Civic Type-R ierodas ar devīzi «Atbraucu un uzvarēju»

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ženēvas automobiļu izstādē Honda bez supermašīnas NSX atklājusi arī ilgi gatavoto un ilgi gaidīto karsto hečbeku Type-R.

Pirms sērijveida modeļa atklāšanas Honda regulāri demonstrēja prototipus un Type-R konceptuālās versijas, ko allaž pavadīja visai nekonkrēti fakti par automobiļa saturu un veiktspēju. Līdz ar priekškara krišanu visi dati ir kļuvuši patiesi konkrēti un izrādījušies pat interesantāki nekā solīts. Proti, iepriekš Honda savos paziņojumos stāstīja, ka Civic Type-R tiks apgādāts ar 2 litru turbomotoru, kurš attīsta vismaz 280 zirgspēkus, bet reālajā dzīvē karstais japāņu hečbeks provizoriskos rādītājus pārsit diezgan ievērojami - tā jauda ir 310 ZS (pie 6500 apgr./min.), savukārt griezes moments sasniedz 400 Nm (pie 2500 apgr./min.).

Salīdzinājumam iepriekšējais (2007.gada) Type-R bija apgādāts ar 2 litru atmosfērisko motoru, kurš attīsta 201 ZS un 193 Nm. Nav jābūt matemātikas profesoram, lai redzētu, ka atšķirības ir milzīgas.

Bez jauna motora Civic Type-R ieguvis arī citus tehnoloģiska rakstura labumus. Tā, piemēram, jaunajā modelī debitēs +R braukšanas režīms, kura aktivizēšanai domāts sarkans slēdzis uz stūres. Nospiežot to, dzinējs kļūs atsaucīgāks, stūre stingrāka un precīzāka, un atbilstoši mainīsies arī amortizatoru regulējumi. Honda Izpētes un attīstības nodaļas Civic Type R izstrādes lielo projektu vadītājs Suehiro Haši norāda, ka ikdienas režīmā modelis ir ļoti dinamisks, atsaucīgs auto ar plūdenu paātrinājumu. +R režīmā Civic Type-R tikmēr jau kļūst patiesi ekstrēms un spēs apmierināt pat pieredzējuša autobraucēja ambīcijas slēgtā sacīkšu trasē.

Lai gan jaunā turbo motora vilkme tiek novadīta tikai priekšējiem riteņiem, Civic Type-R ir visai dinamisks - 100 km/h auto sasniedz 5,7 sekundēs un maksimāli spēj attīstīt 270 kilometrus stundā. Piedevām hečbeka potenciālu japāņi jau pērn paguva pierādīt Nirburgringas Nordšleifē, 20 kilometrus garo distanci veicot 7 minūtēs un 50,63 sekundēs. Iepriekšējais priekšpiedziņas automobiļu rekords piederēja Renault Megane RS 275 Trophy-R, kas pērn jūnijā Nordšleifi izbrauca 7 minūtēs un 54,3 sekundēs, bet vēl pirms tam Seat Leon Cupra 280, kā rezultāts bija 7 minūtes un 58,4 sekundes. Dīvaini tikai, ka brauciens ar jaunā Civic Type-R prototipu aizvadīts jau pagājušā gada maijā, bet video tīmeklī ievietots tikai tagad.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu