Pētījums: pārmērīgs daudzums rotaļlietu nāk bērniem par sliktu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Marina Shatskih

Jauns pētījums apstiprinājis faktu, par ko vecākiem jau bija aizdomas - bērniem, kuriem ir pārāk daudz rotaļlietu, ir grūtāk koncentrēties un viņi neizbauda rotaļāšanos, vēsta izdevums «The Telegraph».

Tolīdo universitātes (Ohaio, ASV) pētījumā piedalījās 36 mazuļi, kurus aicināja pusstundu spēlēties istabā ar četrām vai 16 rotaļlietām.

Pētnieki atklāja, ka mazuļi bija daudz radošāki, kad tiem bija mazāk rotaļlietu, ar ko spēlēties. Viņi arī spēlējās uz pusi ilgāk ar katru rotaļlietu, izdomājot vairāk lietojumu katrai mantai un tādējādi pagarinot spēlēšanās laiku.

Pētījuma autori secināja, ka vecākiem, skolām un bērnudārziem vajadzētu atbrīvoties no milzīga rotaļlietu klāsta, atstāt tikai dažas un regulāri tās mainīt, tādējādi veicinot bērnu radošumu un uzlabojot uzmanības noturēšanas spējas.

«Šajā pētījumā tika pētīts, vai rotaļlietu skaits ietekmē mazuļa spēlēšanās kvalitāti,» norāda pētījuma autori žurnālam «Infant Behavior and Development».

Pētījumā atklājies, ka lielāks rotaļlietu skaits ietekmē spēlēšanās kvalitāti un ilgumu, ņemot vērā, ka citu mantu klātesamība novērš uzmanību.

Mazotnē bērni tikai attīsta spēju noturēt uzmanību, tāpēc viņu spēlēšanos var traucēt jebkas, kas novērš uzmanību.

«Pētījuma rezultāti atklāj, ka liels daudzums rotaļlietu var radīt apjukumu.»

Piedāvājot mazāk rotaļlietu, mazuļi spēj spēlēties ilgāku laiku, ir radošāki un fokusētāki.

Briti kopumā rotaļlietām tērē vairāk nekā 3 miljardus eiro katru gadu. Aptaujas rāda, ka vidēji bērnam pieder ap 238 rotaļlietu, taču vecāki norāda, ka bērns parasti spēlējas vien ar 12 mīļākajām mantām, kas veido tikai 5% no visu rotaļlietu skaita.

Šī nav pirmā reize, kad pētījumi liecina, ka pārāk daudz rotaļlietu var būt traucējošs faktors. 1990. gadā vācu pētnieki veica eksperimentu, kura laikā no kāda Minhenes bērnudārza uz trim mēnešiem tika izņemtas visas rotaļlietas.

Pēc pāris nedēļām bērni pielāgojās šai situācijai un viņu spēles kļuva daudz radošākas un sabiedriskākas. Pētījuma rezultāti tika apkopoti grāmatā «The Toy-free Nursery».

«Bērni neiemācīsies novērtēt rotaļlietu, ja viņiem aiz muguras plauktā gaidīs daudz citu iespēju,» norāda grāmatas autors, atzīstot, ka bērni arī mazāk rūpēsies par savām rotaļlietām, ja to būs daudz.

Mazāk rotaļlietu māca bērniem attapību un spēju risināt problēmas tikai ar pieejamajiem resursiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu