Velobraucējas stāsts par situāciju Rīgas ielās (343)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Braucu gan ar auto, gan velo (visbiežāk). Gan ziemā, gan vasarā, uz/no darba - maršruts Maskavas, Krasta un Eksporta iela.

Ne tikai riteņbraucēji pavasarī ir "pamodušies". Ziemā nebija vērojams TIK daudz autiņu, kas, atklāti sakot, paši nesaprot, ko uz ielas dara, absolūti nerēķinoties ne ar vienu.

Pati braucu pa ielu (jo pa trotuāru gājēju dēļ tiešām NAV iespējams pārvietoties). Skatos apkārt, nekādu austiņu utt. Bet ar visu to – praktiski katru dienu kāds izgriež priekšā, kā dēļ dabūju vai nu ĻOTI strauji bremzēt, vai arī līst kreisajā(s) joslās. No tiem, kuriem šādā veidā līdz logiem ir sanācis aizbraukt, ir izdevies saprast tikai to, ka viņiem liekas, ka es vēl esmu bijusi tālu.

Nākamais – mierīgi pa ielas malu braucot, neskaitāmas reizes ir bijis, ka 0,5-1 m priekšā pēkšņi uzrodas autiņš, kurš griež pa labi. Parasti gan skatos un, ja brauc rinda, kas griezīs pa labi (pat ja josla ļauj braukt arī taisni), pārkārtojos uz nākamās joslas malu, lai tai rindai netraucētu. Taču situācijās, kad šoferis ir izdomājis, ka pusmetrs priekšā akurāt ir pareizā distance, kādā nogriezt ceļu riteņbraucējam, pāriet vēlēšanās vispār kādreiz kādu kaut kur laist un būt pieklājīgai.

Pasažieru izlaišana. Nākamais, ar ko bieži nākas saskarties, braucot garām stāvošu autiņu rindai, ir: pēkšņi priekšā atveras durvis un kāds lec (vai ļoti lēni lien) laukā no autiņa. Diskutabli, protams, ir – vai drīkst velosipēdists pa labo malu braukt tai rindai garām, bet, ievērojot, ka tā tomēr dara gandrīz visi, tad būtu labi vismaz, ja varētu saprast, ka kaut kas priekšā grasās notikt. Arī CSN galu galā saka, ka pasažieru izlaišana ir „apstāšanās”, un apstājoties ir jāieslēdz pagrieziena signāls. Man, atklāti sakot, vienalga, vai drīkst/nedrīkst tai vietā apstāties, bet, ja pirms pasažieru izlaišanas visi to signālu parādītu, būtu lielāka iespēja nepalikt bez durvīm un vai salauztiem kauliem attiecīgajam pasažierim.

Saistībā ar to braukšanu garām pa labo malu – saprotu, ka centra ielas ir šauras, bet to, kāpēc uz Eksporta ielas jāatstāj gar malu ir 20 cm, nespēju saprast. Saprotu, ka stāvēt korķos nevienam nepatīk, bet vai šoferim no tā sliktāk kļūst, ka, teiksim, riteņbraucējs var tikt uz priekšu mazliet ātrāk? Tādu autovadītāju dēļ atkal sanāk manevri starp kreiso un labo joslu autiņiem pa vidu utt. vai arī stāties nost, spraukties lēnā garā garām un klausīties, kā šoferis mani lamā, jo, viņaprāt, laužu šim nost spoguļus.

Ceļu labās malas jau mums arī ir tālu no ideālā stāvokļa – to, ka vienā līnijā un attālumā no malas nobraukt nav iespējams, saprot katrs riteņbraucējs, kurš to ir mēģinājis, – visas kanalizācijas notekas ir zigzagā – vienai pa labi, otrai pa kreisi jābrauc apkārt, visas ir vai nu augstāk, vai zemāk par ielas līmeni – ja iekrīt tādā bedrē, bez zobiem var palikt, bet es tomēr cenšos – ja jābrauc pa kreisi, paskatos, vai aizmugurē neviena nav, bet ar visu braukšanu pat 20 cm no malas gadās tādi „gudrinieki”, kuri uzskata, ka 10 cm no stūres raga ar ātrumu 90 km/h ir īstais attālums, kādā jāapbrauc riteņbraucēji.

Tādēļ pāris lūgumi autovadītājiem :)

  1. Paskatieties, vai nebrauc kāds riteņbraucējs, pirms kaut kur griežat laukā, un paskatoties atcerieties, ka tie, kas brauc pa ielu, parasti brauc vismaz ar 25-40 km/h un, izbraucot šādam riteņbraucējam 10 m priekšā, viņam BŪS strauji jābremzē.
  2. Lūdzams tos pašus 10 m (vismaz) ievērot, pagriežoties pa labi, – ja nav iespējams apdzīt un nogriezties tik „tālu” priekšā, tad labāk piebremzē un pabrauc aiz tā riteņa, un tad nogriezies!
  3. PIRMS pasažieru izlaišanas, lūdzu, ieslēdziet to labo pagrieziena signālu, pat ja tajā vietā nedrīkst laist pasažierus laukā un pat ja tas pasažieris lec laukā ļoti ātri. Signāls ir vismaz redzams pa gabalu un uzreiz var saprast, ka kaut kas tur notiks un tur labāk nelīst :)
  4. Lūdzams (kur joslas platums to atļauj) apstāties vismaz tā, lai vismaz tas pusmetrs arī paliktu līdz labajai malai.
  5. Nu atstājiet, lūdzams, kaut nedaudz vairāk vietas, kad apbraucat velosipēdistus. Bedres ceļu malās ir tādas, ka ar visu taisno braukšanu ritenis var 10 cm pa kreisi tapt pamests – un apbraucot un neievērojot distanci, lai arī veselības problēmas būs pašam riteņbraucējam, vainīgs tomēr būs autovadītājs.

Linda

Komentāri (343)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu