Miljonu vērtais Dienvidu tilts patukšs. Kādēļ? (277)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Lai arī kopš Dienvidu tilta atklāšanas pagājis vairāk nekā gads, to joprojām izmanto salīdzinoši maz autovadītāju. Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods intervijā portālam TVNET uzsvēra, ka Dienvidu tilts ievērojami atslogo pārējos pilsētas tiltus un ielas. Taču dati rāda ko citu - Dienvidu tiltu šķērso tikai 12,5% no visiem autovadītājiem pa visiem Rīgas tiltiem.

Arī pēc jaunā Dienvidu tilta atklāšanas, visvairāk autovadītāju ik dienas izmanto Salu tiltu. Lai arī tā noslogotība līdz ar Dienvidu tilta atklāšanu ir mazinājusies, tomēr to joprojām izmanto vairāk nekā 66 tūkstoši automašīnu.

Jauno Dienvidu tiltu ik diennakti izmanto vairāk nekā 24 tūkstoši autovadītāju.

Pēc pagājušā gada vidējiem datiem, Dienvidu tiltu šķērso 12,5% no visas satiksmes plūsmas pa visiem Rīgas tiltiem.

Pēc departamenta apkopotās informācijas, otrs populārākais ir Vanšu tilts - to ik dienas izmanto vairāk nekā 55 tūkstoši autovadītāju. Tam seko Akmens tilts ar vidēji 51 tūkstoti auto ik diennakti.

Bez Dienvidu tilta atkal būtu lielie sastrēgumi?

"Protams, tie nav 50%, kas arī nebūtu iespējams jebkurā gadījumā. Tie nav arī 30%, kas arī diez vai būtu nepieciešami. Jebkurā gadījumā – ja mēs šos 12% uzliktu atpakaļ uz Salu tilta, tad mēs atgrieztos atpakaļ pie tām pašām problēmām, ko daudzi rīdzinieki jau ir aizmirsuši," Strods stāstīja par tilta noslogotību un atzina, ka Dienvidu tilts būtiski atvieglo ne tikai rīdzinieku, bet arī, piemēram, Baložu, Ķekavas, Jūrmalas iedzīvotāju pārvietošanos.

"Braucot vakarā mājas, rinda uz Mūkusalas apļa un tālāk uz priekšu bija pietiekoši gara, reizēm sasniedzot arī Daugavas labo krastu," Strods atgādināja neseno vēsturi.

Lielāks efekts būs pēc pievadceļu pabeigšanas

"Liela daļa no šīs satiksmes tomēr ir aizgājusi tur [uz Dienvidu tilta]. Efekts ir. Protams, pabeidzot labā un kreisā krasta pievadceļus, efekts būs ievērojami lielāks, jo nokļūšana pie tilta uzlabosies," viņš teica un norādīja, ka "visskaistākais" būtu savienot Ziepniekkalna ielu ar Vienības gatvi. Tad arī Jelgavas virzienā braucošie vairāk izmantotu jauno tiltu.

"Tad Dienvidu tilts sasniegs savu domu," speciālists iezīmēja tilta mērķi un piebilda, ka arī valsts autoceļu pārvaldītājs domā, kā šo trasi savienot ar lidostu un citiem ceļiem.

Nedaudz samazina satiksmi uz citiem tiltiem

Strods stāstīja, ka Salu tilta noslogojums līdz ar Dienvidu tilta atklāšanu samazinājās par 20%, Akmens tiltu izmantoja par 12% mazāk, bet Vanšu tilts kļuva par 6% neizmantotāks. "Tie bija ļoti interesanti cipari. .. Jo tālāk no Dienvidu tilta, jo šis iespaids bija mazāks. Automātiski. Vislielāko daļu, protams, tas noņēma no Salu tilta," viņš teica un piebilda, ka daļa no Akmens tilta lietotājiem, iespējams, sāka izmantot Salu tiltu.

"Dienvidu tilta ietekme uz visu Rīgas transporta sistēmu ir ievērojama. Domāju, ka tā kaut kādā veidā ietekmē jebkuru maliņu un ielu," speciālists pauda viedokli. 

Atslogo arī Rīgas centru

Viņš atzina, ka jaunais tilts atslogo arī pilsētas centra ielas. Līdz šim visi Rīgas tilti atradās pilsētas centrā, un tādējādi – ja cilvēks vēlējās pārvietoties, piemēram, no Latgales priekšpilsētas uz Bolderāju, viņam nācās braukt cauri Rīgas centram. Savukārt Dienvidu tilts dod iespēju aktīvo pilsētas centru apbraukt.

Turklāt – drīzumā plānots pabeigt vēl vairākus lielus satiksmes uzlabošanas projektus, kas ļaus vēl veiksmīgāk apbraukt Rīgas centru.

Dārgākais tilts pasaulē?

Portāls TVNET jau vēstīja - Valsts kontroliere Inguna Sudraba iepriekš atzina, ka Rīgas dome Dienvidu tilta būvniecībā izšķērdējusi 27 miljonus latu. Viņa atklāja, ka atklāja, ka no 570 miljoniem latu, kas paredzēti pirmo divu tilta būvniecības kārtu finansēšanai, 264 miljoni latu izlietoti finansējuma iegūšanai. Tas nozīmē, ka katrs lats, kas nepieciešams tilta būvniecībā, izmaksās 87 santīmus.

Tilta celtniecības gaitā parādījās informācija, ka Dienvidu tilts esot dārgākais tilts pasaulē.

Dienvidu tiltu un tā trīs līmeņu estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai atklāja 2008.gada 17.novembrī.

Komentāri (277)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu