiskās krīzes pārvarēšanas. Turīgi ļaudis arvien vairāk vēlējās sev kaut ko īpašu, individuālu. Apskatāmā auto virsbūvi izgatavojusi viena no populārākajām vācu firmām Gläser. RMM aplūkojamais eksemplārs Latvijā ievests 1954.gadā no Maskavas un vairākkārt mainījis īpašniekus. Pasaulē šobrīd zināmi vien seši šādi sporta kabrioleti.

Jau ziņots, ka muzejs apmeklētajiem durvis vērs pēc nepilnām divām nedēļām - 2.jūlijā. Pēc vērienīgās rekonstrukcijas ēka ir pilnībā pārbūvēta atbilstoši mūsdienu prasībām, iegūstot plašākas, kvalitatīvākas ekspozīcijas telpas, labiekārtotu un patīkamu vidi, kā arī ērtu pieejamību ikvienam apmeklētājam. Muzejs pārsteigs gan ar Latvijā neredzētu multimediālu ekspozīciju, gan ar vairākiem interesantiem, jauniegūtiem un restaurētiem spēkratiem.

TVNET dāvā iespēju saviem lasītājiem Motormuzeju apmeklēt bez maksas. Lai tā notiktu, ir jāatbild uz pieciem vienkāršiem konkursa jautājumiem (saite uz konkursu pievienota zemāk). Pieci pareizo atbilžu autori katrs iegūs pa četrām Motormuzeja ieejas kartēm, kuras varēs izmantot kā atklāšanas dienā, tā arī pēc tam.

Rīgas Motormuzeja konkurss

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu